/ Forside/ Teknologi / Hardware / Bundkort / Spørgsmål
10  srhansen 945
Hvilket bundkort skal jeg vælge??
Fra : joker
Vist : 567 gange
50 point
Dato : 11-09-02 21:12

Hej

Jeg skal have opgraderet min computer.. Jeg har købt en P4 2,4 Ghz FSB 533. Hvilket bundkort og hvilken ram skal jeg så vælge?? Det skal være ASUS og være fremtids sikret... Jeg regner med at købe noget Samsung DDR ram dertil? Det betyder ikke så meget med prisen, det skal bare være godt...

Accepteret svar
Fra : srhansen

Modtaget 60 point
Dato : 11-09-02 21:25

Fremtidssikret er der ikke noget der er i computerverdenen.

Men P4S8X ATX LAN SATA, nemlig med seriel ATA -det er i hverfald den nærmeste fremtid og mig bekendt det eneste "bræt" med seriel ATA.

Men alt er jo smag og behag

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 11-09-02 20:14

joker wrote:
> Hej
>
> Jeg skal have opgraderet min computer.. Jeg har købt en P4 2,4 Ghz FSB
> 533. Hvilket bundkort og hvilken ram skal jeg så vælge?? Det skal være
> ASUS og være fremtids sikret... Jeg regner med at købe noget Samsung
> DDR ram dertil? Det betyder ikke så meget med prisen, det skal bare
> være godt...

Hej!
Hvad med et Soyo? Det skulle være ret så godt, og hvis prisen er
underordnet...

Ellers så et MSI 645max2... rigtigt stabilt, har det selv, og har ikke
oplevet probs endnu.

Hilsen Øistein

Kommentar
Fra : SANTA2002

Dato : 11-09-02 22:03

Jeg kører med et Chaintech og det kører bare derud af

Kommentar
Fra : joker

Dato : 12-09-02 09:33

hvad skal jeg vælge Intel 845, Intel 850 eller SIS 648

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 12-09-02 14:50

Tjae.. Hvis du ønsker Seriel ATA, er der hvist kun SIS 648, endnu.

Jeg er enig med dig i at ASUS laver nogle gode motherboards (og produkter iøvrigt) skal jeg pege på et alternativ er det MICROSTAR, da jeg har gode erfaringer og da jeg syntes de altid får gode omtaler.

Kommentar
Fra : joker

Dato : 12-09-02 15:42

havd betyder det om den har seriel ATA?

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 12-09-02 16:15

Seriel ATA er den nye standard for Harddiskbus med overførelseshastigheder på 150 MB/s og senere op til 600MB/s.
Den nuværende Harddiskbus parralel ATA har maksimal overførelseshastighed på 100 MB/s og det vil snart værre for lidt til de nye hurtige diske.
Man kan endnu ikke købe seriel ATA diske (tror jeg) men bla. Seagate har varslet Seriel ATA diske til efteråret, så det må være snart

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 13-09-02 17:41

Jeg ville helt sikkert købe et Asus P4S8X med SATA, det er et af de
hurtigste på markedet nu, og så er det godt fremtidssikret med SATA og RAID,
og det fås til den nette sum af 1339,- på edbpriser.dk

VH.
Lind

"joker" <joker.news@kandu.dk> wrote in message
news:KrMf9.70834$ww6.4887437@news010.worldonline.dk...
> Hej
>
> Jeg skal have opgraderet min computer.. Jeg har købt en P4 2,4 Ghz FSB
> 533. Hvilket bundkort og hvilken ram skal jeg så vælge?? Det skal være
> ASUS og være fremtids sikret... Jeg regner med at købe noget Samsung DDR
> ram dertil? Det betyder ikke så meget med prisen, det skal bare være
> godt...
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 13-09-02 18:50

"Lind" <marlinmo@fjerndetteworldonline.dk> skrev i en meddelelse
news:Kyog9.73093$ww6.5119052@news010.worldonline.dk...
> Jeg ville helt sikkert købe et Asus P4S8X med SATA, det er et af de
> hurtigste på markedet nu, og så er det godt fremtidssikret med SATA og
RAID,

Hmm efter at havde set på data for dette bundkort kan jeg se at der ikke er
Raid på den.

Hvad skal man bruge SATA til ?

Mvh. Js

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 17-09-02 14:39

>
> Hvad skal man bruge SATA til ?
Det er en ny standard for fx harddisk. det kører hutigere, men kræver vist,
såvidt jeg har forstået andre diske end normalt. Det er ret nyt, så der er
ikke så mange Mb's der har dette endnu. Jeg ved ikke om drevene til SATA er
dyrere end "normale" drev.

Hilsen Øistein