/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Et spørgsmål mere om parabol ting :)
Fra : Mazey
Vist : 487 gange
50 point
Dato : 15-03-05 20:01

Hej...
Det er muligt at mit spørgsmål er fejlplaceret, men det her var efter egen vurdering det bedste sted at ligge det.

Jeg og en kammerat har i sinde at investere i parabol udstyr, men dertil har vi et par problemer, som i måske kan afjhælpe.

Vi bor i et lejlighedskompleks, hvor min kammerat bor 1 sal. højere end jeg. Hvilke muligheder har vi for individuelt at bestemme hvilken kanal der skal ses (sådan så vi begge kan se hver sin kanal?) - Til det skal siges at vi helst ser os fri for kabler mm. (vi har trådløst internt netværk til internet mm.)

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 15-03-05 21:42

Hvis nu i er rigtig smarte så sættes der to videooptagere efter parabolen.
Så er det bare at bestille filmen eller udsendelsen over nettet.
Det kan da også hentes ind i comp og gemmes på HD og sendes via nettet til den anden comp.
Det kræver dog et TV-kort på den ene comp.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 15-03-05 22:41

Mazey - Du har oprettet spørgsmålet to gange i samme kategori/emne. Skynd dig at slette det andet spørgsmål før der kommer en kommentar, så sparer du 50 point. M.v.h. AJ

Kommentar
Fra : Mad_Nuser

Dato : 15-03-05 22:56

hej Mazey

i skal bruge 2 reciver og 1 skærm med dobbelt lnb.

i kan også investere i 2 trådløse "videosender"
som sender audio + video signalet og signalet fra din fjernbetjening.

mvh Mad-Nuser

Kommentar
Fra : Guild

Dato : 16-03-05 09:38

Først skal du være sikker på at parabolen må monteres. I mange boligblokke er dette forbudt.
/PG