/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Harddisk Problem!
Fra : Pjevser
Vist : 357 gange
72 point
Dato : 13-03-05 20:01

Jeg har et problem med min harddisk!
Jeg ved ikke hvad der er sket, men når jeg prøver og åbne den står der bare om jeg vil formatere den!
Før jeg genstartede min computer sagde den at min Harddisk var beskadigt, og efter jeg så genstartede computeren virkede den ikke mere!

Er der en måde jeg kan få den til at virke igen så jeg får mine filer tilbage??

Harddisken er en Maxtor 200 Gb

/Pjevser

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 13-03-05 20:05
Kommentar
Fra : Pjevser

Dato : 13-03-05 20:13

ALtså jo jeg kan godt komme ind på min computer da Win XP ligger på min anden harddisk, har 2 harddiske i min computer, og det er så den anden som ikke virker, hvor jeg har alle mine ting, så som musik, film osv.....!

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 13-03-05 20:15

det kunne vælg også være en virus det havde sneet sig ind???

Kommentar
Fra : Pjevser

Dato : 13-03-05 20:16

Jeg kan ikke engang søge min harddisk i gennem for fejl, så jeg kan sikkert nok heller ikke søge den i gennem for virus!

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 13-03-05 20:17

Har du undersøgt den ?
Kan du komme ind i den fra DOS ?
Højreklik på drevet Eganskaber - Funktioner - Undersøg Nu
Hvis det ikke hjælper, kan du køre en større test med Powermax. Det tar' tid !
Gambrinus

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 13-03-05 20:19

Prøv, at åbne BIOS setup og se om den kan identificeres der. Hvis ikke har du uden tvivl et alvorligt problem. Hvis den kan identificeres af BIOS kan det være en indlæsningsfejl i Windows.

Kommentar
Fra : Pjevser

Dato : 13-03-05 20:20

Jeg kan hverken undersøge den fra fejl fra egenskaber, eller komme ind på den i Dos!

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 13-03-05 20:24

Nej, men BIOS er jo det system der styrer hardwaren og kan den findes der er den ikke helt død og så kan du forsøge fejlretning på systemet.

Kommentar
Fra : gert_k

Dato : 13-03-05 22:17

Maxtor harddiske er generelt noget lort, har selv mistet 4 af slagsen, de kan ikke lide varme, og hvis din pc står tændt 24-7-356 skal du ikke regne med at de lever mere end 6 måneder, med mindre du er heldig...... smid din harddisk i fryseren en times tid og sæt den så til, hvis du er heldig virker den mens den er kold, red så de data du skal bruge, og smid den ud (eller få en ny på garantien hvis muligt)

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 13-03-05 22:21

Nå da, hvad så med alle dem der virker?

Kommentar
Fra : gert_k

Dato : 13-03-05 22:26

held.....nej de gamle maxtor er fine nok.... det er mest 9 og 10 serien der er noget lort

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 13-03-05 22:32

Det er nok ikke alderen, men størrelsen der er interessant eller..........? Indvie os knap så nørdede.

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 13-03-05 22:40

Jeg har aldrig haft problemer med Maxtor.
Men IBM !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Gambrinus

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 13-03-05 22:46

..også min erfaring, men Pjevser har problemer og nu skal vi vel bare vide hvor store de er.

Kommentar
Fra : gert_k

Dato : 13-03-05 22:54

nej, for alle serierne har flere forskellige størrelser harddiske på programmet, eks. dimondmax 9 serien har diske på 20, 40, 60 og 80 gb, men det er generelt de største diske i serierne der giver problemer, 80 gb i serie 8 og 9 og 200 gb i serie 10

Kommentar
Fra : Pjevser

Dato : 14-03-05 14:26

Er der nogen andre som har en Ide??

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 14-03-05 14:41

Pjevser, har du tjekket om den kan ses i BIOS opsærning (typisk Del under opstart)?

Kommentar
Fra : Pjevser

Dato : 14-03-05 14:48

Ja det har jeg gjort, og den kan godt ses, men jeg kan ikke gøre så meget derinde ved harddisken!

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 14-03-05 14:53

OK, nej du kan ikke gøre noget ved den, men det fortæller, at den ikke er helt død. Du kan se om den er så stor som den skal være i gb så den fejl kan udelukkes.

Kommentar
Fra : Pjevser

Dato : 14-03-05 14:57

Okay, men er der ikke en måde jeg kan få mine filer tilbage? Har mistet 120 Gb på den harddisk nu, og jeg vil meget gerne have dem tilbage igen!
Gider sku ikke starte forfra med og finde de ting!

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 14-03-05 15:04

Har du prøvet dette:
Højreklik på Denne computer (iconet), vælg Administrer, vælg Diskhåndtering og se om harddisken er angivet og hvis den er så fortæl hvad den er angivet som.

Kommentar
Fra : Pjevser

Dato : 14-03-05 15:09

Du kan se det her: http://www.pjevser.dk/harddisk.JPG

Det er så D: Drevet du skal kigge på De andre virker fint nok, da de kører via min anden harddisk!

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 72 point
Dato : 14-03-05 15:14

Der er ingenting på den, men du burde kunne se den.
Du kan prøve, at se om dette program kan redde noget hvis du kan få adgang hvilket du burde kunne med mindre der er systemfejl på din XP:
http://www.pcinspector.de/file_recovery/dk/welcome.htm

Kommentar
Fra : Pjevser

Dato : 14-03-05 15:16

Okay jeg prøver og se hvad der sker

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 14-03-05 15:27

PC inspector er et af de få programmer, som anbeales af de professionelle recovery firmaer fordi det ikke ødelægger noget.

Kommentar
Fra : Pjevser

Dato : 14-03-05 15:31

Ser ikke ud til jeg kan bruge det program, den kommer frem med en fejl når den finder Harddisken!

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 14-03-05 15:37

Hvad siger fejlen?

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 14-03-05 15:40

Har du prøvet med Powermax, som Gambrinus anbefalede, det er jo et maxtor program til at teste harddisken.

Kommentar
Fra : Pjevser

Dato : 14-03-05 15:41

Access Violation at address 004BAE6D in module "Filerecovery". Write of address 013281D2

Det siger den!

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 14-03-05 15:50

ØV. Du har åbenbart flere fejl en det D drev.
Du kunne prøve denne, som nok vil ødelægge dine opdateringer og som kun vil fungere hvis duhar XP pro eller fuld version af XP Home:
Start - Kør - skriv: sfc /scannow
Din Installations cd skal sættes i drevet så den kan udskifte filer.
Du skal bare være klar over, at når man begynder, at fejlrette på et system kan der ske ting og sager, som man ikke lige regnede med.

Kommentar
Fra : Pjevser

Dato : 14-03-05 16:05

Okay jeg ser hvad jeg kan gøre

Kommentar
Fra : Pjevser

Dato : 14-03-05 16:15

Jeg har nu tjekket den i gennem som du sagde, og fejlen kommer stadig væk frem, jeg tror ikke det program kan hjælpe mig!
fejlen kommer først frem når den når til D: Drevet, så de andre burde ikke have fejl!

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 14-03-05 16:30

Det er da altid noget.
Hvis du har mulighed for det kunne du jo prøve harddisken af i en anden maskine.
gert_k har jo nok desværre ret i, at den er defekt og noget er der da galt for jeg kunne jo se på dit billede, at der var 100% ledigt på D:

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 14-03-05 17:02

Det ser godt nok ikke for godt ud.
HAR du prøvet Powermax ?
Powermax kan køre en ret grundig test og måske reparerer bad clusters.
Hvis du på et tidspunkt opgiver, at få reddet dine data, kan du som sidste udvej lowlevel formaterer med Powermax, for at se, om du kan redde din harddisk.
Med en 200 GB harddisk skulle det ikke tage mere end 3-4 døgn.
Gambrinus
Rigtige mænd ta'r ikke backup

Kommentar
Fra : Pjevser

Dato : 14-03-05 17:17

Okay, jeg har prøvet powermax og jeg syntes at det tager rimelig lang tid for at teste den i det program! jeg gider ikke lige frem vente i 1-5 døgn på den er færdig!

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 14-03-05 17:34

Der findes ikke nogen hurtige metoder.
Hvis HD ikke er ret gammel kunne der jo være garanti på, men dine data er uden tvivl tabt som det ser ud nu.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 14-03-05 22:20

UNDSKYLD Pjevser, men jeg kan ikke lade være:

Rigtige mænd tager ikke backup
Rigtige kvinder gør det heller ikke! (Åbenbart)

Godkendelse af svar
Fra : Pjevser

Dato : 16-03-05 02:06

Tak for svaret BjarneD.