/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Hvordan er der på kandu?
Fra : dynamicduo
Vist : 481 gange
200 point
Dato : 12-03-05 02:09

Da jeg stødte på kandu første gang, kan jeg huske, at dét, der slog mig var venligheden. Jeg stillede mit første spørgsmål og fik en masse, ivrige svar. Kvalificerede og de forskellige på linjen begyndte at diskutere indbyrdes. Men på et rigtigt hyggeligt plan, med en god tone og humor.

Så kom jeg lidt mere ind på kandu - og jeg fik indtryk af, at folk rent faktisk "kendte" hinanden. Kom med referencer til tidligere spørgsmål og samtaler. Talte internt. Det gik op for mig, at det ikke bare er en rent "praktisk" side, men og een, hvor folk i alle aldre og niveauer kan mødes og snakke om ting.

Så gik det op for mig, hvordan pointsystemet virkede, og at der var forskellige indstillinger til dét. Nogen jagter points, andre jagter gode debatter og andre tuller rundt på må og få og svarer, hvor de kan. Det er altsammen helt i orden synes jeg. Giver en god diversitet! (hvis det er et ord )

Men her på det seneste er jeg begyndt at lure, at der også er ubehagelige toner herinde. Det er som om, der kører hetz med nogen. Bagtalelse og grove bemærkninger, beskyldninger og nedrakning.
Hvorfor sker det egentligt?
Er det janteloven, der slår igennem? Jeg mener, dette er jo et site, hvor man netop deler viden, og følger der så dermed en "hey! du skal altså ikke tro du ved ret meget" med?
Eller er det kedsomhed i mangel på (for een selv) relevante spørgsmål?

Uanset hvad, så tror jeg nok at kunne sige, at havde det her været en arbejdsplads var adskillige blevet fyret for mobning. Og détte siger jeg uden at tage stilling til "hvem der sagde hvad hvornår".

Er det ikke synd?

Jeg vil så gerne vende tilbage til mit oprindelige indtryk. Og det rørte mig virkelig! Hjælpsomhed er ordet der rammer bedst.

Jeg er rimeligt ny på kandu, som nok fremgår af ovenstående, men jeg vil alligevel hive mine idealer frem og spørge:

Er det virkeligt nødvendigt? Er det det, det handler om?
Hvorfor er det blevet sådan?
Og hvad kan vi gøre for at stoppe det?

Sure ord og ignorering ser ikke ud til at hjælpe.

Jeg håber på at skabe en debat, hvor venligheden og hjælpsomheden kan komme frem.

Glæder mig til at få feed-back!

Hilsen,
Marie

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 12-03-05 02:27

Marie - Uanset hvor du færdes i livet vil du opleve den slags ufred og skænderier. Kandu er ikke anderledes. Det ville da være skønt om man på Kandu kunne være KUN søde, rare og professionelle. Men sådan spiller klaveret desærre ikke.
Det er måske også godt nok, ellers kunne man jo forledes til at tro at verden var ideel.
Kandu er stadig et plenum hvor der svares på spørgsmål i en god tone, men der er altså også mennesker der KUN melder sig for at lave ballade. Surt show, men sådan er det. M.v.h. AJ

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 12-03-05 02:27

dynamicduo> Godt skrevet.

Alle er beskyttet bag skærmen, og derfor kan der komme en masse ting til udtryk, uden at skulle stå til ansvar for det, som i det virkelige liv. Du kan fyre dine agressioner af, uden at nogen kan ramme dig rent fysisk.

Du kan lade være med selv at gå med i diskutionen, når det bliver til mere end det du gider at høre/læse !!

Hvis du lægger mærke til det, hjælpen er der altid !!
Diskutionerne/ordvekslingerne må du lukke øjnene for, hvis du ikke selv vil deltage.

I det store og hele......positivt at deltage her på kandu.dk.
Løsningen kan jeg ikke finde....

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : dynamicduo

Dato : 12-03-05 02:33

AJ
Ja, det vil selvfølgelig altid være nogen, man ikke lige kan sammen med. Jeg forventer på ingen måde at vi allesammen skal holde hånd og drikke jordbærthe.

Men man kan ikke blive ved med at sige "de andre" -for.. de siger jo det samme, og mener dig (det her er ikke møntet på dig eller nogensomhelst, bare et eksempel)

Ser du; jeg kan ikke se hvorfor, det er nødvendigt herinde. Måske er det, som jakjoe siger, at det er fordi man kan gemme sig bag skærmen og der ingen konsekvenser er?

Men er der ikke en mia andre fora på nettet, hvor man kan give dén slags behov frit slag?
På den anden side har mennesket jo altid et behov for at identificere sig og finde sammen i kliker. Kliker er et meget negativt ord, men sådan synes jeg ikke, det nødvendigvis skal forstås.

Jeg kan godt se, at jeg sidder og vrøvler - jeg er træt. Det beklager jeg.

Jakjoe: tak for komplimenten!!

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 12-03-05 02:41

Ang beskyldninger og nedrakning, har du vist allerede truffet Kandu's stormester.
Navnet er arne.jakobsen (AJ) ...som på trods af gentagne advarsler stadig IKKE magter at se sandheden i øjnene, og gøre noget ved sin sygdom.

Udover 'søde' kaldenavne, kan du være forvisset om, at laver du stavefejl, spørger om noget han synes er dumt, eller vover at tale ham imod, så træder arnemonsteret frem, og viser sit sande jeg.

At han lige nu har særdeles travlt med at nedgøre mig - hænger sammen med at jeg har klaget over ham til teamet bag kandu.
Her er mailen, som jeg modtog for snart længe siden, og som Arne har umådelig svært ved at forholde sig til.

Citat
Hej Creamygirl

Vi har hermed sendt ham en advarsel, og hvis han herefter bliver ved så må
vi fjerne ham med det samme.

ADVARSEL
-------------------------------------------
Nu har vi endnu engang modtaget klager over din adfærd på kandu.dk, du bedes
omgående stoppe din chikane af forskellige brugere, samt moderere dit
sprogvalg da dette ikke er passende på kandu.dk.

Vi har blandt andet fået klager over disse gloser som du igennem tiden har
slynget ud med :

Dumme lille lort.
Dum i roen.
Sørgelige skiderik.
Torskedumme.
Spytslikker.
Krampeonanist.
Snotterøve.
Dum som en ladeport.
Narrehat.
Pointluder.
Syge lille skiderik.
Psykopat.
Sørgelige lille stodder.
Kerneidiot.
Hallo åndssvage.
Fissehøg.
Vatpik.
Piss on You forbandede halvhjerne.
Har du ikke fået fisse for nyligt?
lille liderlig hanhund.

Dette er jo ikke første gang vi har rettet henvendelse til dig, og dette vil
dermed også blive den sidste gang.
-------------------------------------------

Med venlig hilsen / Best regards

Søren Jensen
Servicemedarbejder

Læg mærke til ordene "endnu engang" - dette beviser, at der har været flere klager over AJ end blot min. Det er tydeligt, at Arne ikke tåler at JEG står ved at jeg har klaget over ham. Én egenskab jeg sætter pris på ...ÆRLIGHED!!

Ja gu har JEG har klaget over ham, og jeg gør det gerne igen. Han er og bliver stinkende ubehagelig!!!!!!!!

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 12-03-05 02:49

De meget personlige nedladende udtalelser, kunne vi godt undvære.

Diskutionerne kan være gode for at finde frem til det rigtige svar på et spørgsmål. At det så nogen gange foregår i en hård tone...tja, sådan er det. Nu ser det nok også nogen gange værre ud end det er, fordi det trykte ord mangler dit ansigt mimik, for bedre forståelse af den ånd det nu er sagt/skrevet i.

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 12-03-05 03:00

Godt spørgsmål

Jeg tror en af grundene til de ubehagelige toner er, at Kandu ikke er et homogent forum, men osse i høj grad at vi er mere eller mindre anonyme herinde! Man "snakker" jo nok ikke til hinanden hvis man stod ansigt til ansigt, som hvis man mødte hinanden på gaden! Selv her ude i ghettoen, hvor jeg bor (og der er godtnok ellers meget at irritere sig over ) har jeg ikke stødt på noget der bare ligner Kandu når den er værst! På den anden side får folk jo afreageret lidt, og det er der da noget positivt i. Så snitter de jo ikke deres svigermor, fordi de lider af indestængte aggressioner!
Nå men det jeg vil frem til er at Kandu jo repræsenterer et slags minidanmark på godt og ondt, og mange af os ville slet ikke mødes i det virkelige liv, så på den måde er Kandu en slags smeltedigel, der forhåbenligt (og det tror jeg ) bidrager til at fremme forståelsen mellem forskellige grupper i dette samfund! Når man ser på hjælpsomheden herinde, så er der da håb for samfundet udenfor Kandu!
Udover det er der ingen moderator på Kandu, så det er helt klart et mere frit forum end det stakkels politisk korrekte samfund, det store derude efterhånden har udviklet sig! PÅ Kandu er der osse meget få tabere, da vi jo alle bidrager med det vi kan, uden at føle den store præstationsangst. Desværre er der så nogle der mobber folk der ikke staver ordenligt eller udtrykker sig lidt forkert, men disse personer kan man jo bare ignorere, forsøge at hjælpe, klage over, gå i dialog/skænderi med!

Så hvis dit spørgsmål var om vi kan skabe et ideelt Kandu, må mit svar være nej! Og heldigvis for det, for et ideelt Kandu ville kede mig, og så begyndte jeg nok at blive ballademager, og ville miste mit ry som Kandu's gode dreng

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 12-03-05 03:05

Nu har creamygirl jo meget nemt ved overse sine egne fejltagelser. At jeg har klaget over hendes opførsel på Kandu, glemmer hun meget belejligt at fortælle noget om. De ord jeg anklages for at have brugt, HAR jeg brugt, men den historie er også for lang tid siden afklaret med Kandu-teamet. Den eneste der vedblivende roder op i lortet er Creamyirl.
Creamygirl er en Kandu-bruger der ikke KAN noget som helst. Hun er KUN en person der snakker og brokker sig. Kig på hendes profil, så er det bevist. Kigger I på min profil og historik vil I se en ganske anden aktiv Kanduer.

Så kan I jo selv vælge: En pige der ikke kan/vil noget eller en mand der både kan og vil. (Og det har ikke noget med M/K at gøre)

P.S.: Alene Creamy's sprogbrug i ovenstående kommentar burde være nok.

Creamy:

Hvorfor sender du ikke en nøjagtig kopi af den email du modtog fra Kandu vedr. dit svineri imod mig?

Eller har du pludseligt glemt den?

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 12-03-05 03:10

Creamygirl det er godt gået, jeg kan kun være helt enig med dig, jeg genkender hvert eneste glose du har remset op i din mail, og det er absolut ikke et sprog jeg bryder mig om.

dynamicduo jeg tilhører ikke nogen klike, men helt klart der er nogle man skriver bedre med end andre, men vigtigst af alt er at hjælpe andre efter bedste evne, i deres søgen efter et svar på deres spørgsmål, og så hygge sig lidt i smalltalk.

Så husker jeg på og minder mig selv om, at jeg kender jo kun nogle profilnavne - jeg kender ikke mennesket bag profilnavnet - men ærligt - ind imellem må jeg minde mig selv om det.

//bentjuul

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 12-03-05 03:15

Nu har jeg snart været på Kandu i 3 år.
Lige fra første dag var jeg ved at gå på halen over, at der stadig fandtes så megen hjælpsomhed i en ellers stresset hverdag.
Jeg er blevet hjulpet utallige gange og har selv hjulpet en del gange.
Hold kæft hvor det luner, når man får en stor tak for sin lille indsats.
Jeg har anbefalet Kandu vidt og bredt, men her på det sidste har jeg også advaret folk mod visse elementer på Kandu (AJ).
Jeg synes bare, det er SÅ trist, at det skal være muligt for en enkelt person, at ødelægge noget så værdifuldt som Kandu.
Jeg er meget svær at hidse op, men som jeg har sagt før, AJ kan altså bringe mit pis i kog. I starten syntes jeg det var synd for ham og kunne bære over med ham. Men efter at ha’ set ham overfuse folk, har jeg mistet alt for ham.
Dejligt at se dit indlæg Creamy ! Håber det snart bære frugt eller at AJ finder kammertonen.
Kandu skal IKKE ødelægges !
Gambrinus

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 12-03-05 03:21

bentjuul - så ta' lige og check hvor meget creamygirl i sin tid som Kandu'er har hjulpet andre.

Jeg har indrømmet at have brugt grimme ord. MEN DET ER MERE END 4 MDR. SIDEN. Grunden til at jeg gjorde det var at en syg person valgte at gøre mig til mål for sin forfølgelse. (han er blevet smidt ud, men var en nær ven af Creamy)

Din uforbeholdne støtte til creamygirl er mildest talt malplaceret/uovervejet.

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 12-03-05 03:25

Jeg er fuldstændig enig med bentjuul - men det letteste er jo at overhøre de eventuelle grovheder man personligt ikke bryder sig om, som oftest hjælper det jo også i sig selv.
Det er vel ikke så sjovt at genere en person der slet ikke bemærker det
------------------------------
Jeg har lige fejret 1 års fødselsdag som medlem her på siderne, og jeg har virkelig mødt utrolig megen venlighed og hjælpsomhed her, det må jeg sige.......
.... men som flere er inde på, så afspejler det vel blot de sider af mennesker man også møder i det "virkelige" liv.
Netop det faktum, at kandu ikke overvåges og styres af en moderator giver jo alle en mulighed for at fremkomme med netop den side af sig selv som måske bliver undertrykt til daglig.
Der ER ubehagelige episoder herinde, hvor folk virkelig generer hinanden, og det synes jeg er ubehageligt, men husk nu på alle de venlige og hjælpsomme folk som også til stadighed færdes her, de er da heldigvis langt i overtal
Jeg kender også kun et par enkelte fra andre steder end kandu, men føler alligevel at dem man sådan møder hele tiden, de bliver bekendte på en eller anden måde
Det synes jeg er hyggeligt
...... så op med hovedet allesammen og lad os i fællesskab være med til at gøre kandu.dk til et sted som er lærerigt og sjovt at besøge

det er bare min spinkle mening
mange hilsener
<\\Benny

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 12-03-05 03:32

Der er vel ikke mange af os der ved hvor mange kandu´er der står foran en i kassekøen oppe i supermarkedet - og det er måske osse godt nok
---------------------------------------
...... hvis de rigtige mødes deroppe bliver der jo boksekamp
Så er det da bedre de skriver lidt møg her på siderne.................
.............. mener jeg

<\\Benny (180 cm - 105 kg)

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 12-03-05 03:36

Hvis jeg stod i kø med AJ, ville jeg bare lade ham komme
foran, for at slippe for mere vrøvl.
Gambrinus (181.5 cm - 0.1 ton)

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 12-03-05 03:38

Hvis vi løber sammen Gambrinus .......... så er det ikke godt at komme imellem

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 12-03-05 03:42

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 12-03-05 03:42

OK - Såvel Gambrinus som Benny er overvægtige. Men jeg har aldrig pisset på nogen af jer. Så hvad skyldes jeres pis imod mig?

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 12-03-05 03:43

(((( ))))

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 12-03-05 03:45

Hvis man ikke kan sætte sig ned og nyde en kop øl med en makker
.......... så kan det kun være fordi han er komplet UTÅLELIG at høre på

<\\Benny

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 12-03-05 03:45

P.S.: 192 cm. og 93 kg. Hvad siger I så tykke drenge?

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 12-03-05 03:46

Så vidt jeg husker vejer Mike Tyson også over 100 kg.
Har du aldrig pisset på mig ????
Det har bare taget mig lang tid at hidse mig op.
Gambrinus

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 12-03-05 03:47

Desuden må du pisse på mig, så meget du vil.
Men når det går ud over andre !!!
Gambrinus

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 12-03-05 03:48

Gambrinus. Hvis jeg har pisset på dig, så fortæl hvor og hvornår.

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 12-03-05 03:50

((((( ))))) arne - jeg gider ikke
-----------------------------------------
....... jeg kan jo kikke i din profil og slutte, at du mindst må være 125 år osse - så skidt med din højde og vægt.......
selv 93 kg laver vel en smule spektakel når de rammer jorden

<\\Benny

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 12-03-05 03:50

0.1 ton ~ Et sted mellem 50 og 149 kg.
Gambrinus

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 12-03-05 03:51

Tror du har stukket en kæp i et hvepsebo med dit spørgsmål, Marie

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 12-03-05 03:51

tedd ->

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 12-03-05 03:53

Jaaa, jeg gi'r i alt fald op.
Gambrinus

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 12-03-05 03:54

Aner ikke hvad du taler om AJ, og det er ikke engang pis.
Hvis dit indlæg er et forsøg på at få andre til at tro jeg har modtaget en advarsel, så er du sq længere ude i dit vanvid end jeg var klar over. Jeg har IKKE fået nogen advarsel!! - og tag så lige og begræns dig i din forskruede fantasi ang. hvem der er en nær ven af mig. Du tror efterhånden at du ved alt.

Det er muligt, at du har klaget over, at jeg har klaget over dig,
men hvem hulen tror på, at man kan modtage en advarsel, blot fordi man ikke svarer på ligeså mange spørgsmål som KONGKANDUARNE...Desuden er mange af dine accepterede svar jo kun givet, fordi du hensynsløst belærer spørgeren om, at dit svar er det rigtige, og at alle de andre er dumme i låget, samt instruere spørgsmålsstilleren i at lukke spørgsmålet. Noget jeg ALDRIG kunne finde på at gøre, da pointene her på kandu ikke betyder en hatfuld for mit vedkommende.

Mailen jeg har gengivet her, er præcis hvad jeg modtog fra teamet efter min klage over dig - og den er gengivet i sin fulde længde!!

Jeg har det som Gambrinus! I starten havde jeg ondt af dig - endda frygtelig ondt AJ. Du blev udsat for det værste et menneske kan blive. Udstillet på en gemen hjemmeside af én fuldkommen gemen person (som jeg intet kendskab har til, udover at vedkommende blev kylet ud herfra) - og jeg fortalte endda op til flere gange, at jeg ikke kunne acceptere denne profil's lousy adfærd.
Desværre ødelagde du det for dig selv, da du åbnede denne tråd

http://www.kandu.dk/dk/spg/57924

Jeg havde indtil da IKKE fulgt meget med i diverse tråde - og da jeg læste de links, som andre kandubrugere smed ind i tråden, tabte jeg alt for dig. Du er vulgær, svinsk, og stinkende ubehagelig. Mere præcist kan jeg ikke udtrykke det.

Derudover har jeg ikke mere at sige dig AJ...Nå jo, R.M.I.R

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 12-03-05 03:58

Gambrinus, Tedd og Benny

Lad nu for pokker være med at synge andres sang!

Jeg ved godt at jeg har brugt grimme ord, men det var der squ en god grund til. Det er mange måneder siden. Og jeg har aldrig pisset på nogen af jer. Så find lige salontonen.

Tedd - så mangler vi bare dine mål: 1,80 og 106 kg. Hæ hæ

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 12-03-05 04:02

Hvad mig angår, snakker jeg altså for mig selv.
At der så efterhånden er mange med samme mening, er din egen skyld.
Gambrinus

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 12-03-05 04:05

Det er ikke mere end et par dage siden, du blandede dig i noget, der ikke vedkom dig.
http://www.kandu.dk/dk/spg/62149
Gambrinus

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 12-03-05 04:07

Tja, så vidt vides er jeg vist osse KUN mig
...... du ved osse helt præcist arne, at når jeg udtaler mig, så mener jeg squ hvad jeg siger, jeg medvirker meget gerne til et sømmeligt sprog, der er jo osse kvinder her
------------------------------
...... men her som alle andre steder, hvis man bliver ved med at hælde i bægeret
så løber det på et tidspunkt over

<\\Benny

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 12-03-05 04:08

creamygirl - hold da helt op hvor din hukommelse er dårlig. Alt hvad vi talte om på MSN har jeg stadig. Så glem din skinhellighed. Det er kun nogen få Kandu'er der tror på dig. Du er i øvrigt ikke Kandu'er. Du vil kun Smalltalke. Har selv sagt at du ikke gider svare på spørgsmål. Find dig et plenum hvor det kun drejer som om snak.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 12-03-05 04:09

Enig med Gambrinus. Jeg taler ligeledes for egen regning - og har altid gjort det!!
Den eneste jeg oplever herinde, der som oftest er nødsaget til at drage andre ind som støtter for ikke at fremstå som Palle alene i verden er AJ himself!!!

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 12-03-05 04:12

192 cm. og 93 kg......og en IQ på <50 LOOOOL

AJ er det mest usympatiske der er nogensinde har passeret Kandu - Fy for satan siger jeg bare.

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 12-03-05 04:15

Hvis man ikke har noget godt at sige om folk, bør man holde sin kæft.
Men man er nogen gange nød til, at gøre en person opmærksom på, at vedkommende ikke opføre sig helt så smart. På en pæn og elskværdig måde.
Der HAR vi prøvet på med dig AJ. Men det synes jo ikke, at have nogen virkning.
Gambrinus
PS : Du kan i hvert fald ikke påstå, at vi bagtaler dig

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 12-03-05 04:16

Jeg håber godt nok det bliver snevejr og blæsevejr og skidekoldt her til formiddag....
............... for da vil jeg sove
Marie har da fået lidt for pengene, jeg tror nu gerne hun havde set noget andet, men dette afspejler jo ret godt det "virkelige" billede.
sov nu godt allesammen og drøm behageligt (ikke om kandu.)
hilsen
<\\Benny - med ønsket om en bedre fremtid

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 12-03-05 04:17

Gambrinus - I den nævnte tråd kom jeg med en aldeles vedkommende bemærkning. Hvordan kan du påstå at jeg blandede mig i noget der ikke vedkom mig?

Der blev stillet et spørgsmål, og jeg kom med et svar. Det er sådan Kandu fungerer.

Jeg spurgte dig om, hvornår jeg havde pisset på dig. Og så kommer du med et link til en tråd hvor jeg IKKE har pisset på noget eller nogen. Prøv igen, eller indrøm at jeg aldrig har pisset på dig.

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 12-03-05 04:21

Sorry
Jeg har ikke noget godt at sige.
Så jeg lukker og slukker.
Gambrinus

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 12-03-05 04:25

Gambrinus - Jeg bad dig ikke om at sige noget godt, blot at indrømme at dine personlige anklager imod mig ikke holder én meter. Men det er du åbenbart ikke mand nok til.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 12-03-05 04:25

Citat
Alt hvad vi talte om på MSN har jeg stadig.

R.M.I.R Arne - du er det laveste af det laveste!!!

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 12-03-05 04:27

Skulle det komme fra det ulidelige megapjok du er... Vor herre bevars

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 12-03-05 04:29

Er dine forældre stolte af dig lillearne

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 12-03-05 04:34

For lige at illustrere din modbydelighed kan den helt frisk fra fad ses her

Citat
Dit spørgsmål er fyldt med såvel sprog som stavefejl. Pyt med det. Rådet er: Tag knægten ned til lægen

http://www.kandu.dk/dk/spg/62436

For satan hvor er du dog led.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 12-03-05 04:42

dynamicduo

Når denne "Satans stedfortræder" vælger at korrekse nogen, er det mest for at promovere sig selv. Han overser fuldstændig, at masser af hans egne ulidelige indlæg er fyldt med både stave og slåfejl, samt grammatiske forplumringer og ukorrektheder - og dertoil kommer hans gennemsyrede nedladende og hånlige adfærd.

Han er og blir en pestilens. Jeg fatter stadig ikke, at Kandu ikke forlængst har kylet ham ud i hoved og røv.

Men han er typen, der når han får en alvorlig advarsel øjeblikkelig mailer tilbage og på sine skurvede knæ græder snot, lover bod og bedring og tigger om at få lov til at blive. Et lille usselt og ækelt menneske.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 12-03-05 04:44

Marie

Jeg tror da lige at du har fået feedback. Men læg mærke til at nogle personer ofte kommer i hold. Det skyldes at de i virkeligheden ikke er to eller tre personer men kun én. Det er f.eks. meget tydeligt at creamygirl og klumme altid optræder i de samme tråde med få minutters mellemrum.

Øverst på Kandu-siden er der et søgefelt. Det skal du lære at bruge. Det vil gøre dig meget klogere på mange ting.
Søger du f.eks på klumme og går ind i alle tråde hvor klumme har deltaget, vil du ALTID finde creamygirl enten få minutter før eller få minutter efter.

Der er desværre nogen der som creamegirl kun deltager på denne side for at få lov til at snakke. De er ligeglade med at Kandu er et videndelings-center, og de åbner gerne via en proxy-server 10 profiler for at kunne lave fis og skælde andre ud. Ja. sådan er det desværre. Men som sagt kan du jo selv gå ind på vore profiler, læse vores historik og danne dig dit eget billede. Men velkommen på Kandu. Venlig hilsen Arne

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 12-03-05 04:45

Husk nu at klage over mig lillearne LOOOOL Det kan jo være at du har held til at få MIG smidt ud. LOLOLOLOLOLLLLL

Accepteret svar
Fra : Klumme

Modtaget 200 point
Dato : 12-03-05 04:48

Ja det er en rigtig taktik Pestilensarne.

Skynd dig på din sleske facon indynde dig hos en ny bruger - De gamle har luret dig af forlængst, og de nye er snart gl. brugere i den henseende.

Kommentar
Fra : 1983

Dato : 12-03-05 07:24

Tak for 10 minutters smagloes debat. At i gider blive ved.

Kommentar
Fra : hvaderikkeibrug

Dato : 12-03-05 07:43

Hvis man ikke svarer på ubehageligheder, holder de op af sig selv. Det er kun sjovt at drille andre, hvis de reagerer. Det gælder al mopning.
Så hvad der end bringes i kog af diverse kropsvædsker, så lad dem køle af og ignorer uartighederne. Så kan provokørerne stikke halen mellem benene og luske af uden respons. Det er det allerværste, der kan ske for dem.
Svar kun på de hyggelige, morsomme, hjælpsomme, velmente og kloge indlæg. Hvis alle efterlever det, vil Marie få sit ideal-kandu.
Og vi andre spilder ikke så meget tid med at skimme ting, vi helst var foruden, for at komme til de mere seriøse (eller hyggelige og morsomme) indlæg.
God weekend

Kommentar
Fra : dova

Dato : 12-03-05 08:25

dynamicduo

Velkommen på Kandu, på godt og ondt. Mest godt, selv om visse elementer herinde sagtens kunne undværes.

"Jeg spurgte dig om, hvornår jeg havde pisset på dig. Og så kommer du med et link til en tråd hvor jeg IKKE har pisset på noget eller nogen. Prøv igen, eller indrøm at jeg aldrig har pisset på dig". Sådan skrev AJ tidligere i denne tråd.
Og nu åbnede jeg ikke spørgsmålet der blev linket til i den forbindelse, men hvis en eller anden, har haft held til at finde en tråd hvor AJ ikke har nedgjort, overfuset eller direkte tilsvinet en anden bruger, er det mere undtagelsen end reglen.
Det kan jeg om nogen tale med om

Nå, men bortset fra det, er det jo sjovt herinde, hvilket motiv man så ellers har for at deltage.
Mit er fortrinsvis at svare på spørgsmål om alt muligt mellem himmel og jord.
Og hvis man på den måde kan hjælpe nogen med at få svar på hverdagens små og store problemer eller spørgsmål, så er en del af formålet med et sted som Kandu opfyldt.

Men derfor er det da sjovt at rage sig ud i en ordentlig gang smalltalk eller en rask diskussion fra tid til anden.
Og det er selvfølgelig også der, at man får en fornemmelse af, at man "lærer nogen af de andre at kende".
Så godt som man nu kan kende nogen der for manges vedkommende består af et anonymt brugernavn

Men hvis du bliver hængende herinde, tror jeg du vil finde, at de fleste er meget hyggelige profiler, der kun bider fra sig når nogen angreb bliver for grove.

mvh dova

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 12-03-05 08:54

ÅÅHHH Go'morn alle sammen
Citat
Der er vel ikke mange af os der ved hvor mange kandu´er der står foran en i kassekøen oppe i supermarkedet - og det er måske osse godt nok

Var det ikke en ide, at få lavet en form for rygmærke ?
Gambrinus

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 12-03-05 09:00

Jeg kan
Kandu ?
VI KAN !

Så'n noget lignende.
Eller en mulepose ????

Gambrinus

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 12-03-05 09:03

Marie:
Kom for sent ind i tråden her, jeg skal som bekendt konfirmeres i morgen. Men teed ha ha ha ha ha

kandu's gode dreng, ha ha ha , og månen er en grøn ost.

Og dova, du kan vente dig ha ha ha .
Go' weekend Marie, og pas på, det kan blive en vane, at rode rundt

på KanDu.
Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 12-03-05 09:04

Ups den smut
Det skulle jo gerne kunne stå på en enkelt mulepose.
Gambrinus

Kommentar
Fra : dova

Dato : 12-03-05 09:22

Såså Keldd
Tedd kommer sig.
Han har skrevet et indlæg her på mere end to linier Altså om noget der ikke er teknisk PC-snak.

Og øeh, skal du konfirmeres

Og Go'morn Gambrinus.
Rygmærke??
Mener du sådan ligesom rockerne.
Ja , det ville nok ødelægge mit image når jeg får startet Suzukien op her om et stykke tid, og der så står "Vikan-Kandu"
på rygmærket

Forresten, fed profil du har

mvh dova

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 12-03-05 09:45

Hej Marie
Også velkommen fra mig.
Efter min mening er kandu et godt forum, hvor intensionerne er i top, men tonen fra visse personer kan, til tider, forekomme noget grov og provokerende. Sådan har det været, al den tid jeg har brugt kandu. De fleste er med tiden blevet smidt ud, eller er gået selv, men nye dukker stadig op, og sådan bliver det nok ved ud i al fremtid.
Hvis man ikke deltager i smudskasteriet (det kan til tider være svært) er kandu stadig et godt forum med masser af viden.
Fortsat god søndag
Mvh
dabj

Kommentar
Fra : patrol2

Dato : 12-03-05 09:47

hej dynamicduo.
det var dog en lærrig side du fik banket op her .
Jeg er selv ny på kandu, det er der jo nogen der en gang immelem skal være,ellers vil det jo stille og roligt stoppe efterhånden som de gamle vil uddø.
I starten så jeg mig også lidt omkring, indtil en dag der vart en der stillede et spørgsmål, som jeg følte jeg kunne besvare perfekt, møbelrestaurering, jeg har været selvstændig inden for samme i 30år,så jeg følte det her det er mig .
Jeg skrev en meget udførlig fremgangsmåde på problemet ,og mit svar blev godkendt,mit første svar min første godkendelse.
Men glæden var kort, fluebenet lige over send indlæg skulle jeg have fjernet ,der gik ikke mange minutter inden en ny mail fortalte, at der var et nyt svar på spørgsmålet .
Til min store overraskelse var det ikke et nyt indlæg, men en røvfuld til mig ,hvor jeg blev fortalt kort sagt hvor uduelig jeg var .Vedkommenede har fulgt mig side, på den måde at når han finder noget jeg har skrevet så vanker der .Jeg har sendt ham et svar hvor jeg gjorde ham opmærksom på at hans mening om mig betød intet for mig,og at jeg ikke mere ville besvare hans angreb.
Det var så min start på kandu ,men i kan være rolige ,jeg har humør, nerver , blodtryk,mm,iorden.
Mit spørgsmål er ,var jeg kommet til at træde ind på hans mark?.
MVH patrol2

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 12-03-05 09:48

Tak Dova
Gambrinus

Kommentar
Fra : ans

Dato : 12-03-05 09:50

dabj

Hvor bor du ?

Hos mig er det lørdag :_D men du kan da godt fortsat ønske god søndag

Kommentar
Fra : ans

Dato : 12-03-05 09:51

Der manglede denne

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 12-03-05 09:54

Til alle i små drenge-------RIGTIGE MÆND vejer laaaaagt over 0,1 t

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 12-03-05 09:59

->ans
hold da helt kæft----så smuttede der alligevel for mange hjerneceller
Til tider er humle noget vorherre har opfundet i vrede

Kommentar
Fra : ans

Dato : 12-03-05 10:07

patrol2

Hvilket spørgsmål er det?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 12-03-05 10:10

dynamicduo -> Folk er en nu engang, som folk er flest. Prøv at pendle med S-toget hver morgen og du vil opdage :

Citat
..dét, der slog mig var venligheden.

..de forskellige på linjen begyndte at diskutere indbyrdes.

.. jeg fik indtryk af, at folk rent faktisk "kendte" hinanden. Kom med referencer til tidligere spørgsmål og samtaler. Talte internt.

..andre jagter gode debatter og andre tuller rundt på må og få og svarer, hvor de kan.

..der også er ubehagelige toner herinde. Det er som om, der kører hetz med nogen. Bagtalelse og grove bemærkninger, beskyldninger og nedrakning.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 12-03-05 10:14

Udviklingen er efterhånden ved at rende os af hænde.
Ikke mindst den teknologiske !
Derfor har vi stærkt brug for slige ting som alkohol, til at brænde nogle hjerneceller af ind imellem. Vi har problemer nok med at følge med anyhow !
>Patrol2
Du kan være nok så meget professisionel møbelsnedker.
Min lænestol får du IKKE lov at røre.
Den har lige de buler den skal ha', hul til askebægre o.s.v.
Gambrinus
"Den Røde Baronesse" (Alfa'en) kunne dog godt trænge til et nyt indtræk.
Såååå, jeg må jo nok hellere lade være med at moppe dig for meget.

Kommentar
Fra : patrol2

Dato : 12-03-05 10:16

Hej ans
At træde ind på hans mark dermed mener jeg ,svarrede jeg på de spørgsmål som ha plejede at besvarre,og der for tog de point, som han synes han var berittiget til?

MVH patrol2

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 12-03-05 10:18

"Møbelsnedker"
Undskyld
Møbelroperæt...
Møbelrapo...
Møbel et eller andet.
Gambrinus

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 12-03-05 10:22

Det var erotisk ment.
Gambrinus

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 12-03-05 10:23

Ps. dynamicduo -> Du nævner en anden ting :

Citat
Men er der ikke en mia andre fora på nettet, hvor man kan give dén slags behov frit slag?

Nej, det er der faktisk ikke !!!

I Chatroom f.eks. forsvinder din kommentar kort efter du har skrevet den. Den bliver ikke 'hængende' ligesom her på Kandu.dk (..der er et messageboard og ikke et chatroom) til evig tid. Derfor kan der kommenteres på ens løsninger/meninger lang tid efter de er skrevet og kommer derfor til fleres kendskab.

Der er få andre sites (..og selvfølgelig deciderede nyhedgrupper) men du kan tælles på én hånd og er ofte ret specifikt rettet mod et bestemt emne. Eks. EDB : eksperten.dk (..lidt et 'fy-ord her på sitet ) og expertsXchange.

ExpertsXchange har nogle systemer Kandu.dk teamet burde se nærmere på:

De har en automatik der gør at; 'IKKE accepterede svar' slettes efter en 'advarsel' en måned efter de er stillet. Således ligger der ikke en masse åbne tråde og flyder rundt og skriger på, folk går ind og kommentere med bare et eller andet.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 12-03-05 10:24

Shiiiit..........
IRONISK
Gambrinus

Kommentar
Fra : patrol2

Dato : 12-03-05 10:25

Hej gambrinus
Jeg synes din komentar er meget fin .
med hensyn til alfa'en kan jeg ikke hjælpe dig ,jeg laver ikke polster arbejde, men har du en alfa i træ så er jeg med .

MVH patrol2

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 12-03-05 10:29

Hej Marie

Da jeg i sin tid startede herinde, var skænderierne værrere end de er nu. Der var én bruger der åbenbart var til stor gene for de andre brugere - sproget var grimt og ubehageligt. Denne ene bruger blev smidt ud af Kandu.dk men der gik ikke lang tid før en anden bruger overtog hans "rolle" og en anden bruger fulgte trop, så der nu var 2. Da de 2 blev smidt ud af Kandu.dk gik der ikke lang tid før der kom endnu en bruger og lavede rav i den.

Så i de snart 3 år jeg har været her, har der altid været diskusioner af mere eller mindre grov art. Jeg tror ikke det kan blive anderledes og som jeg ser det, så handler det om, at vi alle godt vil have et hyggelig site at færdes på, men når der så kommer nogen der skaber ufred, så vil vi gerne stoppe dette ved at at gøre brugeren opmærksom på, at vi ikke syntes at dette og dette er iorden. Nogle brugere tager det til efterretning mens andre igen føler sig forurettet og så starter det hele forefra igen. Sådan noget er ok, men da vi er så forskellige som mennesker vil der altid være nogen der går langt over stregen og fortsætter i det uendelige, indtil de bliver smidt ud af Kandu.dk.

Bare vent, om et år vil der komme en ny bruger der spørger om det samme som dig - håber da du også er her til den tid Velkommen på Kandu.dk

Jeg syntes stadig det er hyggeligt, at være på Kandu.dk, nyder at modtage og give hjælp, nyder at smalltalke og er helt klart blevet kanduoholiker

// Toupie

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 12-03-05 10:41

Stud. Knast i Trælogi.
Der var den !
Gambrinus

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 12-03-05 11:03

Pps. Der er selvfølgelig også de forskellige 'private' diskussionsfora der er bygget over samme læst : http://www.phpbb.com/

Der er blot det at webmasteren også er foraets ejer og moderator, hvilket begrænser objektiviteten og emnevalget. Der mangler ofte også en ordentlig søgefunktion og 'rating' af svarene/brugerne er noget tilfældig og/eller tendentiøs ( Det er der sikkert nogen der vil mene at; sådan er det sgu også på kanu.dk ) Det er også sjældent man finder den store geografiske spredning af brugerne, som du finder her.

Et udmærket debatforum der favner vidt, finder du her : http://www.din-debat.dk/phpBB2/portal.php

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 12-03-05 11:06

Vi har da også en Molorator !
Gambrinus

Kommentar
Fra : moderator

Dato : 12-03-05 11:26

Sidste chance for at komme med en intelligent kommentar Gambrinus ...ellers er det UD !

MODERATOR

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 12-03-05 11:36

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 12-03-05 12:06

Oki
Jeg trænger nok til et par timer på øjet.
Hvis du ser indlægene, har jeg ikke fået sovet meget i nat.
Gambrinus

Kommentar
Fra : dova

Dato : 12-03-05 12:41

patrol2

jeg tror nu ikke de knubbede kommentarer til dig, var fordi nogen følte sine "enemærker" trådt for nær.

Men se, nu er vi alle forskellige, har hver vores måde at udtrykke os på, og ikke mindst hver vores opfattelse af det vi læser.

Og der er det sådan, at visse personers måde at udtrykke sig på, virker direkte som en tyrefægters røde klæde på andre brugere.
Kald det jantelov, misundelse, mindreværd, frygt for at gå glip af point, og hvad ved jeg.

Jeg har selv prøvet hele turen, og er blevet beskyldt for at være bedrevidende, pointjæger, skråsikker, fuld af løgn, 10-dobbelt profil der giver mig selv point, o.s.v.

Og så kommer du, som ny bruger, med en noget direkte, ja undskyld udtrykket: Karl-smart agtig måde at sige tingene på, og det bliver man altså kanøflet for.
Nogen vælger at føle sig hårdt ramt af sådan noget, mens andre lærer at "bære over" med dem der ikke kan "læse" det budskab man vil frem med, uanset den måde det fremlægges på.

Og det der helt sikkert har fået nogen til at studse lidt , er fordi, at i en tråd har du været professionel møbelreparatør i 30 år, en anden har du været mekaniker i 30 år, og en tredje har du skiftet tusindvis af bilruder gennem 30 år o.s.v.

Jeg kender det, er selv en af dem der har haft snuden i snart sagt alt, med forskellige interesser, uddannelser, mange forskellige jobs o.s.v.
Og det er ikke velset at "prale" med det, og "det kan da ikke passe at nogen ved noget om næsten alt" o.s.v.
Men slap af, på et tidspunkt lærer du at lade det passere. jeg har været her i 9 måneder nu, og det går fint.

mvh dova

Kommentar
Fra : ans

Dato : 12-03-05 12:50

dynamicduo

Så har du oplevet kandu på godt og ondt.

Men der er også meget ironi mellem linierne. Nogle fatter det andre ikke.

Et råd til dig, tænk dig godt om, hvis du vil give din e-mail adresse til en anden bruger på kandu.

Der har været flere tilfælde, hvor en eller flere brugere har "truet" en anden bruger med at offentliggøre det, der er skrevet privat, her på kandu.

Velkommen til kandu her er ikke så slemt

Hilsen ans

Kommentar
Fra : patrol2

Dato : 12-03-05 13:37

Hej ,
Tak for jeres fine ord, det kan da godt ske at mit sprog ikke ligner andres ,men nu er det bare sådan at det er min måde at udtrykke mig på ,og bryder man sig ikke om det ,så er det jo en skam.med hensyn til min erfaring med de forkellige emner jeg har berørt, og givet udtryk for hvad jeg kan, ligger det jo tæt op af det man har oplevet i gennem et langt liv med alt muligt.

MVH patrol2

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 12-03-05 14:29

Kan man godt stille et møbelspørgsmål her i dene tråd.

Så kan vi tæve nogen tøser bagefter - hvis vi gider.
Eller tør.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 12-03-05 14:36

emesen -> Vi befinder os i kategorien : Smalsnak

[hør]Her er beviset så endelig. Efter mange og lange diskussioner : http://politiken.dk/VisArtikel.iasp?PageID=369141

Mænd har mere hjerne end kvinder. Der er blot ikke nogen kloge hoveder der kan forklare, hvad vi mænd bruger den til

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 12-03-05 14:45

Den artikel er bare en afskrift fra et spørgsmål på Kandu.
.
Så kan vi vel også "snakkelidt" om etspisebord.

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 12-03-05 14:49

Tja, det sidste er jo ikke så godt Molo
altså at man ikke kan forklare hvad vi bruger den til

Jeg er dog enig i konklusionen, GODT at det ikke endte med ukønnet formering
----------------------------
Jeg fik jo ikke sagt det i nat, så her kommer det:

VELKOMMEN til Marie (dynamicduo) ..... på godt og ondt
-------------------------------------------------------------
Jeg håber du falder til, og at vi kommer til at høre fra dig mange gange endnu.

god week-end
hilsen
<\\Benny

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 12-03-05 14:50

Molo her er forklaringen: http://www.bjarne-d.dk/hjerne.htm

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 12-03-05 14:51

Ja, så kan man jo forstå at formeringen IKKE blev ukønnet

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 12-03-05 14:54

Hvad så Bjarne, er det DIN hjerne ?
.... eller jeg tænkte på, er det en mand eller en kvinde

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 12-03-05 14:58

BjarneD jeg snupper sgu lige det en kopi af hjernen

//bentjuul

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 12-03-05 15:06

Hvad ville der være galt i, hvis det var endt med ukønnet formering ?
Så kunne vi da undvære kvinderne. Ik'
Gambrinus

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 12-03-05 15:07

Efter sigende er min hjerne mindre aktiv, ellers kunne jeg vel heller ikke finde på, at sætte billedet på, men der er nok ikke tvivl om, at det er en mands hjerne for selv om damemennesker kan have slibrige tanker så er det vist nok ikke mest selve "akten" de tænker på, i modsætning til det "kloge" køn, og det er så en helt anden sag jeg hellere må lade være i fred, og Benny jeg har en 18" svensknøgle i stedet for Keldd's rørtang.

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 12-03-05 15:15

Tænk jer !
Man kunne lade brættet være oppe.
Man kunne få lov til at placere højttalerne. som det var meningen.
Man havde ingen svigermor.
Man kom ikke for sent til en glad aften med gutterne.
Blomsterne kunne være af plastic, der ikke skulle vandes.
Det var vigtigere at investere i PC’en end i nye gardiner.
Ja, listen er uendelig
Gambrinus
(I mit næste liv vil jeg være bøsse)

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 12-03-05 15:19

BjarneD -> Køn var den ikke ...den formering

Jeg tror mænd bruger de extra celler til at tænke på sex ...mens de opfinder superlederfibre, udtænker parallele computer arkitekturer, løser kræftens gåde, kortlægger menneskets psyke, underviser i matematik, astonomi og kernefysik, samt eksperimenterer med billige nul-energi boliger og tager på fisketur i deres fritid.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 12-03-05 15:23

Touche, Molo!

Kommentar
Fra : dova

Dato : 12-03-05 15:23

Mandehørm

Fint link fra Bjarne.
Og hvis hjerne det forestiller???

Ska' vi ikke bare sige en hvilken som helst mandehjerne

Kommentar
Fra : dova

Dato : 12-03-05 15:25

Ja molokyle, og så kan mænd sgu som regel ikke finde ud af, hvordan en støvsuger eller vaskemaskine virker

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 12-03-05 15:25

OG !
Man kunne gå ind på en bar og drikke sig hønefuld
ved at vrikke lidt med røven og sige : Gi'r du en drink skat ?
HIMMERRIGET KALDER

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 12-03-05 15:25

Det var vist kræs for tøserne!

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 12-03-05 15:36

Dova, hvem tror du der er overstøvsugerfører her hos os og hvem kan både reparere og anvende maskinerne - min kone hvem ellers! Drømmetænkning.

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 12-03-05 16:02

Med den dybeste respekt for det mindre kloge køn (Politiken 12/3-05) så kan jeg godt følge dine ideer Gambrinus
..... men der er ikke ret meget der er dårligt, uden det er godt for noget ell. nogen

....-- Roooooolig nu Bjarne - den størrelse svensknøgle har jeg squ STOR respekt for

<\\Benny

Kommentar
Fra : the1best

Dato : 12-03-05 16:03

Hyggehejsa allesammen. Tjuhej hvor det går

Jeg vil bare ønske alle herinde på Kandu en dejlig pragtfuld og fornøjelig weekend.

The1best

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 12-03-05 16:47

Jeg er bare dybt frustreret over at DE fylder så meget i mit liv,
når tiden kunne bruges til noget fornuftigt.
You can't live with them, you can't live without them.
Gambrinus
De er sgu' søde, er de !

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 12-03-05 17:13

dova -> Skidt vær' med hvordan de virker. Bare man kan betjene dem

the1best -> Takker Frk. Uro og Finse er daffet på ferie, men det ved du sikkert

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 12-03-05 17:32

Ja det har du så sandelig ret i Molokyle.
Og de små hvin som giver anledning til overvejelse om udskiftning af leje.
Men jeg syntes nu det er svært at betjene dem, og det gælder både de dyre og de billige.
Men de er nu søde, de små maskiner med blanke øjne.

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 12-03-05 17:45

Jeg ved ikke hvor mange af os der behøver en brugsanvisning
........ jeg mener konceptet taget i betragtning
Citat
Jeg kan generelt godt lide det grundlæggende koncept bag en kvinde.
Det er ret godt fundet på. Og så er de dejligt bløde at røre ved.

Steffen Brandt

........ det er rigtig nok Molo:
Citat
Skidt vær' med hvordan de virker. Bare man kan betjene dem

................................ jeg ynder citater

Bare de virker, så kan det også være ligemeget hvorfor !!!!!!!! - meeeen ikke helt hvordan.

<\\Benny

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 12-03-05 17:47

.... med så meget besvær, må man vel kunne forlange en vis Standard

Kommentar
Fra : the1best

Dato : 12-03-05 17:52

molokyle jepper, har fået en sms fra dem og bedt dem tage noget sol med hjem til os

The1best

Kommentar
Fra : dk.betjenten

Dato : 12-03-05 18:04

Jeg kikker lige forbi

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 12-03-05 18:23

dk.betjenten -> Ja du gør...! men tedd ser vi næppe noget til. Jeg vil tro at tedd er ude i byen at lede efter en hurtig antenneforbindelse til Stjernekrigen : Return of the Jedi, fra Zulu2 kl. 20.50 ???

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 12-03-05 20:22

Vil bare ønske folk en god jul før jeg glemmer det

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 12-03-05 20:44

Tak i lige måde Tedd - og godt nytår

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 12-03-05 21:12

Osse det creamybabe

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 12-03-05 21:17

Fandt en hurtig antenneforbindelse, men hun havde glemt kondomet!

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 12-03-05 21:26

Smider du heller ikke regnfrakken når du går i brusebad tedd ?
<\\Benny

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 12-03-05 21:27

Tedd, du er en pinhead....eller med andre ord - en nød

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 12-03-05 21:34

Hva´med God Påske ???
Det er da snart

.....de grønne der, det er påskeæg
<\\Benny

Kommentar
Fra : dynamicduo

Dato : 12-03-05 21:36

HOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOLD DA OOOOOOOOP! Jeg har rigtigtnok sat gang i tingene! Eller som Ted siger; stukket en kæp i et hvepsebo. Men jeg synes nu ikke nødvendigvis, det er negativt. Debat og forklaringer er altid gode at få luft for.

Jeg ved slet ikke hvor jeg skal starte eller slutte, for der er sagt så meget, og jeg har så meget at sige, at det hele roder til oppe på den øverste etage!

MEN! Jeg vil starte med at sige, at jeg har i tråden indtil videre, har modtaget rigtigt mange "velkommen" beskedder.
Og jeg har ikke modtaget eet eneste negativt (møntet på mig eller at jeg tager debatten op)
Allerede dér sporer jeg en velvilje - fra ALLE FRONTER! Og det er dén, jeg vælger at tage udgangspunkt i i det følgende jeg skriver og i min approach til kandu fra nu af.

Alle føler, de har noget på hjerte, både i relation til tonen herinde, til møbelpolstring og hvor meget mænd "bør" veje Det viser jo, at folk jo gerne vil kommunikere med hinanden herinde.

Mit indtryk er (Og bemærk, dette er mit indtryk, ret mig hellere end gerne, hvis jeg "citerer" forkert ) at Toupie, Tedd, Molokyle,Bennymanden,, hvadderikkeibrug og dova mener, at dette forum, som kandu er, illuderer samfundet generelt. At jeg ikke kan få min "ideal-stat", eller politisk korrekte samfund, og jeg ville opleve det samme i S-toget.
Jeg vil dog - måske ved ungdommens idealisme - hævde, at det (heldigvis) ikke passer. Toupie beskriver os som typer, den ondskabsfulde, den hyggelige og idealisten der vil reformere (aka mig) som dukker op i forskellige afskygninger på kandu. Og at det altid vil være sådan. Måske. Men jeg synes netop, som flere bringer på bane, at dette langtfra er et homogent forum, og der er ingen, der er "ens".

I et s-tog ville jeg klart møde de forskellige typer, som jeg nævner i min "indtryksrække" i mit allerførste indlæg. Men jeg tror ikke på, at det afspejler det helt. I et S-tog er der ikke klike-dannelser (Og husk nu, jeg mener ikke nødvendigvis at kliker er et onde!) og man kan ikke "køre" på hinanden på samme måde.. på samme ublu måde.. Som Tedd siger, folk får en form for udløsning for deres aggressioner her, gemt væk bag en skærm og anonymitet.

Men HAR man virkeligt den slags aggressioner? Vi kan alle blive hidsige og irriterede, men vælger man ikke som regel at projektere det på dét man er vred på eller på anden måde end vil tilfældig spredehagl i et internetforum?
Jeg ved det ikke. Men jeg har dog så meget tillid til mine medmennesker, at jeg ikke tror på, at der er "onde sider" nogensteder - men snarere forskellige indfaldsvinkler og opfattelser. Dette kan skeptikere afskrive min (unge) alder. Men jeg vil vove at påstå, at jeg har været "omkring".

Jeg vil gerne understrege, at jeg ikke ønsker noget ideal. Jeg ønsker ikke nødvendigvis politisk korrekthed. Jeg tror, at det jeg søger er forståelse. JEg forstår ikke hvorfor, det er nødvendigt at bringe det hen på så personligt og insinuerende niveau.

Men sikke liv, der er kommet! Det er dejligt! OG endnu engang, TAK! TAK! For det mange svar og interessen! Det er dejligt!

Så spændende som møbelpolstring og PC'ere etc er, så skal vi ikke prøve at holde os til emnet, ellers bliver tråden evig-lang!!

Og slutteligt (Og her håber jeg VIRKELIGT IKKE, at jeg træder i en spinat) HVis der er nogen herinde, nu, der er "pointsjagere" - som jeg INTET har imod, så sig til. Jeg er ligeglad med, hvor jeg skal sende mine points ind, for jeg får jo aldrig noget "svar" som sådan. Så hvis een eller anden stille og roligt, forklarer mig, at de gerne vil have de 200 points, så skriv, så finder vi ud af det derfra

Jeg vil slutte mit usammenhængende svar og læse videre i debatten.

Hilsen, Marie.

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 12-03-05 21:59

Hej Marie
Jeg er sikker på, at du bliver en udmærket kandu´er
---------------------------------------
....... der er jo ingen forventning om, og vel egentlig heller ingen behov for at det hele skal være trimmet og politisk korrekt, slet ikke i et forum som kandu.
Måske har forventningerne, og også det man ønskede at opnå, været noget helt andet hos de personer som er ophavsmænd til kandu.dk - end man nu har opnået
.... men den måde det er blevet drevet på gør jo at man kan sige næsten alt her
bag tasternes anonymitet
.............................
Heldigvis er det langt de fleste som gerne vil hjælpe, og de fleste kan også komme med en morsom bemærkning - det synes jeg er helt fint
.....................................
jeg er ikke helt enig med dig hvad S-togene angår, du skulle prøve at være "ny" i en rigtig "pendlerkupé" sådan kl. 7.09 en mandag morgen, det er de samme mennesker, der skal de samme steder hen hver dag - du kan tro der sagtens kan dannes kliker i lighed med her på kandu
.......... en ny frakke, en ny taske, en ny frisure ol. bliver lystigt kommenteret og der bliver også somme tider grinet lidt i hjørnerne
Jo jo Marie, vi bor jo i Danmark
Jeg vil ønske dig en fortsat god week-end
og god fornøjelse med din tråd
hilsen
<\\Benny

PS: Giv pointene til en "værdigt trængende" - for mig er de uden betydning

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 12-03-05 22:06

Giv dine point til Klumme. Han er almindelig bruger og kan derfor ikke være med i månedens lodtrækning om den eftertragtede trådløse sommerhat!

Og nej, jeg er ikke samme profil som Klumme,
selvom det vist blev antydet tidligere

Kommentar
Fra : dynamicduo

Dato : 12-03-05 22:22

Jeg er tilbage - lidt desillusioneret dog.

Har været rundt og kigge på de forskellige tråde, som jeg er blevet henvist til i denne tråd.

Jeg kan se, at jeg absolut intet nyt havde at bringe til tonen på kandu, men at jeg snarere har hældt benzin på bålet - givet en ny platform til at skyde med pumpguns.. Det var bestemt ikke mit ønske, så på trods af mit ønske om en sund debat og måske lidt revolutionerende idealisme, vælger jeg at trække mig fra yderligere trakasserier brugere imellem.

Jeg følger det råd, jeg har fået fra adskillige, som er, at ignorere de personlige, grove og beskyldende meddelelser. Jeg ønsker ikke at tage stilling til hvem-sagde-hvad-hvornår, eller hvem/hvis sjak, jeg bliver sat i bås med.

Jeg vælger at tage dét, jeg kan bruge. Venligheden, hjælpsomheden og især humoren (og de gode råd, sæføli) og ellers tumle videre med at stille de små-spørgsmål jeg kommer i tanke om i hverdagen og svare, hvor jeg kan. - Og måske en dag, hvem ved, vinde en sommerhat eller en pakke vat?

Jeg er oprigtigt ked af den måde, denne tråd har udviklet sig - nu, hvor jeg har set, at det mere eller mindre er en gentagelse af mange tidligere tråde. Jeg har fået en masse svar, en masse indtryk og en masse poler og modpoler. Jeg takker for interessen og ivrigheden.

Jeg vil give mine 200 points til klumme uden at tage stilling til, hvem der har skrevet hvad, men fordi det blev foreslået.

Med disse ord - hav' en rigtig god lørdag aften og søndag. Jeg synes, I skal bruge den på at bage pandekager - og kun fordi, jeg har helt vildt lyst til nogen nu

Kærlig Hilsen til jer allesammen!
Marie.

Godkendelse af svar
Fra : dynamicduo

Dato : 12-03-05 22:31

Tak for svaret Klumme.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 13-03-05 09:39

Marie - hvornår hører vi fra den anden del af "duo'en"

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 13-03-05 09:45

dynamicduo -> Lige en kommentar her på falderebet :

Citat
..dette langtfra er et homogent forum, og der er ingen, der er "ens".

1.) Jeg vil mene ; homogent ..er intet samfund og netop derfor kan der drages paralleller mellem kandu.dk og RL.
2.) Ingen der er "ens", den ka' jeg være med på og dog er jeg ikke i tvivl om, hvem jeg henregner til mine soul-mates og ligemænd/-kvinder.

Ps. I skulle prøve at lave risengrød til morgenmad. Det er nemt og smager mums, med kanelsukker og smørklat kl. 7.30 en dejlig søndag morgen

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : dynamicduo

Dato : 13-03-05 11:35

emesen -->
Ang. mit navn "dynamicduo" - så er det fordi det oprindeligt var (og er) min "business"adresse for et lille "selskab" min veninde og jeg har lavet, hvor vi serverer og gør klar og er "hjælpende hænder" til bryllupper, fødselsdage etc. Og jeg kunne ikkke lige finde på et fikst navn

molo-->
Mener du virkeligt at folk til hverdag og i almindelighed i tog, på arbejdspladser, i skoler, til sammenkomster, i butikker, i familier, er så ... "som kandu er, når det er værst"?
Jeg synes bare ikke jeg møder det, men den "direkte-hed", som der er herinde. Men måske skyldes det netop anonymiteten og de ting, nævnt i det ovenstående?

Men som jeg også skriver i min "afslutning", så vælger jeg simpelthen at fokusere på de fede ting herinde, såsom http://www.kandu.dk/dk/spg/62314 (hvor vi jo også mødes Molo ) og alle de praktiske spørgsmål etc.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 13-03-05 11:58

Jeg ved ikke hvor du bor dynamicduo ? ..men jeg kommer på Vesterbro, Nørrebro, Østerbro, NV, Centrum og Ama'r.

Jeg synes nu folk er meget ligefremme og bestemt ikke bange for at ytre deres uforbeholdne meninger

Når jeg hér eller IRL møder tumper, pladdernakker, skidenspællere og grædebøsser, så vender jeg det døve øre til, men tager mig personen ad notam og oppefra og ned. Når jeg møder 'kloge' folk ? Tjaeh... så lytter jeg. Ellers ville jeg jo aldrig selv blive en dyt 'smartere'

..og så bør man lige holde sig for øje og 'en mente', at brugernes baggrund er meget forskellig : Nydanskere, unge, gamle, religiøse, politiske, karriere raketter, arbejdsløse, veluddannede og praktikere.

Herligt

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : dynamicduo

Dato : 13-03-05 12:05

Molo -->

Jeg færdes sådan ca præcis de samme steder som du (se evt. nærmere i min profil).

Jeg tror at vi kan blive enige om, at ligesom brugerne her, "brugerne" i virkeligheden og andre steder er forskellige, så er vores opfattelse af verden også forskellige

Men din approach lyder fornuftig - dét har jeg også in mente!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 13-03-05 12:25

Hvem der bare var 24 og musiker ...Suk !

Vi ses....

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 13-03-05 14:23

Tænk at man kan komme så langt ud,
at man gerne vil koges sammen to katte ...Forstår dog godt, at du gerne vil være 24 Molo. Det er helt klart en lækker alder

Ang. hele den diskussion, så lad os sammenligne det med, at mennesket har den egenskab, at det er mere påpasselig med sin styrede adfærd, jo tættere det fysisk er på det objekt man konflikter med. Den klassiske ser man ofte i trafikken, hvor pæne velopdragne mennesker forvandles til overrockere, når de placeres i en bil med lukkede døre, og gerne i fart. Man betragter sig selv (ubevidst)som uovervindelig - som værende i en anden verden, som modparten ikke kan nå, og på den måde skal man ikke stå til regnskab for sine handlinger.

Hvad tror I der ville ske, hvis mennesker, der konsekvent giver en 'Fuck You finger' i trafikken, pludselig hver gang bliver konfronteret med at vedkommende de 'Fucker' stille og roligt åbner bildøren og byder overrockeren på kaffe?!

Bare en tanke

Kommentar
Fra : dynamicduo

Dato : 13-03-05 14:28

Og det var en god tanke Creamygirl! Jeg tror, der er bid dér!

Altså, min profil skal altså ikke tages så.. bogstaveligt...

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 13-03-05 14:36

Marie, der kan man se hvor hurtigt man kan misforstå hinanden på den skrevne tekst

Jeg mener ikke at vi er "enten eller typer", eller at nogen er ondskabsfulde eller idealister, min pointe var, at vi alle er forskellige med hver vores baggrund - alt afhænger af øjenene der ser/læser - og sådan vil det altid være

Men ét er sikkert (i mine øjne) vi er alle hyggelige

Creamygirl, en inspirende tanke

// Toupie

Kommentar
Fra : dova

Dato : 13-03-05 14:41

Suk...Ja jeg kan næsten ikke huske hvordan det var at være 24, så længe er det siden

Men bortset fra det, så tror jeg til gengæld ikke så meget på, at folk herinde opfører sig meget anderledes end de samme personer gør IRL.
Selvfølgelig vil der være få undtagelser, hvor nogen synes de kan tillade sig at være mere ubehøvlede over for andre,
netop fordi de er anonyme, men i det store hele, kan man aflæse meget mere om folks personlighed, ud fra deres måde at sige tingene på, end de nok selv er klar over.

mvh dova

Kommentar
Fra : dynamicduo

Dato : 13-03-05 14:45

Ja, og som toupie siger, det er svært at kommunikere, når man mangler 90% (kropssproget) og konteksten.
(eller har jeg misforstået igen )

Sikke I dog kan hidse jer op over min alder!

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 13-03-05 14:48

Og min profil skal absolut heller ikke tages for bogstaveligt Håber forresten der er flere profiler herinde, hvor man selv må lægge til og trække fra, eller for den sag skyld læse lidt mellem linierne - for på den måde at få øje på ironien/selvironien ..

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 13-03-05 14:54

Marie, nej det er korrekt forstået ....og bare rolig, jeg hidser mig ikke op over din alder - hver alder sin charme

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 13-03-05 15:01

Jeg tror ganske enkelt ikke på Dova's konstatering. Noget af en påstand, at de fleste skulle være IRL som de er på en anonym hjemmeside.
Derimod tror jeg, at mange misforståes, fordi en del herinde mangler evnen til at opfatte ironi, samt ikke magter, at den humor andre besidder ikke nødvendigvis behøver ligne det man selv anser som humoristisk..

Og nej, jeg hidser mig skam heller ikke op over din alder Marie. Jeg er selv lige fyldt 27, så kan altså sagtens huske, hvordan det er at være 24..Ikke den store forskel skal jeg hilse dig at sige, bortset fra lidt flere regninger

Kommentar
Fra : dynamicduo

Dato : 13-03-05 18:22

dér var den igen! Jeg mener ikke "hidse sig op" heeeelt så bogstaveligt!

Kommentar
Fra : dynamicduo

Dato : 13-03-05 18:32

creamygirl

Argh! FLERE regninger! jeg synes fandenfiseme jeg har NOK!

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 13-03-05 18:55

Glem det Marie. Jeg har opgivet at finde ud af, hvad du i grunden mener, når du skriver *hidse sig op*....Om det er bogstaveligt ment eller ej er fløjtende ligegyldigt.
Du er 24 år...Slut prut længere er den ikke, vel

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 13-03-05 19:29

Jeg er også 24 et par gange.
I modsætning til Toupie, så mener jeg at folk er enten eller.
Enten er man et menneske eller også er man et damemenneske.
Og man kan sagtens hidse sig op over tøserne, for havde mit barnebarn scoret et par gange i fodboldstævnet - så var de blevet nr. 1
Nå men det bliver nok bedre til næste år, når hun fylder 6 år.

PS. Hun syntes bare, at vi allesammen er ::::::::::::::::::: GAMLE

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 13-03-05 21:16

Tro det eller ej : Molo er engang også fyldt 24 år (..det var vist året før jeg blev 25 ? ), men har det pragtfuldt med snart at fylde 45.

Det tror fa'en; manden har jo en cyberkæreste på kun små 28 somre ( ..hvis det altså skal stå til troende ? )

emesen -> Dame-mennesker er også en slags mennesker ! ....lige som børn ?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 13-03-05 21:52

Tja Molo! du må det nærmeste føle dig som Hugh Hefner

45 siger du. Uha det er godt nok gammel, måske jeg skal ud og kigge mig lidt omkring. Du skulle jo nødig stemples som 'børnelokker'

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 13-03-05 21:59

Er 19 cm. (..uanset alder) nok, til at gøre en kvinde tilfreds ???

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 13-03-05 22:13

Er de 19 cm Cybermål?!

Nå pyt, det kan være ligemeget.
Jeg er blondine, så 2 cm er det samme som 19

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 13-03-05 23:13

Ha ha... som i reklamen for SuperBest Supermarkedet : Jeg har da altid fået at vide at dette er 20 cm.

..siger kvinden der fremviser en medister på blot 5 !

</MOLOKYLE>