/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
hurtigknapper
Fra : goldkat
Vist : 402 gange
50 point
Dato : 13-03-05 12:38

Hvordan får man lagt hurtigknapper ned på proceslininen i WinXP?

Jeg prøver at trække med musen, men der vises en sort ring med en skråstreg, så det virker som om det er en forbudt handlig jeg udfører

Der er sat flueben ved "Hurtigstart".
Mvh

Kommentar
Fra : bisk

Dato : 13-03-05 12:43

Har du husket at flytte fluebenet, ved lås proceslinien.og gøre mere plads til ikonerne. hvis dette er gjort skulle det kunne lade sig gøre at flytte dem på den måde du beskriver.

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 13-03-05 12:45

Du mangler vist og så flueben i : Vis Hurtig Start
Gambrinus

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 13-03-05 13:00

gør som det er foreslået, det er dejligt nemt
jeg bruger også det lille fif (vist lært her på Kandu)
på skrivebordet trækkes ikonet denne comp med venstre mus ud til venstre skærmkant og slippes
dernæst klik i det frie og sæt lus i skjul automatisk

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 13-03-05 15:07

>Ferik
Det er er RIGTIG god ide !
Nu køre jeg med 2-3 skærme, så den værktøjslinie kan
ligger fint ude i venstre hjørnt på den ene skærm.
Hvorfor f..... har jeg ikke tænkt på det ?
Gambrinus

Kommentar
Fra : goldkat

Dato : 13-03-05 17:12

Mange tak for alle svar.

Proceslinien er ikke låst.
Der er flueben ved "Hurtigknapper"
Træk og slip virker ikke, når der anvendes Træk og Slip, vises der en sort cirkel med en skråstreg og så sker der ikke mere.

Feriks forslag forstår jeg ikke - Undskyld!

mvh

Kommentar
Fra : goldkat

Dato : 13-03-05 21:38

Der må da være nogen her i Kandu, der kan sige, hvordan man opretter "hurtigknapper"
i WinXP!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Hvis jeg f. eks. vil lægge WORD ned som et ikon til "Hurtigstart" hvordan gør man så det ????????????
Eller er det for let? Det er svært for mig

Mvh

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 13-03-05 21:40

Det HAR vi fortalt dig.
Hvorfor du ikke kan få det til at virke, tænker jeg stadig på.
Gambrinus

Kommentar
Fra : goldkat

Dato : 13-03-05 22:16

Gambrinus, hår lige:
DER ER sat flueben ved "Vis Hurtigstart" og værktøjlinien er ikke låst.

Problemet er, at jeg selv har styresystemet WinME, og der er det nemt med "Træk og Slip" , men det kan ikke bruges i XP - og jeg vil så gerne hjælpe en meget god ven, der kører med XP, men han er døv, så vi kan ikke snakke sammen i tlf.
Derfor behøver jeg den nøjagtige "sti" til hvordan man gør, så jeg kan maile den til ham.
Han har overhovedet ingen ikoner liggende i "Hurtig Start"

Mvh

Kommentar
Fra : goldkat

Dato : 13-03-05 22:18

Undskyld Gambrinus, jeg mente HØR LIGE

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 13-03-05 22:50

Gør ik' noget. Jeg har ikke så meget hår, at det kan sidde skævt.
Jeg kører selv XP
Når man højreklikker på Proceslinien - Værktøjslinjer og sætter flueben ved Hurtig Start
SKAL Hurtigstart komme frem på proceslinjen.
Derefter kan man fra skrivebordet trække ikoner ned på proceslinjen.
Jeg er ligeså frustreret som dig og tænker så det knager.
Gambrinus

Kommentar
Fra : computersmeden

Dato : 13-03-05 22:55

kan det hænge sammen med om man er gæst/ bruger eller admin ??

Kommentar
Fra : goldkat

Dato : 13-03-05 23:02

Mange tak Gambrinus.

Du må ikke da være frustreret, det ordner sig jo nok.
Og jeg venter gerne på, hvad dit 'knageri' evt. kan bringe af andre råd, for det med at bruge trækkemetoden virker ikke, siger min døve ven - desværre ikke.

Mvh

Kommentar
Fra : goldkat

Dato : 13-03-05 23:22

Computer:

Ham jeg taler om, er alene på sin computer som privat bruger og administrator.
Mvh

Kommentar
Fra : bentok

Dato : 13-03-05 23:31

når proceslinjen er låst op kommer der ligesom to håntager frem i venstre side nede i proceslinen,når man trækker er det den sorte ring han skal føre der ned i mellem ellers springer den bare tilbare tilbage igen. (har lige prøvet)

Mvh Bent

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 13-03-05 23:57

Så sku' da for fem flade fladlus på et fladt flødebollefad !
Jeg prøvede at oprette en ekstra bruger med begrænset adgang.
Der var ingen problemer med at trække ikoner ned til hurtigstart.
Så det kan ikke være det.
Men mine ikoner blev væltet rundt i en stor suppedas.
Jeg køre med 3 skærme og skal nu til at rydde op.
DET KOSTER !
Gambrinus

Kommentar
Fra : goldkat

Dato : 14-03-05 00:05

Bentok: Tak, den anvisnig skriver jeg lige til ham - og vender tilbage.

Gambrinus, du er jo ligefrem "poetisk" . . . .

mvh