/ Forside/ Karriere / Job / Selvstændige / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 508
Er her nogle landmænd??
Fra : vildskud
Vist : 708 gange
100 point
Dato : 20-03-05 21:43

Jeg kunne godt tænke mig at vide, hvor meget jord en dyreenhed skal have og hvor mange dyreenheder en islandsk hest svarer til?
Har prøvet at gå på landbrugsrådgivningens hjemmeside, men der kan jeg ikke blive medlem, medmindre jeg er landmand, hvilket jeg ikke er.
På forhånd tak!

Vh. vildskud

Kommentar
Fra : dova

Dato : 20-03-05 21:59

Fra den 18. december 2002 modsvarer 1 dyreenhed for andre husdyrarter end kvæg ligeledes 100 kg kvælstof i husdyrgødning ab lager inkl. den mængde, der afsættes på marken.

Og 1,4 dyreenhed pr. hektar pr år.

Så du skal til at regne ud hvor mange enheder hesten tæller, ved at regne på hvor meget gødning den producerer.

I teorien passer et dyr der f.eks afleverer 140 kg gødning, til en hektar.

Ifølge de gamle regler var en dyreenhed det samme som en 1-årig ko af tung race, eller tre voksne grisesøer.

mvh dova

Kommentar
Fra : dova

Dato : 20-03-05 22:03

Nu fandt jeg vist noget mere eksakt til dig

http://www.hesteraadgivningen.dk/articles/showarticle.asp?ArtID=167

mvh dova

Kommentar
Fra : dova

Dato : 20-03-05 22:05

Hvis du vil, kan du nå at slette det andet enslydende spørgsmål inden der kommer kommentarer, så kan du spare pointene.

mvh dova

Kommentar
Fra : vildskud

Dato : 20-03-05 22:48

Hej Dova
Er du alvidende?
Nej pjat, tusind tak for svaret! Jeg lader spørgsmålet stå lidt endnu.
God idé at slette det andet spørgsmål - hvordan gør jeg det?
Du ved så meget - ved du om det er muligt, at ændre sit brugernavn?
Vh. vildskud

Kommentar
Fra : dova

Dato : 20-03-05 22:54

Du kan ikke ændre brugernavnet, så skal du oprette en ny profil

Det andet spørgsmål kan du slette ved at gå ind i det, der får du muligheden for enten at redigere eller slette.

mvh dova

Kommentar
Fra : vildskud

Dato : 20-03-05 23:05

ja, det opdagede jeg!
Kan du mon hjælpe med endnu et spørgsmål... Hvor mange kvadratmeter er en tønder land og en hektar?

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 100 point
Dato : 20-03-05 23:13

1 tønde land = 5520 kvadratmeter
1 hektar = 10000 kvadratmeter = 1,8 tønde land

mvh dova

Kommentar
Fra : vildskud

Dato : 20-03-05 23:17

tusind tusind tak!

Godkendelse af svar
Fra : vildskud

Dato : 21-03-05 08:38

Tak for svaret dova.