/ Forside/ Teknologi / Hardware / Bundkort / Spørgsmål
10  srhansen 945
asus k7s5a problem
Fra : qwerz
Vist : 415 gange
200 point
Dato : 22-03-05 17:15

jeg har fået fat i et brugt asus k7s5a bundkort og virker jeg så ham af montere det såe jeg så det i brug men nu vil den ik starte min skærm og har lige givet den en ny 400watt strømfosyning som han kørte med med den bibber ik men den vil ik aktivære skærm og den har kørt med det skærm kort som jeg oss købte af ham men den vil ik starte skærm HJÆLP !!!!!!

Kommentar
Fra : tukols

Dato : 22-03-05 17:19

Tjek lige en ekstra gang at skærmkortet er sat ordentlig i. Tag det evnt. ud og sæt det i igen.

Hilsen tukols

Kommentar
Fra : tukols

Dato : 22-03-05 17:21

NB: Du skal også tjekke at kablet skærm/pc sidder ordentlig.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 22-03-05 17:30

Giv nu lige din comp/bundkort/skærmkort en chance.
Start med mindst mulig grej/kort/USB ting og til føj lidt ad gangen.

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 22-03-05 20:09

Systematisk fejlfinding :
Alt kobles fra bundkortet undtagen strømforsyningsstik, startknap, højttaler og CPU.
Tryk på startknappen.
CPU-blæseren køre og højttaleren giver flere beeps.
Fejl, men PSU og CPU køre.
Sæt RAM i og tryk på startknappen.
Højttaleren giver flere beeps.
Fejl, men PSU, CPU og RAM køre.
Monter grafikkort og tryk på startknappen.
Højttaleren giver et enkelt beep.
PSU, CPU, RAM og grafikkort køre.
Nu kan de resterende enheder : skærm, tastatur, mus, diskettedrev, harddisk, CD-drev. PCI-kort tilsluttes en enhed af gangen og evt. fejl lokaliseres.
Gambrinus
PS : Godt jeg har fået gemt dette svar fra tidligere

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 22-03-05 20:18

Kører du med den HD som sad før med styresystem eller har formateret din HD
Har du indbygget skærmkort så brug det først til den kører godt.