/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
3773 og andre nørder
Fra : Gambrinus
Vist : 827 gange
500 point
Dato : 10-03-05 16:44

Nu har jeg vendt op og ned på pyramiderne.
(Hold i ryggen)

Avance Pyramide 150
Nominel Impedance : 8 Ohm
Rated Power : 80Watt
Music Power : 120 Watt
Sensitivity : 89 dB / 1 W / 1 M
Thermal protector
Made in Denmark

Du havde ret.
Og dem var de ved at smide ud !!!!
Gambrinus
Dette er MIN tråd, så jeg gør hvad jeg vil !

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 10-03-05 16:49

øh, har det noget med 2 mus og 2 cursorer at gøre nåh nej det er nok en opskrift på rengøring af termokander

//bentjuul

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 10-03-05 16:51

Mojn Bent
Er det dig i den der reklame med den der pensionist,
der sitter i sin rede og bilder sin kone ind, at han har stjerner for øjnene ?
Gambrinus

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 10-03-05 16:55

ja jeg tror det sgu, næh du, jeg er en af de to på balkonen i Muppet show og keldd er den anden

//bentjuul

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 10-03-05 16:57

>Bent
Det drejer sig om et par højttalere jeg har scoret.
Men alt andet er også velkomment.
>3773
Det der Sensitivity : 89 dB / 1 W / 1 M
Hvad er det nu lige, det er det står for ?
Gambrinus

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 10-03-05 17:00

Hvem er Miss Piggy ?
De der højttalere er nogle gamle nogen med kabinet i beton.
Gambrinus

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 10-03-05 17:03

Det er selvfølgelig indgangsimpedansen, når der bliver skruet op for effekten

på translytteren, altså i ren A, som mellem sinus, sig mig ved du ingenting Gambrinus??
Hilsen
Keldd

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 10-03-05 17:06

Ikke så meget som dig vedr. musikanlæg.
Hvad står M'et for ?
Gambrinus

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 10-03-05 17:07

Gambrinus kun keldd ved hvem Miss Piggy er

//bentjuul

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 10-03-05 17:08

DU FÅR INGEN POINT I DENNE TRÅD KELD !
(Men du er velkommen til at blive).
Gambrinus

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 10-03-05 17:10

Bare spørg bent om headset,

han ved hvad det drejer sig om.

Hilsen

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 10-03-05 17:10

det er et sæt "elexta" eling ikke ???

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 10-03-05 17:13

Hvorfor skal jeg altid snydes, er i ikke lige lovligt meget indspiste.

Det er da mig der kommer med de kloge svar ..........som sædvanlig.

Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 10-03-05 17:14

Undskyld, jeg kan ikke høre en skid.
Efter 3773 har gjort mig op mærksom på, hvad det er for nogle højttalere,
jeg har gaflet, skulle jeg lige sætte Franky med sin Bobby på for fuld udblæsning.
Jeg bli'r nok smidt ud af lejligheden i morgen.
Gambrinus
Hvor bli'r 3773 af ? Er har i Føtex ?

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 10-03-05 17:19

"Thanks to Fred I'm a sexual spastic"
Det var vores "Gangsang" på kollegiet.
Gambrinus

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 10-03-05 17:22

89db lydtryk nå du putter 1 Watt ind i dem. Så de er lidt trælse at trække. Men så vidt huskes, er det bare med at få en ordentlig slæde foran dem, så er der drøn på drengen.

Og absolut 0-sildekasselyd (altså ikke et billigt møg.kabinet der "spiller med").

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 10-03-05 17:26

M står for Mute - altså midlertidig nedlukning.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 10-03-05 17:28

Thermally protected er så vidt huskes fikses med en "slikkepind", altså sådan en modstand der stiger fra ingenting til meget når den bliver varm (tror jeg - kan sgutte huske så langt)

Glem Watt'ene, men lad være med at overstyre amp'en.

Hvor grim en belastning de er mht fasevinkler og impendanser aner jeg intet om. Kammersjukken brugte som sagt en Z504 der er bedøvende ligeglad og kan spille i noget nær en kortslutning.

Men jeg vil da prøve at finde noget omkring dem hvis jeg kan. Skal pakke i week-enden, så kan det jo være jeg passerer det rette blad.

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 10-03-05 17:28

Nå der var du.
Jeg troede, jeg var blevet væk
Jeg har en ordentlig slæde.
Det er den der Sony omkring Amp. jeg ikke ku' få solgt.
Gambrinus
Tennesse Ernie Ford : Sixteen Tons

Kommentar
Fra : Niederhof

Dato : 10-03-05 17:29

Undskyld min seriøsitet :
89 dB / 1 W / 1 M betyder at højttalerne giver et lydtryk på 89 dB, målt i 1 meters afstand, ved en tilført effekt på 1 watt.
Da de kan tåle 80 watt, bliver dit maksimale lydtryk noget i denne retning :
1w = 89 dB
2w = 92 dB
4w = 95 dB
8w = 98 dB
16w = 101 dB
32w = 104 dB
64w = 107 dB
128w = 110 dB (+ døde højttalere efter meget kort tid )
80w ~111 dB = temmeligt højt !!!

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 10-03-05 17:32

Tillykke med "fundet". Det er noget sjovere end månedens "dims" på kandu. Det er sgu en rigtig gevindst det der. Måske skulle vi bygge et anlæg af lutter "få" ting.

Indenfor det seneste år, har jeg scoret en JBL Urei + Nad's gamle top reciever.

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 10-03-05 17:34

Helt i orden Niederhof, bare det ikke bliver FOR seriøst.
God forklaring !
Gambrinus

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 10-03-05 17:40

Jeg ser gerne i bruger en DAB radio.
Keldd.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 10-03-05 18:07

Arhh Niederhof.

En god forstærker smadrer ingen speakere selvom du overstiger den påtrykte effekt. Og med Avance'rne tror jeg vi kan regne med kvalitetsindmad. Så jeg tør godt lave et væddemål med dig på den der. Jeg kan stille med 2 x omkring en hestekraft. Vi kan justere ind efter noget der ligne 2 x 125 RMS som antagelig vil give peaks på det dobbelt. Jeg vil vædde på at de klarer mosten i mindst en halv time. Til gengæld skal jeg også påtage mig at baldre dem på 5 minutter med en 2 x 20 Watt'er.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 10-03-05 18:07

Pas på vi ikke giver dig et DAB Keldd

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 10-03-05 18:09

Du kan iøvrigt læse på Niederhof's udmærkede lydtryksskema at det der hedder drifteffekten er i omegnen af 5W. Altså 5W skal der smides i for at opnå 96 db i en meter.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 10-03-05 18:10

Smutter nu. Vender frygtelig tilbage senere!

Ka' i hygge jer!

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 10-03-05 18:19

Er det ikke lidt tidligt Kandu går i sort ?
Jeg har ikke kunnet holde styr på jer en hel halv time

Oki :

Led Zepplin - Black Dog.mp3
Ricky Nelson - Garden Party.mp3
Slade - Far Far Away.mp3
Tennesse Ernie Ford - Sixteen Tons.mp3
The Animals - The House Of The Rising Sun.mp3
The Mama's & The Papa's - California Dreamin'.mp3
The Scorpions - Wind Of Change.mp3
Thin Lizzy - Whisky In The Jar.mp3
Ugly Kid Joe - Cats In The Cradle.mp3
Alice Cooper - Poison.mp3
Chris De Burgh - Don't Pay The Ferryman.mp3
Creedence Clearwater Revival - Cotton Fields.mp3
Creedence Clearwater Revival - Long As I Can See The Light .mp3
Creedence Clearwater Revival - Proud Mary.mp3
Deep Purple - Smoke On The Water.mp3
Dire Straits - Money For Nothing.mp3
Don McLean - American Pie.mp3
Frank Zappa - Bobby Brown.mp3
Ike & Tina Turner - Nutbush City Limits.mp3
Guns N' Roses - Knocking On Heavens Door.mp3
Joe Cocker - Summer In The City.mp3
Jon English - Hollywood 7.mp3
Meat Loaf - Two Out Of Three Ain't Bad.mp3
Queen - Another One Bites The Dust.mp3
Savage Rose - Wild Child.mp3
Slade - Everyday.mp3
Tanya Tucker - Would You Lay With Me.mp3
Toto - Hold The Line (Live).mp3
Alannah Myles - Black Velvet.mp3
Bruce Springsteen - Born In The USA.mp3
Carpenters - Yesterday Once More.mp3
Eagles - Hotel California.mp3
Elton John - Goodbye Yellow Brick Road.mp3
Eric Clapton - I Shot The Sherriff.mp3
Gary Moore - Still Got The Blues.mp3

Det er hvad jeg har fået samlet på ”Gambrinus’ Greatest Hits” indtil nu.
Ikke for at prale, men de har været meget populære.
Også blandt det yngre publikum.
Forslag modtages med kyshånd.
Gambrinus

Accepteret svar
Fra : 3773

Modtaget 500 point
Dato : 10-03-05 18:26

Hva'e med AC/DC Highway to hell? Stor fejl den mangler.

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 10-03-05 18:27

Selvfølgelig !
Det er noteret.
Gambrinus

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 10-03-05 18:31

Det her, hvad jeg ikke rigtigt har fået ryddet op i til den næste udgivelse.

Janis Joplin - One Good Man.mp3
Jette Torp - Blowin In The Wind.mp3
Liza Manelli - New York New York.mp3
Louis Armstrong - What A Wonderful World.mp3
Meat Loaf - Two Out Of Three Ain't Bad.mp3
Procol Harum - A Whiter Shade of Pale.mp3
Santana - Black Magic Woman.mp3
Savage Rose - Wild child.mp3
Scorpions - Wind of change.mp3
Simon & Garfunkel - Brigde Over Troubled Water.mp3
Simon & Garfunkel - Bye Bye Love.mp3
Sko & Torp - On A Long Lonely Night.mp3
Suzi Quatro - I love Rock and Roll.mp3
The Carpenters - Yesterday once more (remix).mp3
The Sangri-las - Leader Of The Pack.mp3
The Shadows - Apache.mp3
Alannah Myles - Black Velvet.mp3
Bette Midler - The Rose.mp3
Carole King - You've Got A Friend.mp3
Donna Summer - Hot Stuff.mp3
Eagles - Hotel California (Live).mp3
Hanne Boel - Make love to You.mp3

Gambrinus

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 10-03-05 18:36

Kender i forresten Shel Silverstein ?
Det var ham, der skrev alle Dr. Hook's skøre hits.
Det var de "pæneste" af hans sange Dr. Hook brugte.
Gambrinus

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 10-03-05 18:47

Ikke fordi det betyder noget.
Hvad har sådan et par pyramider egentlig kostet i sin tid ?
Bare nysgerrig. Kunne ikke finde på at sælge dem.
Gambrinus

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 10-03-05 19:18

Nu har Noddy Holder skreget sine lunger tomme i en halv time uden at forvrænge.
Og rigtigt !
Pludselig skruede han ligeså forsigtigt ned, helt af sig selv, da han syntes, det var ved at blive for hedt og op igen, da han havde fået vejret igen.
De pyramider er ikke lige sådan at brænde af.
Gambrinus

Kommentar
Fra : dova

Dato : 10-03-05 19:37

Gambrinus

Avance, er det de rigtige med betonkabinetter

Sådan nogen har jeg også og de er bare go'e

mvh dova

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 10-03-05 19:49

Jep ! Nemlig ! The one and only !
Tunge som et ondt år.
Gambrinus
Kandu hakker lidt i det. Hva' ?

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 10-03-05 20:03

Meeen, viste ikke rigtig hvad jeg havde fået fat i, før 3773 åbnede mine øjne.
Reddede dem kun, fordi jeg kunne huske dem som selvbyg i
elektronikbladene for mange år siden.
Rent nostalgi.
Gambrinus

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 10-03-05 20:06

Chuck Berry - Johnny Bee Good. Nr.1 På Rolling Stones top 500 gennem tiderne.

Tom Jones And Jools Holland - It'l Be Mee. Hold fast allesammen.

Safri Duo - Bongo Song. Tæsk bare løs med et par grydelåg.

Billy Idol - White Wedding. Godt rock and roll.

Katie Melua - The Closest Thing To Crazy. Det blide.

Public Domaine - So Get Up. Totalt overdådig teknik.

Det var dagens top 6, på Onkey højtalere og forstærkere.

Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 10-03-05 20:13

Var lige ude og kigge på mine Avance.

De hedder Avance Concrete 170, og er oldgamle.
Ja de goe' gamle selvbyg.

Mine andre højttalere er også selvbyg: Seas Discokit. Det er også noget der ved hvad de vil

Og så et par strengehøjttaler Celestion, men de kan ikke tåle helt så meget.

Fed musik du remser op

mvh dova

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 10-03-05 20:29

Nu må i ikke glemme "Lou Ann Barton" med "read my lips"
Se hun er simpelthen skøn............suk.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 10-03-05 20:32

Og prøv lige Runrig med nummeret Hearthammer.

Så skal der skrues op for betonklodserne Gambrinus

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 10-03-05 20:41

Er Carline Carter Jonny Cash's datter?

Jeg leder efter noget med hende, men kan ikke finde noget som helst.

Derfor er jeg bange for at have fået navnet forkert i halsen.

Hilsen Keldd.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 10-03-05 22:16

Keldd

http://www.carlenecarter.org/

Mon ikke det er hende her du mener.
jeg ved ikke om det er Johny Cash's datter, jeg kan kun huske, at hans kone engang indspillede en plade der blev et lille hit. Hun hedder Susan carter Jack, så vidt jeg husker, og sangen hed, Which way you going Billy.

mvh dova

Kommentar
Fra : dova

Dato : 10-03-05 22:32

Nej noget vrøvl.
Hun hed June Carter, Johny Cash's kone

Kommentar
Fra : dova

Dato : 10-03-05 22:35

Keldd
Carlene Carter er ikke Johnys datter, men hun er datter af Johnys kone June, fra hendes første ægteskab.
Så Johny Cash var "Stepdad".

http://gaffa.dk/kunstnere/bio.php/artist_id=22144

mvh dova

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 10-03-05 22:51

Mange tak dova, så har jeg ikke stavet rigtigt, så nu kommer der andre boller på suppen.

Jeg hørte godt nok speakeren sige navnet, men fik stavet det med i, i stedet for e, og så er der

en verden til forskel. Nu får vi se. Jeg skylder dig en chokoladecigar, kys kys.

Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 10-03-05 23:18

dova:
Helt ukendt er damen da ikke, jeg fik 221 link på hende og nr. 1 var den jeg ledte efter.

Every Little Thing.

God sej husmoderrock, men det skal der også til ind imellem. Det må da være lige noget for

dig at kunne det lille nummer, med at få musikken ned i en fart,vi har vist talt om det en

gang i sommers, men ok du ved hvor jeg er. Jeg sætter gerne hele Kandu ind i den historie,

alle kan deltage, og ingen bliver skudt.

Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 10-03-05 23:37

Lige for at slutte af klk. 22:51 satte jeg Carlene Carter på, i mit søgefelt, og nu 23:21,

har jeg 10 nr. efter eget valg med damen, og i super kvalitet.

Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 10-03-05 23:48

Glæder mig til Chokoladecigaren

Og nej, det med at hente musik, har jeg slet ikke beskæftiget mig med.

mvh dova

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 11-03-05 00:42

dova:
Brug en smule tid på musikken dova, det tror jeg er på tide.

Nu har jeg siddet et par timer og downloadet musik med et par store gymnasiepiger,

de giver mig nogle numre, og jeg giver dem nogle, det er ret skægt, og ja nu rolig,

jeg spiller ikke fransk klovn som i Smalltalk, Hilsen
Keldd

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 11-03-05 04:50

Ja, så smutter jeg bare sådan fra min egen tråd.
Der skete lige noget, der ikke var sjovere, men mere nødvendigt.
Dejligt at se, at i har moret jer.
Vi har vist alle fået pudset vores ego af med hensyn
til, at vores musiksmag ikke er helt hen i skoven.
Godnat/godmorgen
Gambrinus

Godkendelse af svar
Fra : Gambrinus

Dato : 11-03-05 11:27

Nu ka' der vist ikke presses mere ud af den citron.
Hygge hejsa til læberne og strudsen Ib.
Gambrinus

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 14-03-05 09:41

Fandt en dejlig masse læsestof om Avance og herr Rossings betonhøjttalere. Deriblandt et par test's hvor man i en af dem scorede godt med ellevetaller. Ligeledes en artikel om hvordan, hvorledes og med billder og det hele. Ved samme lejlighed faldt jeg over artikler, hvor Hifi Klubben havde påstået deres Dali-ikke-særlig-stor snildt kunne guffe 600W i sig, hvilket den gjorde uden kny. Selv særdeles hårdhændede mordforsøg vha en grov-kraftig Harrison proff amp overlevede Dali'en, selvom indvoldende blev slemt varme til sidst.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 14-03-05 09:54

Skvattede også over vejledningen til Dova's disco bokse, fra Norske Seas.

Iøvrigt brugte Rossing både Seas, Scanspeak og andet guf fra højttalerhylden.

Eneste selvbyg beton, jeg kunne finde, var en bette fuldtone, puttet i en 45° beton bøjning til kloak.

Ellers kiggede jeg lidt på Rauna (også beton-bokse).

Kommentar
Fra : dova

Dato : 15-03-05 15:09

kender du så mine strengehøjtalere: Celestion 7000.
De har vist nok været hammerdyre da de var nye, men derudover ved jeg ikke meget om dem.

mvh dova

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 16-03-05 09:09

Et eller andet med en hæslig dyr højttaler med bånddiskant, right? Fra dengang Celestion lave kvali. Kénder den ikke specifikt. Celestion har mestendels været fremme i DK med musikerhøjttalere i form af bas og guitarkabinetter. Var ret kendt i tresserne og halvfjerserne. Leverede desuden enheder til en lang række mærker. I starten af firserne lancerede man en serie særdeles billige boxes som man solgte gennem Fona. Serien var ment som konkurrent til Hifi Klubbens Cervin Vega U8, U10, U12 og U123, men kunne laaaaaangt fra matche. Celestion boxene var de rene boom-boxes men alt for lavt træforbrug, og meget billige Taiwan enheder.

Husker jeg rigtigt tror jeg dine speakers som min. har kostet +10000 /stk måske endda +20000. Lad mig lige lede lidt.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 16-03-05 09:17

http://audiokarma.org/forums/archive/index.php/t-13593.html
av for satan USD 3199,-/stk i 1990

Småtung at trække med en drifteffekt på omkring de 8 - 10W for at kunne reproducere 96db 1 m

Vægt 80 pounds, så de er da lidt trælse at flytte på.

Rækker åbenbart ikke specielt dybt. Trykkammer i bassen.

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 16-03-05 09:42

Hva' fan'
Er der stadig liv i denne tråd ?
Det er sør'me synd, jeg ikke kan forhøje mere. Hva' ?
Hva' har mine så kostet ?
Jeg vil også ha' noget at prale med !
Gambrinus
Undskyld, jeg spammer jeres tråd.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 16-03-05 10:23

Knold, det er sgu da os der sviner din til!

Tråd altså.

...ka' ikke huske det, men Avancerne var bestemt ikke blandt de dyreste speakere. Men jeg skal prøve at kigge Gambrinus.

Hvis du lægger en adresse på hvac snabela sol dk, skal jeg kopiere artiklerne og sende dem til dig.

Hvod'den kører italieneren iøvrigt, eller er den ved at få sin ugentlige renovering (grin fra en der er holdt op med at køre i biler hvor interiøret oplyses af advarselslamper).

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 16-03-05 10:25

Hop op på Gambrinus-tråden, Gambrinus, så skal jeg sateme gi' dig point!

Kommentar
Fra : dova

Dato : 16-03-05 16:05

Tak for linket og oplysningerne 3773

Så dyre troede jeg sgu ikke de havde været, men de spiller godt, ja og de er tunge.

mvh dova

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 16-03-05 21:17

Har griflet en solemil.
"Den Røde Baronesse" køre som smurt (Duckhams Hold Kæft olie)
Udskødning utæt (Den lyder bare SÅ godt)
Ingen lys der blinker.
Ikke monteret.
Har været ved at lave om på instrumentbrættet og er ikke kommet videre.
Når jeg skal dytte sætter jeg bare to ledninger sammen.
Gambrinus