/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Installere Win XP Home edition oveni XP ~
Fra : Trotskij
Vist : 399 gange
100 point
Dato : 18-03-05 08:25

Hej
Kan det lade sig gøre at installere Win XP home edition på en PC der kører med Win XP Professional, uden at der går ged i tingene og uden at diverse programmer og dokumenter forsvinder ???

"P"

Accepteret svar
Fra : troldenesdhb

Modtaget 110 point
Dato : 18-03-05 08:41

Hvorfor xxx vil du det???

Nå men til sagen, det kan du delvist, det vil aldrig blive helt godt. Du vil stadig beholde funktioner fra Pro, derfor vil det ikke blive godt.
Du vil sikkert få 100 svar der mener hvert sit, fakta er at det IKKE bliver godt. Hvis det er fordi du havde en pirat pro, og nu har fået en lovlig home, så køb en ny disk, brug den som master og lig xp home der ind. Overfør de dokumenter du skal bruge til den nye disk efter installering af xp-home, og formater den gamle, og brug den som back-up disk.

En ny disk kan købes for 900.- 160GB eller måske billigere

Kommentar
Fra : dk

Dato : 18-03-05 08:53

Hejsa
det kan ikke lade sig gøre !!!!
fordi dette er en nedgradering........

men du kan gå fra XP home Til XP Pro uden problemer
fordi dette er en opgradering........

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 18-03-05 09:00

og stadig, nej. Fra xp-home til pro, bør også laves som en nyformatering. Ja, det kan lade sig gøre, men det oftest problemer.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 18-03-05 09:02

ville også gerne lige vide hvorfor i alverden man vil bruge home i stedet for pro ????????

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 18-03-05 09:49

Min ringe mening er :
Det er ALDRIG en god løsning, at installerer noget som helst oveni noget som helst.
Gambrinus

Kommentar
Fra : dk

Dato : 18-03-05 09:59

se her
http://www.kandu.dk/dk/spg/55818

>>Gambrinus
enig
men der kan være sitiationer hvor man vælger denne løsning

Godkendelse af svar
Fra : Trotskij

Dato : 18-03-05 11:41

Tak for svaret troldenesdhb.
Tjah, hvorfor vil man mon nedgradere til XPhome ??
Er der et problem i at gå fra 2000 til XP Home?? Jeg har nemlig allerede 2 harddiske, og den sekundære kører med 2000, så det ku' måske være den jeg i første omgang installerer XP Home på og så formaterer den jeg nu bruger som promær.
ER der et problem i at gøre det på den måde, og så installere XP Home efter at jeg har formateret den der nu kører med Pro??

"P"

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 18-03-05 12:32

det skulle ikke give problemer, da du jo afslutter med at formater, den du vi fortsætte med.

Kommentar
Fra : Trotskij

Dato : 18-03-05 12:58

Det regnede jeg nu heller ikke med, men damn hvor jeg ikke gider besværet med at finde og gemme alt hvad jeg vil beholde på den gamle harddisk