/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Webcam !!!!
Fra : Juvic...
Vist : 492 gange
100 point
Dato : 07-09-02 19:54

Hej alle sammen ! :D

En af min venner er fornylig flyttet permanent ned til Nice i Frankrig, har har lige fået Adsl og vi snakker sammen... men det ville jo hjælpe en del hvis vi kunne se hinianden...han har et wrbcam, men jeg mangler et!
Jeg har snart føs'da så jeg vil spørge jer om i ved om der findes et RIGTIG godt og HURTIGT webcam.... ( under 1000 kr. )

MHV Juvic... :D

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 07-09-02 20:14

De webcams jeg kender, er desværre ikke ret hurtige, men jeg kan give dig et par gode fif
1. Hvis du har et grafikkort med "video in", kan du bruge et almindeligt videocamera (analog) det giver et langt bedre billede end noget webcam jeg kender, da optikken er bedre i et kammera.
2. alternativt kan du, hvis du har et digital kamera/camcorder købe et firewirekort for 1000 kr eller et andet grabberkort og tilslutte.

Disse 2 løsninger giver efter min mening det bedste resultat plus en masse mere glæde da du jo kan bruge et kamera uden computer og du kan optage redigere dine egne film. Hvis du ikke besider et kamera er disse løsninger selvfølgelig noget dyrer.

Kommentar
Fra : ak

Dato : 07-09-02 20:50

Hej, jeg vil også blot tilslutte mig srhansen's løsning.
Jeg ville evt. investere i et Hauppage WinTV kort (<1000kr), som dels giver dig TV tuner samt en video in hvor du kan tilslutte din videocamera. Det virker meget fint med NetMeeting. Har brugt den i 5 år.
mvh AK

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 07-09-02 19:13

Alle de gange der har været debat om det er folk kommet frem til at Philips
PCVC740K ToUcam PRO skulle være det bedste..

Jeg regner med selv at købe et snart.. men vil gerne lige se et pic taget
med det cam først.. venter paa der er en som uploader et..

Cacba Out

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 07-09-02 21:52

Hej Juvic,

hvis du vil ha' et billigt et der funker rimelig godt, ka' jeg anbefale dig et "Logitech QuickCam Express" usb Webcam... -->
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1574657893
jeg har selv dette Webcam og synes det funker Ok... eneste ulempe måske er at det kræver seperat microfon idet det ikke er indbygget i den...

men det WebCam Cacba snakker om har jeg også hørt sku' være godt... men har ikke selv afprøvet det endnu... -->
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1574627899
den er lidt dyrer end Quickcam... men stadigvæk rimelig billig, samt den ka' klare 60 frames i sek... hvor Quickcam ligger omkring de 15-30 fps.
desuden ka' PCVC740K'en også gå op i en lidt højere opløsning når det f.eks. gælder om at ta' still billeder... plus den har også microfon...

men hvis du vil ha' et godt og billigt webcam til omkring de 300,- kr. vil jeg anbefale dig Quickcam... ellers ville jeg vælge PCVC740K'en...

men ellers så prøv at kigge på de forskellige muligheder der er... -->
http://www.edbpriser.dk/hardware/webcam.asp

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : Juvic...

Dato : 07-09-02 22:03

Takker alle for den hurtige og gode besvarlse !!!
jeg vil kigge nermer på PCVC740K tror jeg da !
eller kunne det også være en mulighed at kigge efter et brugt video camera på www.dba.dk !!!

Endnu engang 1000 tak !

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 07-09-02 21:38

Har lagt et par prøver ud. (de vil kun ligge der et par dage).
http://www.nisv.dk/toucam.htm
Den lille film er lavet lige efter jeg fik cam.
Billedet importeret i Photoshop hr jeg lige lavet.
Begge billeder/film er optaget med lyset fra en kontorlampe med lysstofrør,
der peger ind på væggen ved siden af mig.
Derfor den grynede baggrund.
Hvis man bruger mere lys (det virker generende når man chatter) giver meget
klarere billed uden så mange korn.

--
Niels W. Svendsen
Baltorpvej 173, 2. tv.
2750 Ballerup
http://www.nisv.dk
eller prøv
http://baldersbonet.dk

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 07-09-02 23:10

"Juvic..." <Juvic....news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:2Xqe9.61032$ww6.4250903@news010.worldonline.dk...
> En af min venner er fornylig flyttet permanent ned til Nice i Frankrig,
> har har lige fået Adsl og vi snakker sammen... men det ville jo hjælpe
> en del hvis vi kunne se hinianden...han har et wrbcam, men jeg mangler
> et!
> Jeg har snart føs'da så jeg vil spørge jer om i ved om der findes et
> RIGTIG godt og HURTIGT webcam.... ( under 1000 kr. )

Ezonics EZCam Pro (489,- kr. på www.edbpriser.dk) skulle også være et
udemærket cam.

MVH
Steen

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 08-09-02 07:20

"Steen F." <feedback56@NOSPAMhotmail.(her skal stå com)> skrev i en
meddelelse news:aldtf2$sdv$1@tux.netsite.dk...
>
> Ezonics EZCam Pro (489,- kr. på www.edbpriser.dk) skulle også være et
> udemærket cam.

Hov jeg glemte lige at nævne 3Com Home Connect som skulle være ret
"lysfølsomt" altså kan klare sig med svagt lys. Ved ikke om det forhandles
herhjemme og til hvilken pris...

MVH
Steen

Kommentar
Fra : laurenzio

Dato : 08-09-02 11:10

Prøv evt også at tjekke http://www.qxl.dk se om du kan gøre et godt kup der.
Jeg købte et creative webcam goplus (webcam og digitalcam) for sølle 500,-
Mvh
Laurenzio

Kommentar
Fra : Peter_Gimm

Dato : 09-09-02 14:26

Jeg ville vælge et FireWire webkamera !
Det kører med 30 frames i sekundet UDEN komprimering og er derfor meget hurtigere end almindelige USB kamera.

Men måske man allerede kan få USB2 cams ?

Kommentar
Fra : prisme

Dato : 11-09-02 09:19

Hej Juvic.

Jeg har fundet et Logitech:
Logitech QuickCam Express
Resolution: 640x480@15fps / 320x240@30fps
Color: 16.7million (24-bit)
Speed: 15-30 fps.
Interface: USB

Prisen er 228 + Porto. Den kan købes klik her: http://www.edbpriser.dk/go.asp?Navn=14346&Pos=1&Kode=1574657893&Afd=Hardware&Kat=Webcam&Pris=228&WWW=http://www.bj-trading.dk/menu.asp!vare=DIG-L-2

Mere gratis og professionel support / rådgivning på www.prismatic.dk

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 03-10-02 22:50

Hej Juvic

Har du fundet noget der dutter ?

mvh srhansen