/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Videokamera/webcam
Fra : scooter
Vist : 464 gange
300 point
Dato : 08-09-02 10:36

Hej.
Jeg har et Sony HI 8 Videokamera der er gået i stykker det kan ikke optage på bånd mere men jeg kan godt
se det jeg vil optage hvis i forstår mig. Mit spørgsmål er så kan jeg bruge det som et Webcam i så fald hvad skal jeg
bruge af kabler og hvordan får jeg det sat op rigtigt. Hvis ikke det kan bruges til Webcam så kan det ikke betale sig
at rep. det så må det jo bare yt...

MVH. SCOOT.

Accepteret svar
Fra : srhansen

Modtaget 310 point
Dato : 08-09-02 11:12

Der er 2 muligheder.

1. Hvis du i den nærmeste fremtid skal købe et digitalt kamera, vil jeg råde dig til at købe et billigt grafikkort med tv-in, f.eks geforce 2 gts, eller hvis du spiller Geforce 4. Jeg kan anbefale kort fra ASUS, men det er en smagssag.

2. Hvis du senere, skal have et andet analog kamera, eller har lyst til at redigere/digitalisere video fra videoafspiller, kan jeg kun anbefale dig at købe et PINACLE DC 10 grabberkort til ca. 1000 kr, det er et supergodt grabberkort der har vundet adskillige test for "mest for pengene" faktisk er det i stand til at optage video på din harddisk i op til 640 * 460 pkt, hvis ikke du ryster for meget på hånden (har selv prøvet det), Det er der intet almindeligt webcam der kommer i nærheden af.

Kablet du skal bruge er et superVHS kabel.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 08-09-02 10:59

> Hej.
> Jeg har et Sony HI 8 Videokamera der er gået i stykker det kan ikke
> optage på bånd mere men jeg kan godt
> se det jeg vil optage hvis i forstår mig. Mit spørgsmål er så kan jeg
> bruge det som et Webcam i så fald hvad skal jeg
> bruge af kabler og hvordan får jeg det sat op rigtigt. Hvis ikke det kan
> bruges til Webcam så kan det ikke betale sig
> at rep. det så må det jo bare yt...
>
> MVH. SCOOT.

Det er ret simpelt, du skal bruge en Framegrabber eller et andet kort der
kan hente videosignal ind i din maskine. Når kortet er monteret og
instaleret, tilslutter du blot dit kameras "Video out" til kortets "Video
In", hvis du vil have lyd med skal du købe et kabel til det og sætte det i
"Audio Out" og ind i dit lydkorts "Line In" (som regel er det et "Line til
MiniJack")
Hvis dit kamera har et "S-VHS" stik er det det bedste at bruge.
Skal du bruge det på web kan du finde gode shareware programmer på f.eks.
www.tucows.dk

thomas
_________________________________________
This mail was scanned by Norton Antivirus 2002

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 08-09-02 23:50

On Sun, 8 Sep 2002 11:58:52 +0200, "Thomas Nørgaard"
<nimbus39@hotmail.com> wrote:

>
>Det er ret simpelt, du skal bruge en Framegrabber eller et andet kort der
>kan hente videosignal ind i din maskine.

.... og der hører TV-kort til blandt de billigste (hvis du da ikke
har adgnag til et brugt video-in kort)

Lars

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 09-09-02 01:46

>
> >
> >Det er ret simpelt, du skal bruge en Framegrabber eller et andet kort der
> >kan hente videosignal ind i din maskine.
>
> ... og der hører TV-kort til blandt de billigste (hvis du da ikke
> har adgnag til et brugt video-in kort)
>
> Lars
Det er nu ikke altid sandt, jeg købte mit framegrabberkort for 200,- og gav
500,- for mit tv kort...(begge var nye)

Thomas
_________________________________________
This mail was scanned by Norton Antivirus 2002