/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
pc-cillin - bedste virusscanner
Fra : ghosty
Vist : 340 gange
300 point
Dato : 13-03-05 11:36

Hej. Jeg havde en spændende snak med en edb-nørd i går aftes vedrørende virusscannere.
Han påstod at pc-cillin var den absolutte bedste scanner som findes idet den fangede virus allerede inden den kom ind på pc`en.

Jeg kunne vældig godt tænke mig at høre jeres meninger omkring denne påstand.

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 13-03-05 11:46

pc-cillin kender jeg ikke.

Hvad mener du med at fange virus før den kommer ind på PCén ?
Intet nok så godt antivirusprogram kan fange noget før det er på PCén.

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : Monzzz

Dato : 13-03-05 11:53

Hej..
det er muligt men der er vist også nogen problemer... http://www.computerworld.dk/sikkerhed/default.asp?Mode=2&AutoArticleID=21749
Du kan sikkert få mange meninger om hvad der er den bedst....

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 13-03-05 11:55

Det er en religionskrig med de antivirusprogrammer.

Jeg mener f.eks at avast er et af de aller bedste og det er freeware.

Læs mere om det her med alle de andre funktioner den har, som købe programmer f.eks ikke har: http://www.arlet.dk/freewareantivirusprogrammer.htm

Programmer afviser virus, når det forsøger at komme ind på computeren og det er det de alle gør..

"din ven" tænker måske på onlinescanner som f.eks panda og housecall og mvaw, de kan ikke forhindre at virus kommer ind, men de fjerner dem, når skaden er sket..

Kommentar
Fra : severino

Dato : 13-03-05 12:06

Avast er et udemærket program. Jeg bruger den selv og den kommer næsten hver dag med en opdatering, og en enkelt gang har jeg oplevet at den har opdateret to gange på samme dag. - Og så gør den det selv når der er en on-line forbindelse!

Det er s** da ikke så ringe endda!

Det eneste virusprogram som jeg kender, der kan fange virus inden det kommer ind på maskinen, er det som min udbyder har kørende på mail-serveren, og den tager stortset dem alle, lige som det spamfilter, der smider det "underlige" post i en særlig mappe, som SKAL checkes on-line.
Min udbyder? - Nogen elsker dem, andre hader dem! - Menjeg er godt tilfreds med TDC, selv om de ikke er de billigste!

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 13-03-05 12:07

>Arlet
Og så siger man, at det ikke er smart at have
2 antivirusprogrammer kørende/installeret på en gang.
Eller hva' ?
Gambrinus

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 13-03-05 12:11

kun ÉT fast antivirus program af gangen, f.eks Avast.

Derudover kan du scane med onlinescannerer(panda,housecall,mwav) alt det du lyster..

men en gang om måneden er passende at onlinescanne, dog har onlinescanneren aldrig fundet noget hos mig, mens jeg har kørt avast, men det er rart at få af vide en gang om måneden

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 13-03-05 12:17

Ok tak
Gambrinus

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 13-03-05 14:39

ghosty -> Nå kan se at du også har lagt spørgsmålet inde på spywarefri og de svarer nogenlunde ens med mig, så...

Kommentar
Fra : ghosty

Dato : 13-03-05 15:00

Hej Arlet. Ja det var rart at få bekræftet min egen påstand. Jeg har nu deaktiveret min egen norton virusscanner og prøver avast af. Er der nogle indstillinger i avast som du stækt vil anbefale mig? Er der en indstilling hvor jeg kan sætte avast op til automatisk at hente opdateringer?

Jeg er i øvrigt fortsat interesseret i at høre andres meninger da jeg vil bruge disse indlæg her som dukomentation over for edb-nørden.

Kommentar
Fra : alwagner

Dato : 13-03-05 15:12

Avast er absolut den bedste - og så er den gratis :)
Den er faktisk MEGET bedre end et af de dyreste antivirusprogrammer i verden, så jeg kan kun anbefale at du bruger den!
Har selv skiftet og er yderst tilfreds med Avast!

Accepteret svar
Fra : arlet

Modtaget 300 point
Dato : 13-03-05 15:21

Når du henter avast ned, så få dig tilmeldt, så modtager du en kode, som så gælder et år. Når det år er gået henter du bare en ny kode..
Derefter henter den selv opdateringer hele tiden. Der kommer til at køre på kugler med A og I nede ved tray..

Yderligere opsætning finder du her: http://www.spywarefri.dk/avastmanual.htm

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 13-03-05 15:21

Jeg har også lige installeret Avast.
Det se rigtigt godt ud. (Har indtil nu kørt med AVG)
Jeg vil dog nok stadig vælge AVG til mine ikke så nørdede venner,
da brugerfladen i AVG er meget enkel.
Gambrinus

Kommentar
Fra : severino

Dato : 13-03-05 15:21

Ja så skal du bare have "SPYBOOT" lagt ind og sat rigtigt op, så tager den sig af alle de "snigende" spyfiler, så de ikke har nogen særlige store chancer for at gøre vores hobby til et surt problem. Husk også at opdatere den og imumisere alt hvad den kan.

DET GØR LIVET LIDT MERE SJOVT!

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 13-03-05 15:26

severino ??????

Spybot holder da ikke noget spyware væk fra computeren.... Spybot kan du fjerne spyware med når det er kommet ind på computeren.

Vil du holde spyware fra døren, så skal disse programmer installeres: www.arlet.dk/pakke.htm

Kommentar
Fra : severino

Dato : 13-03-05 15:42

Kan det så være fordi den arbejder sammen med Spyware Blaster????

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 13-03-05 15:46

Nej, spybot fjerner og spywareblaster holder bl.a. de active-X væk fra computeren.

Men så er tvivlen i hvert fald fjernet nu*S*

Fortsat god weekend

Kommentar
Fra : severino

Dato : 13-03-05 16:02

OK Arlet, men så er der noget jeg ikke forstår for efter at have sat den op til at imumisere, har jeg ikke haft besøg at de spyfiler som ellers dukker op med jævne mellemrum.

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 13-03-05 16:06

Ok, severino. Lidt ret har du*S*

spybot holder noget ud med sin imumisere, men den er ikke god nok til at holde alt ude..

Godkendelse af svar
Fra : ghosty

Dato : 13-03-05 18:22

Tak for svaret arlet.