/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Ultimativ Gamer mouse ?
Fra : ZappaX
Vist : 470 gange
100 point
Dato : 09-09-02 15:08

Hejsa, allesammen.

Jeg er på jagt efter den ultimative gamer mus, til cs og andre shooter spil hvor hurtighed og præcision er meget vigtigt, prisen kommer i anden række. Jeg ved ikke om den skal være optisk og eller trådløs, jeg skal bare have noget der virker, nogen der ved noget og gidder hjælpe ?

På forhånd mange tak.
MVH. ZappaX

Accepteret svar
Fra : srhansen

Modtaget 110 point
Dato : 09-09-02 15:21

Jeg tør godt vove den påstand at en optisk mus, er den bedst egnede, dels fordi den aftaster direkte på mediet (underlaget) og ikke gennem en kugle og dels fordi den ikke bliver beskidt og fejler, som en tradtionel mus.
Inden den optiske mus blev lanceret var det en logitech (der ligner en fod), der blev kåret som den bedste spille mus.
Jeg har selv den kårede logitech mus og har siden anskaffet en optisk logitech mus, jeg mener at den optiske mus er den traditionelle langt overlegen og stærkt vanedannene

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 09-09-02 15:29

Hej ZappaX!

Jeg har selv i lang for nogle måneder siden led og undersøgt markedet og forhørt mig rundt omkring hos mine spil-kammerater og jeg mener nu at have fået markedets bedste mus til spil.

Jeg mener det Microsoft IntelliMouse Explorer 3.0 optical med kabel. næstbedtse er lignende fra Logotech. Men smag og behag.

Skal man bruge musen til spil, bør den ikke være trådløs, da der kan opstå forsinkelser endvidere bør den være optisk med en høj opdateringshastighed.

Jeg købte min mus via http://www.edbpriser.dk/ fandt den bedste pris og en god omtalt leverandør og købte bulk-udgaven og downloadede softwaren via Microsoft, jeg mener jeg betalte omkring 400 kr.

Jeg er meget mget tilfreds med min mus og jeg har prøvet mange forskellige mud m.v.

Mvh
Bjarne H

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 09-09-02 15:34

Hej igen ZappaX!

Jeg har prøvet den mus som Srhansen omtaler fra LogiTech og jeg skriver jo også, at jeg mener det er den næstbedste. Nogle af mine kammerater har den mus og nogle har MS IntelliMouse - men smag og behag.

Men spiller du meget bør den minimum være optisk, da det giver det mest nøjagtige.

Mvh
Bjarne H

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 09-09-02 15:37

Ditto her: En optisk, ikke-trådløs mus er langt at foretrække - ikke bare til spil, men til det hele.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 09-09-02 14:26

"ZappaX" <ZappaX.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:sW0f9.63057$ww6.4514987@news010.worldonline.dk...
> Hejsa, allesammen.
>
> Jeg er på jagt efter den ultimative gamer mus, til cs og andre shooter
> spil hvor hurtighed og præcision er meget vigtigt, prisen kommer i anden
> række. Jeg ved ikke om den skal være optisk og eller trådløs, jeg skal
> bare have noget der virker, nogen der ved noget og >gidder hjælpe ?

Så er der KUN EEEEEEEN mus der kan tilfredstille din syge tørst efter den
ultimative mus.. nemli.. Razer Boomslang 2000.
jeg har den og det er den BEDSTE mus jeg nogensinde har haft.. he he.. det
er det faktisk.

Superpræcis mus. bruger alm kugle men alle bevægelse kuglen laver bliver
opfanget af optiske sensorer for ultimativ præcision.
en lækker detalje i softwaren er: On the Fly sensetivity der giver dig
mulighed for at skifte følsomheden real time midt i et spil som det passer
dig. dvs. hvis du sniper sætter du følsomheden lidt ned osv.
den har 5 knapper hvoraf 2 kan kan programmeres med macroer eller andre
ting.
macroer kan evt bruges til specielle jumbs eller lign.

kik evt på: http://razer.tigga.org/ der er forum for alle der er ejere af
Razers.....

Venligst og glad ejer af Boomslang 2000
Thomas

PS: optisk kan IKKE anbefales da de generelt er en smule langsomme i
reaktioner og også bruger en del strøm/batteri...

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 09-09-02 14:38

Hmm du tager fejl angående det med optiske sensore.
Razor boomslang 2000 bruger ikk optisk sensorere til at registere kuglen.
Men det er en god mus den går bare tit istykker ved meget brug (har haft 5
forskellige endtil vidre på 1 ½ år)
men ellers har microsoft explorer 3.0 også fået rigtig gode admeldser og er
også selv ved at kikke på en da jeg er lidt træt af min razor. (den har
stadig lidt problemer med præcision) (Meget lidt)

The Phantom
"Thomas" <PlasmafusionFJERNDETTE@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:ali7hn$2kqs$1@news.cybercity.dk...
>
> "ZappaX" <ZappaX.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> news:sW0f9.63057$ww6.4514987@news010.worldonline.dk...
> > Hejsa, allesammen.
> >
> > Jeg er på jagt efter den ultimative gamer mus, til cs og andre shooter
> > spil hvor hurtighed og præcision er meget vigtigt, prisen kommer i anden
> > række. Jeg ved ikke om den skal være optisk og eller trådløs, jeg skal
> > bare have noget der virker, nogen der ved noget og >gidder hjælpe ?
>
> Så er der KUN EEEEEEEN mus der kan tilfredstille din syge tørst efter den
> ultimative mus.. nemli.. Razer Boomslang 2000.
> jeg har den og det er den BEDSTE mus jeg nogensinde har haft.. he he.. det
> er det faktisk.
>
> Superpræcis mus. bruger alm kugle men alle bevægelse kuglen laver bliver
> opfanget af optiske sensorer for ultimativ præcision.
> en lækker detalje i softwaren er: On the Fly sensetivity der giver dig
> mulighed for at skifte følsomheden real time midt i et spil som det passer
> dig. dvs. hvis du sniper sætter du følsomheden lidt ned osv.
> den har 5 knapper hvoraf 2 kan kan programmeres med macroer eller andre
> ting.
> macroer kan evt bruges til specielle jumbs eller lign.
>
> kik evt på: http://razer.tigga.org/ der er forum for alle der er ejere af
> Razers.....
>
> Venligst og glad ejer af Boomslang 2000
> Thomas
>
> PS: optisk kan IKKE anbefales da de generelt er en smule langsomme i
> reaktioner og også bruger en del strøm/batteri...
>

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 09-09-02 16:12

> PS: optisk kan IKKE anbefales da de generelt er en smule langsomme i
> reaktioner og også bruger en del strøm/batteri...
>
Jeg tror du forveksler dem med trådløse mus, hvilket er noget ganske andet.
Optiske mus bruger lys til aftastning, og taster med en hastighed tæt på lysets hastighed, direkte mod et medie/underlag
Traditionelle kuglemus taster gennem en mere eller mindre rund/beskidt kugle mod et medie/underlag, herefter bliver denne rotation via nogle optokoblere og nogle encodere omsat til en vektor der sendes til computeren.
Forskellen på de 2 mus er kuglen, som er et ekstra "led" i processen fra aftastning til vektor.

Kommentar
Fra : kaasgaard

Dato : 09-09-02 16:21

Hep,

Du skal købe en optisk med ledning... trådløse optiske mus er ikke sagen endnu.

Jeg er ikke selv den store gamer, men blandt kammerater, der er har jeg - ligesom Bjarne_H - hørt, at Microsoft IntelliMouse Explorer 3.0 optical med kabel er markedets bedste gamer mus.

// Martin

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 09-09-02 14:46

>
> PS: optisk kan IKKE anbefales da de generelt er en smule langsomme i
> reaktioner og også bruger en del strøm/batteri...
>
Du mener vel en Optisk OG TRÅDLØS...
Jeg håber ikke min Logitech Mouseman suger mit batteri på bundkortet

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 09-09-02 16:22

"The Phantom" <ThePhantom@e-box.dk> skrev i en meddelelse
news:wu1f9.63076$ww6.4519036@news010.worldonline.dk...
> Hmm du tager fejl angående det med optiske sensore.
> Razor boomslang 2000 bruger ikk optisk sensorere til >at registere kuglen.

:.... Du tager fejl.

en Razer bruger Photooptiske transistorer til at registrere kuglens
bevægelser.
se evt på http://razer.tigga.org/ der kan du læse om hvorledes teknologien
bag en Razer er opbygget.

egentlig er selve ideen bag de photooptiske transistorer ikke ny da det er
et system der bruges mange steder til at registrere bevægelser.
goe gamle forsøg med acc. i fysikkens verden bruger ofte photooptiske
transistorer til at registrere bevægelser.

Musen har et ry for at være dårlig, mvh. til kvalitet, MEN det er generelt
blevet løst.du kan evt læse på TIGGA hvilke revitions numre man IKKE skal
købe da de gamle modeller var af dårlig kvalitet. der er kommet nye
ravisioner der er blevet lavet meget bedre.
Jeg har haft min Boomslang 2000 i 1 1/2 år uden ET eneste prob. så det er
synd at afskrive et produkt der er så godt pga. problemer i startfasen.
Man kan også sige at man ikke tager den store chance da der i vore dage er 2
års garanti, og der er derfor god mulighed for at få nyt hardware hvis det
ryger..

Jeg vil stadig anbefale en Razer 2000, og mener ikke at du skal lade dig
afskrække af The Phantom.

Venligst

Thomas

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 09-09-02 18:26

Hej igen ZappaX!

Jeg har lige set at Bilka har fødselsdagstilbud på den trådløse MS Intellimouse Explorer til kr. 469,00.

Skal man bruge den til spil kan jeg desværre ikke anbefale denne - bør være med kabel.

Mvh
Bjarne H

Kommentar
Fra : ZappaX

Dato : 09-09-02 19:24

Hej igen, jeg regner med at købe en Microsoft IntelliMouse Explorer 3.0 Bulk til 349 kr med forsendelse. Det er da billigt ikke ?

Kommentar
Fra : ZappaX

Dato : 09-09-02 19:49

Kan det betale sig at give 200 kr for en blærermuse måtte, og gør det nogen forskel iforhold til en alm ?
den er ihvertfald sej !

http://www.greendata.dk/shop/default.asp?setlng=1&productid=465

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 09-09-02 20:00

Hej igen ZappaX!

Godt valg! - Og prisen er da helt fin og OK! - Øv - skulle have ventet - så blev jeg igen snydt .) !!

M.h.t. blæremussemåtte - musen kører godt på stort set alle underlag; men synes du lige den mussemåtte er dig, og du har pengene - så køb den!

Mvh
Bjarne H

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 09-09-02 18:23

ZappaX wrote:
> Jeg er på jagt efter den ultimative gamer mus, til cs og andre shooter
> spil hvor hurtighed og præcision er meget vigtigt, prisen kommer i anden
> række. Jeg ved ikke om den skal være optisk og eller trådløs, jeg skal
> bare have noget der virker, nogen der ved noget og gidder hjælpe ?

IMO vil den bedste mus til den slags spil altid være en mus med ledning
og kugle. De trådløse mus jeg har prøvet (Logitech/Microsoft) er jeg
ganske utilfreds med, da reaktionen mellem mus og bevægelse i spillet
"lagger" så væsentligt jeg har fravalgt disse type mus. -Til alm. brug,
såsom websurf, kontor-programmer o.lign. er de ganske udmærket.

Selv bruger jeg en Logitech WingMan Gaming Mouse - måske et konservativt
valgt, men det er nu den mus jeg bedst kan lide at bruge. Et andet
perspektiv er musemåtten ... jeg har læst om mange som har været glade
for deres IceMat, Everglide osv., men en ting er helt sikkert, en god
musemåtte er i hvertfald ikke de typiske stofmåtter, som fås i
Boghandlen. I øjeblikket bruger jeg en ca. 1mm tynd musemåtte (fra CA)
med nubret overflade, og en underside af skridsikkert materiale, der
sikre en optimal kontakt til bordoverfladen samtidigt med at registrere
hver eneste bevægelse jeg laver med musen.

.... og så lige en slutkommentar; det er *KUN* dig, som afgør om en mus
er noget for dig, så se om du ikke kan lave nogle test nede i butikken,
for ligesom se hvordan den reagerer i forhold til dine bevægelser.

--
Med venlig hilsen,
René Jensen

Kommentar
Fra : ZappaX

Dato : 09-09-02 20:19

Så er den bestilt og jeg skulle have den i overmorgen, det glæder jeg mig til...

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 10-09-02 11:53

Hej, jeg har selv en Razor Boomslang 2000 som er den eneste mus jeg ka
spille med men den er dårlig da den samler meget skidt og den går istykker,
har byttet min 3 gange på 1år og den er gået istykker igen :( desuden får
man muse skader af den da den er dårlig ergonomisk. Jeg vil ha en Microsoft
IntelliMouse Explorer 3.0. da den er præsis og dens optiske funktion er
meget god. Logitech's optiske mus er ik til andet end at tørre r*v i, da
deres optik ik virker. Deres trådløse mus bruger meget strøm og rækker ik
særligt langt.

alt dette er fra personlig erfaringer

mvh
[Humle] Omikron