/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
2 mus samtidig?
Fra : Birgitta
Vist : 673 gange
200 point
Dato : 10-03-05 11:13

Jeg har et puslespil, som er meget underholdende, men jeg savner, at man kan være flere om det. Jeg kan godt sætte to mus på computeren, og de virker begge to. Men der er jo kun én curser... Kan det ikke lade sig gøre, at trylle en ekstra curser frem til den anden mus??

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 10-03-05 11:48

du kan have to mus ja - men hvordan ?????? det vil jeg lige følge med i

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 10-03-05 12:02

Ikke noget problem.
Jeg prøvede bare.
En mus i PS2 og en i USB.
Det resulterede i en markør, der kunne styres fra begge mus.
Hvis du vil ha' 2 markører der styres fra hver sin mus,
tror jeg ikke, det bare lige kan lade sig gøre på en PC.
Gambrinus

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 10-03-05 12:04

Gambrinus det burde det kunne - har set det - men har ikke mulighed for at kontakte vedkommende.

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 10-03-05 12:09

Jeg har 2 mus tilsluttet min PC i et rum.
Den første mus bruger jeg sammen med PC'en
I stuen har jeg mit TV, der er forbundet til min PC og min anden mus.
Så kan jeg styre PC'en ved hjælp af den anden mus og TV-skærmen, når jeg er i stuen.
Gambrinus
Er det for forvirrende ???

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 10-03-05 12:10

Det kunne se skægt ud med to cursorer på skærmen der sloges om den samme brik
men nej jeg tror ikke du kan have to cursorer, jeg har aldrig hørt om det og tror at ville opstå en sofwarekonflikt, men måske har en anden en ide.

//bentjuul

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 10-03-05 12:12

Jaaaa
En playstation kan jo ha' 2 fornøjelsesstave tilsluttet.
Sååååå
Det må en PC jo også kunne.
Gambrinus
(Jeg er single, har ikke en playstation og spiller meget lidt)

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 10-03-05 12:23

Jamen så skal softwaren være bygget til det, det en f.eks. windows ikke, men det er den i en playstation.
Du kan måske have to joystik tilsluttet en PC, hvis spillene er bygget til det.

//bentjuul

Kommentar
Fra : hansen9

Dato : 10-03-05 12:30

Birgitta> Hvordan har du det, når der står 2 og taler til dig i munden på hinanden? Eller hvis du bliver sat til at lave 2 ting på een gang

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 10-03-05 12:36

Nej, det duer ikke at snakke i munden på hinanden.
(Slet ikke når man kysser).
Men det der med 2 mus og en cursor, den er altså god nok.
Man bliver dog forvirret hvis man flytter begge mus på samme tid.
Gambrinus

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 10-03-05 12:38

præcisions arbejde med højre( mest normalt) og scroll med venstre for eks - Gambrinus - resultat god træning

øhh - serieltaster kan de ikke bruges i stedet for mus - eller musetaster ?????????

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 10-03-05 12:44

Jep, så sømmer du bare den venstre mus fast i bordpladen. (Dyrplageri ?)
øhh - serieltaster
Hvad er det nu lige, du mener med serieltaster ???
Gambrinus

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 10-03-05 12:48

mit øhh var fordi jeg lige fik det over telefonen - aner det ikke selv gambrinus

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 10-03-05 12:57

går til frokost - surfede lidt og fandt det her
http://cpnmouse.sourceforge.net/

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 10-03-05 14:29

Kan I SÅ lige se at blive seriøse !!!

Det er altså et problem, når der sidder én og lægger puslespil, og en anden står og vil hjælpe og kan se en brik, der liiiige passer.. Som sagt er det nemt nok at have to mus på samme curser, men det løser jo ikke problemet... ---tværtimod.

Miritdk, dit link virker ikke, jeg får en "siden kanikke vises..." -besked. -Er der en løsning på den side, eller hva'?

Det må da kunne lade sig gøre. Jeg kan ikke se, at det skulle være mere skizofrenifremkaldende for computeren med 2 cursere og 2 mus, end med én curser og 2 mus.....---Tværtimod da..

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 10-03-05 14:43

Jeg kan godt se mirit's link.

Slå din firewall fra, eller gør et eller andet, her er hvad du leder efter.

Hilsen Keldd

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 10-03-05 14:47

Øh, kan jeg ikke få pointene, hende mirit har jo flere end mig,

og jeg synes jeg giver sådan nogen kloge svar, så jeg synes jeg skal have dem.

Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 10-03-05 14:55

Jeg HAR fået åbnet mirikdk's link, så jeg sidder lige nu og prøver at finde ud af, hvad det er, jeg skal bruge... --Men der kommer hele tiden nye mails fra kandu... og jeg ER jo nysgerrig...
---Vender tilbage...

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 10-03-05 14:57

Husk at give mig pointene.

Keldd............Pointjæger.
.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 10-03-05 15:07

Blab,blab,blab.. Keld.. Du må da arbejde for føden! --Det er da ikke nok bare at plage!

Jeg sidder her og forsøger at stave mig igennem til, hvad det er, jeg har brug for at downloade, -uden at få en "bug" med, som "prevents the curser from being drawn". --Det er sletikke så gennemskueligt, når mit skoleengelsk er gammelt og støvet og fra før computeren var opfundet..

Sålænge musene kun har én curser, så bliver pointsene hvor de er! Og desuden skal jeg ud med hunden nu, så I kan jo passende lige finde ud af det hele for mig imens, især Keldd.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 10-03-05 15:49

Det er altså det sædvanlige, nu går jeg ud og laver de indledende øvelser til bikse mad,

og du får ikke noget Birgitta, at du bare ved det. Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 10-03-05 16:02

Har også set på det link.
Det ser intressant ud, men jeg gider ikke at læse det igennem lige nu.
Men jeg vil se ind en gang imellem for at høre, om der er nogen, der knækker nødden.
Gambrinus
>Keldd Det var Mirit, der kom med den første kommentar og mig der kom med det første seriøse svar.
Så træk nallerne til dig !

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 10-03-05 16:09

og jeg havde det rigtige.

//bentjuul

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 10-03-05 16:12

Hov hov, Gambrinus, for det første var det mig der opdagede hvordan man gjorde,

så pas lige lidt på, det kan godt blive ret alvorligt det her. Det er rask væk point det drejer sig om.

Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 10-03-05 16:17

Øh, forresten, er der nogen der ved hvad man kan bruge point til?????????????????????????????

Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 10-03-05 16:20

Sorry Brigitta.

Jeg så først nu, vi ikke er i Smalltalk.

Keldd

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 10-03-05 16:23

Nu mangler vi bare administratoren
Gambrinus

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 10-03-05 16:24

Vores SuperBest modtager kandu poænger som betaling

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 10-03-05 16:27

Ka' du lægge ud for en flaske Pulimut ?
Gambrinus

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 10-03-05 16:42

jeg håber ikke at Birgitta bliver vred på os, men den er købt til dig Gambrinus
så bare hent den

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 10-03-05 16:48

Jeg har lige lavet en tråd i Smalltalk : 3773 og andre nørder
Den kan bruges til lidt af hvert (Så længe man ikke bliver seriøs)
Over and out
Gambrinus

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 10-03-05 16:57

Du skal være sikker på det er 2 hunmus! Ellers går det galt!

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 10-03-05 18:48

Jeg har lige haft en meget, meget syg comp. Den kunne bare ingenting... Orkede næsten ikke engang systemgendannelse... ---Men nu har jeg fået listet den tilbage til i går... Så kører den igen. Gadvide om det var de to mus' slagsmål der har forårsaget breakdown... Eller om det var fordi jeg opdaterede et av-program... som min Bull guard måske ikke kunne lide... Eller om computten bare havde en minus-dag..

Så ligenu tør jeg ikke at exsperimentere med mus... Det må I hellere gøre for mig...

Og ÆVBÆV, -der er bare ikke nogen, der får points hvis ikke I hjælper mig. ÆVBÆV

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 10-03-05 18:54

Jo jeg får da poængerne Birgitta for jeg påstår jo som den eneste at det ikke kan lade sig gøre sorry vi får se hvad du finder ud af med det program.

//bentjuul

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 10-03-05 18:55

Ok jeg vil nedsætte et udvalg.
Der, efter de obligatoriske middage og udlandsrejser, sikkert vil nå frem til
det resultat, at det kræver flere penge for at komme til et brugbart resultat.
Gambrinus

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 10-03-05 19:38

Øh, jeg vil da godt hjælpe dig Brigitta, fedte fedte fedte, bare sig hvad jeg skal gøre.

Jeg er med på den værste.

Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 10-03-05 20:56

Jamm, sødeste Keldd, du skal bare liige gå ind på miritdk's link og finde ud af, hvad det er, jeg skal downloade... Du meget gerne liiige afprøve det på et par mussebasser... Så er du alså en supermand..

Muskee putter jeg et lillebitte point eller to oveni....

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 10-03-05 21:03

Det har jo noget med IRQ at gøre! Begge mus bruger det samme interrupt og derfor osse den samme cursor! Muligvis ville det kunne lade sig gøre hvis man brugte 2 musedrivere og en seriel mus! Men du ville højst sandsynligt ende med IRQ kludder alligevel! Programmet skulle osse være skrevet til at kunne klare 2 stk mus! Så mit svar må desværre være at det ikke kan lade sig gøre!

Kommentar
Fra : severino

Dato : 10-03-05 22:39

Har du overvejet, om dit pudslespil kan styres med joystik, for her har du to porte at gøre godt med. - Så er det bare spørgsmålet om dit spil understøtter joystik's ???

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 11-03-05 18:39

Jamm, jamm, jeg HAR to porte, en museport og en usb-port. Og begge musene virker fintfint.. Problemet er KUN, at der kun er én curser.. Og der står noget om det på den hjemmeside, som miritdk henviser til d. 10-3-12.57. Men mit engelsk er for støvet til at jeg kan gennemskue, hvad det er, jeg skal downloade.. for ikke at tale om, at der vist også er en advarsel om, at der kan være en virus, der får curseren til at gå i stå...

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 11-03-05 21:22

Nu synes jeg lige pludselig det er synd for dig, Birgitta, så'n rigtig meget.

Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 12-03-05 12:12

jammen, så hjælp min da, Keldd ---Gemmer der sig ikke en extra curser på den hjemmeside, som miritdk's link henviser til?

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 14-03-05 15:14

Birgitta:
Jeg vil slet ikke hjælpe dig. Du skal spille et andet spil, det er jo også noget værre rod,

når der render 2 mus rundt kan du nok forstå.

Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 14-03-05 15:25

Næ!? Ikke mere rodet end hvis der sidder to mennesker ved et bord og lægger det samme puslespil. Det kan da sagtens lade sig gøre. Og det er MINDRE rodet på computeren, for dér falder brikkerne jo ikke på gulvet og bliver ædt af hunden eller støvsugeren.

Det ville da også være smart, hvis man kunne spille bordtennis-lignende spil sammen...

.....ikk' ?

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 14-03-05 15:37

Jo, Birgitta,
du er så sød.

Keldd

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 14-03-05 17:05

Hvad er det nu det hedder ?
Nååår jo en rottekonge.
Du risikerer nok en museprins.
Gambrinus

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 14-03-05 18:23

Oh Keldd, du er oss' sød.. Alså hvis du lige hjælper mig..

Hvorfor er der ikk' nogen, der vil afprøve mirit.dk' s link for mig?

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 14-03-05 19:07

Det må man ikke, det skal være mirit der gør det.
Keldd

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 07-01-06 17:17

Hvis der slet ikke er nogen, der har fundet en løsning til mig, så vil jeg i morgen annullere spørgsmålet...

Kommentar
Fra : dova

Dato : 07-01-06 17:26

Det kan ikke lade sig gøre at installere to mus der kan styres uafhængigt af hinanden.

Den funktion er slet ikke i en computer.

Men to computere ved siden af hinanden, og med hver deres mus....det kan lade sig gøre

Nej, spøg til side, det er umuligt, det ville svare til, at du skulle kunne udføre en funktion med musen, mens du uafhængigt af musen, skulle kunne udføre samme funktioner med tastaturet (på samme tid) og det kan du ikke.

Du kan sagtens tilkoble to mus, men i samme øjeblik du skifter mus, overtager den samme funktion som den første.

mvh dova

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 07-01-06 17:38

Jep som skrevet står 10-03-05 21:03

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 07-01-06 17:42

Jeg ville gerne have nogen til at kikke på mirit.dks link. Jeg har åbenbart prøvet og måtte opgive...

Men jeg kan ikke rigtig se umuligheden i det... Hvis hver mus har sin curser, så er der da mindre konflikt end hvis de to mus skal deles om en curser...

Men kommer der ikke en løsning, så annulerer jeg spørgsmålet i morgen..

Kommentar
Fra : dova

Dato : 07-01-06 17:59

Jamen Birgitta, det er ikke musen der har curseren, det er Windows.

Musen er bare et redskab til at styre curseren med.

og der kan ikke installeres en curser mere i computeren, derfor kan det ikke lade sig gøre.

mvh dova

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 07-01-06 18:17

Har DU kikket på mirit.dks link, dova?

I hvert fald: Ingen løsning giver ingen points! Så'n er det bare!

Kommentar
Fra : dova

Dato : 07-01-06 19:02

Ja, jeg har kigget på mirits link.

Men det er noget programmører af Windows applikationer kan bruge, og så vidt jeg kan se, ikke til almindelig brug af computeren.

Citat
En driver og et API, som sætter programmører i stand til at bruge mere end en mus i Windows applikationer
.

http://klafbang.dk/programmer/index.php3

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 07-01-06 20:12

Vær ikke ked af det Birgitta,
Basse vil ihvertfald godt lege med din vovse siger han.
Hilsen
Keldd.

Annuller spørgsmålet
Fra : Birgitta

Dato : 08-01-06 15:20

Desværre fik jeg ikke løst mit problem, så jeg annullerer hermed spørgsmålet. Men tak for hjælpen.