/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
milisek. - fladskærm
Fra : thulin
Vist : 368 gange
50 point
Dato : 21-03-05 08:58

Hvor stor betydning har opdateringshastigheden for en fladskærm.
Nogle skærme kører med 16 milisek. og andre med 12 milisek. og selvfølgelig er en 12 msek. dyrere end en 16 msek.

Kan man holde ud at se på en 16 msek. eller dur det kun til hjertefri og ikke til 3D spil og film. ???

Accepteret svar
Fra : Teil

Modtaget 60 point
Dato : 21-03-05 09:03

16 er udmærket, mange kører med ca 30 milisek.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 21-03-05 09:25

Udviklingen går næsten hurtigere end opdateringshastigheden.
For kun en måned siden påstod en sælger at laveste hastighed på
markedet var 29 milisek.

Godkendelse af svar
Fra : thulin

Dato : 21-03-05 09:53

Tak for svaret Teil.

Kommentar
Fra : Harlekin

Dato : 21-03-05 14:14

Hvis du bruger mange timer på spil eller film, så er <12ms altså at foretrække. Man kan godt blive irriteret på "skyggerne" der kommer med en langsommere opdateringshastighed.
Mit bedste råd er, at gå ud og se hvad opdateringshastigheden betyder for dig "live". Bed en ekspedient om at sætte en film eller et spil på et par skærme af forskellig hastedhed og se forskellen (og om du kan leve med den).
Personligt venter jeg til 12ms skærmene bliver lidt billigere før jeg køber. Det går jo stærkt i disse dage.