/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Bundled nero til andet fabrikat
Fra : leifnel
Vist : 455 gange
50 point
Dato : 04-09-02 23:18

Jeg har en CyberDrv CW038D CD-brænder, hvor der fulgte nero med.

Nu har jeg skiftet til XP (på en ny disk), og da jeg ville installere nero igen, var disken defekt.

Jeg lånte så en nero fra en ven, men den var bundled med et liteon-drev, og vil ikke køre på mit CyberDrv.

Kan man patche nero til at ville køre på dette drev?

Jeg har downloaded den nyeste nero, men alligevel vil den ikke køre.

Kommentar
Fra : summer

Dato : 04-09-02 23:56

Hvis din ven har en Nero installations cd, fatter jeg ikke, at du ikke bare kan smække den i dit CD-rom drev og køre den. Hvilken version Nero snakker vi om. Hvis du ikke kan installere fra den, tror jeg du har et andet problem.
Hvad sker der når du forsøger at installere fra din vens cd?
Med venlig hilsen
summer

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 05-09-02 00:02

Hej Leifnel,

har du installeret ASPI?

og har brænderen funket i XP? (eller er det først efter du er skiftet til XP det er begyndt)

hvis det er ASPI du mangler at få installeret... ka' du hente et "program" der hedder ForceAspi, det ka' installere Adaptec's ASPI driver's idet tilfælde man ikke har et device fra Adaptec... -->
http://www.cd-rw.org/software/cdr_software/cdr_tools/frcaspi.cfm
den originale hjemmeside hvorfra programmet er fra, er desvære ved at blive lavet om i øjeblikket -->
http://www.flexion.org/aspi/
så informationer omkring programmet og hvordan det ska' gøres, står der desværre ikke i øjeblikket... Men heldigvis indeholder filen et dokument ”INDEX.html”... Men det ellers giver dette link også en beskrivelse... -->
http://aspi.radified.com/
det du ska' gøre for at få ASPI installeret er at aktivere filen ”Instaspi.bat”... I dit tilfælde hvor du bruger XP ka' det være at du ska' omdøbe ”Instaspi.bat” til ”Instaspi.cmd” for at få det til at virke....

når du så har fået installeret ASPI vha. ForceASPI ka' du downloade, den originale og nyeste Adaptec ASPI driver her... -->
http://download.adaptec.com/software_pc/aspi/aspi_v471.exe

hvis du har installeret ASPI så beklager jeg den lange smøre her... men umiddelbart synes jeg det virker som om ASPI mangler sådan som du beskriver det...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : leifnel

Dato : 05-09-02 00:21

Problemet er ganske simpelt. at den bundlede version af nero er låst til at kun ville køre på et drev af den model, den er bundlet med. Den checkker simpelthen at drevtypen er en "Liteon", og den nægter at køre på et CyberDrv.

Jeg har nu afinstalleret den bundlede version, og geninstalleret den nye version. Den kører så som demoversion, men vil kun i 30 dage.

Om jeg så kan afinstallere og geninstallere om 30 dage, får vi at se...

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 05-09-02 08:17

On Wed, 04 Sep 2002 21:17:31 GMT, "leifnel" <leifnel.news@kandu.dk>
wrote:

>Jeg har en CyberDrv CW038D CD-brænder, hvor der fulgte nero med.
>
>Nu har jeg skiftet til XP (på en ny disk), og da jeg ville installere
>nero igen, var disken defekt.
>
>Jeg lånte så en nero fra en ven, men den var bundled med et liteon-drev,
>og vil ikke køre på mit CyberDrv.
>
>Kan man patche nero til at ville køre på dette drev?
>
>Jeg har downloaded den nyeste nero, men alligevel vil den ikke køre.

Var din oprindelige Nero begrænset til ét fabrikat? Hvis ikke, skal du
downloade samme hoved-version (4 eller 5) og bruge serienummeret fra
din oprindelige CD. Hvis din oprindelige version var begrænset, kan
jeg ikke hjælpe dig - men der er mange key generatorer til Nero på
nettet. Min egen Nero er legal, så jeg vil ikke udlevere nummeret.

/Kristoffer

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 05-09-02 08:58

"leifnel" <leifnel.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:KDud9.53116$ww6.3875928@news010.worldonline.dk...

> Nu har jeg skiftet til XP (på en ny disk), og da jeg ville installere
> nero igen, var disken defekt.

Hvordan defekt? Har du lavet en kæmpe ridse i den eller kom der en
fejlmelding?
Hvis du bruger XP skal du installere Nero version 5.5.5.1 eller senere.

> Kan man patche nero til at ville køre på dette drev?

Næppe.

> Jeg har downloaded den nyeste nero, men alligevel vil den ikke køre.

Får du en fejlmelding? Hvilken?

--
mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/
Ved svar fjern REMOVETHIS fra emailadressen.

Accepteret svar
Fra : nocom

Modtaget 50 point
Dato : 05-09-02 13:00

Hej
Nu ved jeg godt at det må man ikke, men på altalavista kan man downloade et serienummer til nero. Ganske let og smertefrit!
Mvh
Nocom