/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
fra tv til pc
Fra : epidedymittis
Vist : 418 gange
71 point
Dato : 19-03-05 15:00

Kan det lade sig gøre, at optage film og programmer direkte fra tv til computeren? - hvis man kan, hvordan gør man det, og kan man senere brænde det ned på DVD?

Pft Epi

Accepteret svar
Fra : Flash77

Modtaget 81 point
Dato : 19-03-05 15:04

Du skal bare have fat i et tv kort med tuner til din PC. De koster nogle få hundrede kroner og kan fås i alle computer forretninger.

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 19-03-05 15:06

f.eks. www.greendata.dk - gå ind under hardware og tv kort. Der starter de i ca. 470 kr. Jeg vil rimeligt sikkert tro du kan finde dem billigere andre stader, men det var lige det første jeg fandt.

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 19-03-05 15:22

Jeg har et par TerraTec Cinergy 400 TV (i hver sin maskine)
som jeg er rigtig godt tilfreds med.
Nemt at sætte op og godt kvalitet.
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=125135
Gambrinuss

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 19-03-05 16:28

Jeps - tror også det er lige præcist det kort der er inde på green data - der koster det bare 479 kr...

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 19-03-05 17:28

Ydermere kan du via scartkabel optage film fra din parabolmodtager hvis du har en sådan en.

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 19-03-05 17:29

Ydermere kan du via scartkabel optage film fra din parabolmodtager hvis du har en sådan en. Ligeledes kan du med et tv-kort køre film fra video eller videokamera ind og brænde dem ud.

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 19-03-05 20:21

Det lyder jo godt. Jeg glemte at fortælle at min pc er bærbar. Kan man få et eksternt kort? Er der sammenhæng mellem pris og kvalitet, og evt hvor meget forskel?

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 13-04-05 15:18

NÅ! så ka det sku os være ligemeget!

Godkendelse af svar
Fra : epidedymittis

Dato : 13-04-05 15:18

...