/ Forside/ Karriere / Job / Selvstændige / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 508
Nyt navn!!!!!
Fra : ghostrider111
Vist : 869 gange
100 point
Dato : 12-03-05 08:17

Min kammerat påtænker at få lavet sit eget street-wear tøj..

Men han mangler et godt navn til det? Og så har jeg lovet at prøve her, da han ikke har en computer.

Det må gerne være et navn som de unge syntes er sejgt. Lidt som MAFIA, Original Gangster, Crime Inc osv osv.

Mange tak for hjælpen..

Kommentar
Fra : nullerbullerpige

Dato : 12-03-05 09:37

hvis han kun vil lave street-wear tøj, ville det være meget smart at kalde det noget med street.
Fx: streetstyle.
Husk også at det skal være et navn som fanger kunderne og som de ikke glemmer igen.

Kommentar
Fra : domismik

Dato : 17-03-05 23:11

Måske det kan være en fordel at lave samarbejde med et bestående "brand" ?

Begrebet "Brand management" er i dag blevet en vigtig parameter til at fastholde kunderne. Det er svært at markedsføre et helt nyt brand med succes ! Derfor udnytter store koncerner deres "brand" i helt andre sammenhænge, til eksempel kan jeg nævne tøjmærket "LEGO" http://www.lego.com/eng/wear/collection.asp?x=x

Måske han skulle tage fat i et af de firmaer der i forvejen sælger andre varer til målgruppen.

Tænk stort !

Kommentar
Fra : Martin_Bengaard

Dato : 27-03-05 20:56

Jeg er enig i at det skal være et navn der får de unge til at blive interesseret og samtidig vil jeg give "domismik" ret i, at et "brand" er en god idé, men man skaber ikke bare lige et brand. Det tager meget lang tid.
Idéen med Corporated Brands (lego-casen) er til gengæld en fin idé, men så skal man være den helt store sælger.

Jeg arbejder til dagligt med markedsføring, men det med at finde på navne er ikke min stærke side, men prøv at få nogle potentielle kunder (altså de unge) til at komme med bud på dette.