/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
Hva for et grafikkort??
Fra : michaelmoeslund
Vist : 506 gange
200 point
Dato : 05-03-05 14:48

Jeg har fået fat i et brugt graffikkort,har søgt på alle de numre der står på det,på google...

Kunne godt tænke mig at vide om det skal på container pladsen eller hva!!

der står et CE nummer og teksten,:STB systems Ino.210-0348-00x og med stort:1x0-0689-008

på selve printet står:210-0348-001

Der er også en lille stregkode hvor der står nedenunder:S/NU 2168904NI

Der ser ud til at være 8 RAM blokke på

nogen bud på hva det er ?

Jeg syntes det er lidt interessant da der er TV out på...

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 05-03-05 14:57

Er det ikke en ide, at sætte det i og bruge Everest, til at finde ud af lidt mere ?
http://www.lavalys.com/products/overview.php?pid=1&lang=en&pageid=1
Gambrinus

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 05-03-05 14:58

Hvis du ikke kan komme ind i Windows med det i, prøv at starte op i VGA-tilstand.
Gambrinus

Kommentar
Fra : michaelmoeslund

Dato : 05-03-05 15:05

Tænk det var slet ikke faldet mig ind..... er det sådan nogenlunde risikofrit?

Har kigget lidt på den der side....brydes' mig ikke rigtig om alle de "programmer" der gør alt muligt ved min PC!! måske er det bare mig der er lidt paranoid...

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 05-03-05 15:11

Everest gør ingen skade.
Det er et rigtigt program. Det er freeware.
Der er ingen reklamer, spyware etc. og det sluger ingen resurser, når det ikke er i gang.
Hvis du er nervøs og vil gå med livrem og seler, så lav et systemkontrolpunkt, installer Everest og se om det er noget for dig. Det garanterer jeg det er.
Gambrinus

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 05-03-05 15:13

Søg evt. her på Kandu og se hvor tit Everest bliver anbefalet.
Gambrinus

Kommentar
Fra : michaelmoeslund

Dato : 05-03-05 15:17

UPS! nu ved nærmere eftertanke.Så tror jeg sgi slet ikke at grafikkortet kan installeres på denne PC,noget med at der er onboard kort i denne her,og ingen port til kortet....sorry..

Lidt derfor jeg samler sammen til en "ny"

er der ingen måde at finde ud af om der er "noget" det jeg sidder med?

Kommentar
Fra : huntermis

Dato : 05-03-05 15:18

der sidder et lille chip på grafik kortet og på den står der et nr og det er den du skal bruge hvis du vil søge efter nr på nettet , og som Gambrinus skriver så kan du bruge det prog og det gør ingen skade for det henter kun oplysninger
på næsten alt hvad du har sat til din pc,

og for alt i verden smid den ikke ud , for tænk nu hvis du lige en lørdag eftermiddag brænder dit normale grafikkort af
så er det jo rart at have en i reserve

Kommentar
Fra : michaelmoeslund

Dato : 05-03-05 15:23

Ja! ikke for at være et ævlehovede!! men for mig at se,så er hele kortet oversået med små chips,med bitte bitte numre på !!

Er det en kvadratisk chip med mange mange numre på ?

Accepteret svar
Fra : Gambrinus

Modtaget 210 point
Dato : 05-03-05 15:27

Hvis du ikke har andre muligheder og tør stole på mig.
Så er du velkommen til at sende det til mig.
Jeg kan hurtigt checke det.
Jeg har en test-pc til samme formål.
Hvis du er interesseret så send en mail med dit tlf.nr. eller e-mail adresse.
Det skal ikke koste dig andet end porto frem og tilbage.
Se under min profil.
Gambrinus

Kommentar
Fra : michaelmoeslund

Dato : 05-03-05 15:35

Det tør jeg vist godt (ryste ryste) hihi

det ville da være grumme grov pænt af dig....

Kommentar
Fra : michaelmoeslund

Dato : 05-03-05 15:47

Har lige sendt en mail til dig,tak for'et

Godkendelse af svar
Fra : michaelmoeslund

Dato : 05-03-05 15:47

Tak for svaret Gambrinus.