/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Windows installer
Fra : michaelmoeslund
Vist : 390 gange
200 point
Dato : 06-03-05 13:13

Der er gået skudder mudder i min norton anti virus,der anbefales at jeg afinstallerer antivirussen og installerer igen,godt godt,, men når jeg vil fjerne programmet i tilføj/fjern skriver udyret:Der kan ikke opnåes adgang til tjenesten windows installer...

Min PC er helt i knæ,vil ikke lukke vinduerne efter sig...

HJÆLP!!!!

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 06-03-05 13:17

Har du XP.
Har du prøvet at gå tilbage til et gendannelsespunkt.

Kommentar
Fra : michaelmoeslund

Dato : 06-03-05 13:24

jeps har XP..prøver lige at rode lidt med det...øhhh hvor er det nu lige det er?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 06-03-05 13:25

Eller rens din registreringsdatabase. Der er åbenbart skudder-mudder i den !

http://tucows.tdconline.dk/preview/355220.html

Læs også lige : http://www.wintip.dk/xp/guides/recover/rstrui.htm

Prøv så igen

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 06-03-05 13:26

..og/eller : http://www.wintip.dk/xp/guides/recover/

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : michaelmoeslund

Dato : 06-03-05 13:31

hihi fnis sprut... he he -fik lige en ondsindet influenza hoste grinetur over det lamme tip,en vis hr hat havde skrevet om sin opel....

vender lige tilbage

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 06-03-05 13:33
Kommentar
Fra : emesen

Dato : 06-03-05 13:35

start>hjælp>find vejen til gendannelse.
Dine filer og gamle programmer forbliver intakte.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 06-03-05 13:38

michaelmoeslund -> http://www.kandu.dk/dk/tip/10758

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 06-03-05 13:44

Det er jo som jeg siger : Hellere skubbe en Alfa end at køre en Opel !
Gambrinus

Kommentar
Fra : michaelmoeslund

Dato : 06-03-05 13:58

NEEEJ... hold op med det bil snak!! tårene render ned af mine overophedede kinder... jeg ved egentlig ikke hvorfor jeg syntes det er så sjovt... jeg har sgu selv en gammel fugtig rustplettet opel stående udenfor i sneen...

NÅ.har prøvet systemgendannelse,og den der reg. cleaner kan stadig ikke få lov til at afinstallerer min norton...

prøver lige om jeg stadig ikke kan komme i kontakt med den

>Gambrinus tak for hyggelig samtale igår..

Kommentar
Fra : michaelmoeslund

Dato : 06-03-05 14:09

Hov! undskyld HCMA

havde ikke set dit indlæg,det ser interessant ud,da det er lige det der er med computeren min...

har søgt efter den fil msi.... og får 2 resultater??? det ka da ikke passe?? et på :c:\windows\system32
og et på c:\windows\servicepackfiles\i386

eller hva?

Kommentar
Fra : michaelmoeslund

Dato : 06-03-05 14:15

WOOOWW tror jeg udviser tegn på seriøst dårlig koncentration,kan overhovedet ikke få slæbt mig igennem den der guide hcma skrev om....dub dub -er der nogen der vil lege med lego?

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 06-03-05 14:19

jo det kan godt passe. den ligger 4 steder hos mig.
den ligger hos mig i: .......\system32 og .....\prefetch og .....\i386 og i ...\$ServicePacksUnInstall$

Du skal bruge den i system32

Kommentar
Fra : michaelmoeslund

Dato : 06-03-05 14:21

OK skal nok prøve at ta mig sammen...

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 06-03-05 14:27

1. du skal altså først lokalisere filen (...\system32) og skrive stien ned.
2. derefter finder du i "regedit": HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\MSIServer
3. i højre side: dobbeltklk på ImagePath.
4. I "Edit String dialog box" skal du være sikker på at strengen/stien i Value Data Boxen indholder den korrekte sti på Msiexec.exe file på din harddisk (som du jo fik srkevet ned i step 1)
og resten kommer på engelsk:

For example, if the Msiexec.exe file is located in the Drive:\Windows\System32 folder on your hard disk, the correct path of the Msiexec.exe file in the Value data box is the following path, where Drive is the drive where Windows is installed:
Drive:\Windows\System32\Msiexec.exe /V
Note If you are using Windows 98, the correct path of the Msiexec.exe file is Drive:\Windows\System\Msiexec.exe /V.

If the Value data box does not contain the correct path, make the appropriate changes to correct the path, and then click OK.
f. Quit Registry Editor.
og så går du videre til step 3 o.s.v.

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 06-03-05 14:28

glemte lidt:
og så går du videre til step 3 o.s.v. i selve vejledningen fra MS

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 06-03-05 15:04

Hej Catbody - det er ikke så tit du ses.

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 06-03-05 15:20

emesen >> det har du ret i, men nu er jeg altså vendt tilbage. Kunne desværre ikke logge mig på under mit gamle nick, da jeg havde glemt koden og har fået ny mail-adresse. Ville ellers gerne have fortsat under Catbody-navnet, men Kandu.dk har kke reageret på de mails jeg har sendt vedr. glemt password og ny mailadresse

Kommentar
Fra : michaelmoeslund

Dato : 06-03-05 16:07

pyha pyha svede.... har nu fået ændret stien,den var forkert... men hvordan i hunde genstarter jeg i fejlsikret tilstand?

er det noget med at holde tabulatoren nede mens jeg genstarter?

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 06-03-05 16:20

du trykker F8 under opstarten (bare tast løs)

Kommentar
Fra : michaelmoeslund

Dato : 06-03-05 16:41

ok prøver lige igen...

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 06-03-05 17:04

I mellemtiden............ hcma - jeg har lige oprettet en >>catbody.<< hos kandu hvis du kan bruge den indtil du får din gamle catbody tilbage...............for det er jo dig.
Hvis du ikke vil ha' den, sender jeg den ud i cyperspace.
Eyvind.

Kommentar
Fra : michaelmoeslund

Dato : 06-03-05 17:07

har lige fulgt hcma anvisninger lige til det sidste komma min computer tænkte da også rigtig lang tid over det før jeg fik samme melding igen.... øvøv

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 06-03-05 17:13

emesen >> vil gerne have den - har du et password?
mail: hcma@hcma.dk

Kommentar
Fra : michaelmoeslund

Dato : 06-03-05 17:19

Nåhh!! der var også en metode 2 prøver lige den..

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 06-03-05 17:26

Er sendt

Kommentar
Fra : michaelmoeslund

Dato : 06-03-05 17:47

a ka ik hit ud a det her!

uanset hva jeg skriver så er det ikke en kommando.....

gad vide om den genkender lyden af en kædesav der bliver startet og med et højt brøl bliver moset igennem bundkortet

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 06-03-05 17:56

Selv tak Michael.
Det ku' være, du skulle sende hele pc'en med.
Gambrinus

Kommentar
Fra : michaelmoeslund

Dato : 06-03-05 18:02

Jamen helt ærligt...

Jeg syntes selv jeg bærer mig utroligt tålmodigt ad....bruger en masse tid og så....SÅ lige pludselig får jeg sgu lyst til at stolpre ud i værkstedet og nedtage en muggert der ligger RIGTIG godt i hånden...og hæhæ BANG!!!

Kommentar
Fra : michaelmoeslund

Dato : 06-03-05 18:05

Jeg får sådan en snigende mistanke om,at det der windows styresystem og alle deres opdateringer er en kæmpe fis i en hornlygte... uden at vide ret meget om det.så virker det som om at alle de "sikkerhedsopdateringer" spænder ben for hinanden og det hele ender i en rygende ruinhob!!!

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 06-03-05 18:59

Du har nok kørt sp2 - og den kan du pille væk igen.
Mens du benytter motorsaven kan du lige se her.

Accepteret svar
Fra : hcma

Modtaget 200 point
Dato : 06-03-05 19:13

og her er: http://support.microsoft.com/default.aspx?kbid=875350
eller forsøg med en systemgendannelse

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 06-03-05 19:25
Kommentar
Fra : michaelmoeslund

Dato : 06-03-05 19:35

Tusind tak for alle svarene...pointene går til hcma da hun hjalp meget...ikke fordi det hjalp mig...tror bare ikke jeg har tålmodigheden til at arbejde med noget,jeg ikke kan se løsningen på...

Godkendelse af svar
Fra : michaelmoeslund

Dato : 06-03-05 19:35

Tak for svaret hcma.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 06-03-05 19:38

Men hcma er en han.

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 06-03-05 19:40

nemlig

Kommentar
Fra : michaelmoeslund

Dato : 07-03-05 10:05

UPS.. havde bare opfattet at han var en hun.... sorry