/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Plextor brænder stopper!
Fra : Wedebye
Vist : 311 gange
200 point
Dato : 03-09-02 22:08

Min Svigerfar har en Plextor Brænder 40x12x40A, og af en eller anden grund stopper den altid sine brændinger ved 67%. Vi troede først at det var en fejl i brænderen, og byttede den, men den "nye" brænder gør det samme.

Vi har opdateret alle drivere. lige lidt hjælper det.

Vi kører med XP, NeroBurn (Nyeste version)..

..Jeg har løst mange tekniske opgaver igennem tiderne, men her kommer jeg altså til kort.. Please Help!

Accepteret svar
Fra : strarup

Modtaget 210 point
Dato : 03-09-02 22:51

Hej Wedebye,

har i husket at slå burnproof til?

det lyder som det godt ka' være en bufferunderrun der er sket...

men ellers har i installeret ASPI?

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : Wedebye

Dato : 03-09-02 22:58

Ja, ASPI er installeret, og burnproff er slået til... ;o(

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 03-09-02 23:15

Hej Wedebye,

oki doki... tja... det er underligt...

hvilket chipset er der på bundkortet? (Intel, Via eller SiS)

er DMA slået til eller fra?

kommer den med en fejlmeddelse eller går den bare død uden noget som helst ved de 67%?

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : Wedebye

Dato : 03-09-02 23:24

Hej igen Starup,

Det er en intel P4 1.6 med et Gigabyte bundkort.

Jeg har ikke pillet ved DMA, det har ikke været nødvendigt før..

Den går bare DØD! Ligesom om at den fryser..

Mange hilsner,
Wedebye

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 03-09-02 22:15

Wedebye <Wedebye.news@kandu.dk> skrev i
news:pw8d9.50566$ww6.3664012@news010.worldonline.dk
> Min Svigerfar har en Plextor Brænder 40x12x40A, og af en eller anden
> grund stopper den altid sine brændinger ved 67%. Vi troede først at det
> var en fejl i brænderen, og byttede den, men den "nye" brænder gør det
> samme.
>
> Vi har opdateret alle drivere. lige lidt hjælper det.
>
> Vi kører med XP, NeroBurn (Nyeste version)..
>
> .Jeg har løst mange tekniske opgaver igennem tiderne, men her kommer
> jeg altså til kort.. Please Help!
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>
Har I evt. opdateret bundkortsdrivere???
Min makker havde nogelunde det samme problem med hans Yamaha-brænder indtil
vi opdaterede hans bundkorts drivere.Efter det kørte det som det skulle.
Hvilket bundkort er det????

Kommentar
Fra : Wedebye

Dato : 03-09-02 23:50

Ja, det har vi.. Bundkortet er et Gigabyte GA-8IDXH.

Hilsen
Wedebye

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 03-09-02 22:22

>Vi har opdateret alle drivere. lige lidt hjælper det.
>
>Vi kører med XP, NeroBurn (Nyeste version)..
>
>.Jeg har løst mange tekniske opgaver igennem tiderne, men her kommer
>jeg altså til kort.. Please Help!

Prøv først et andet brænderprogram - måske skaber brænderen,
bundkortet og Nero en konflikt.

Prøv win on cd, roxio eller win xp eget brænderprogram.

Ellers prøv at opdatere BIOS på bundkortet.

Kommentar
Fra : Wedebye

Dato : 04-09-02 00:19

BIOS er blevet opdateret.. Jeg kan ikke tro at Neroburner skulle skabe konflikten. Neroburn er som sagt vedlagt brænderen, når man køber den. De anbefaler selv brugen af NeroBurn på Plextors egen hjemmeside.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 03-09-02 23:04

Wedebye wrote:
> Min Svigerfar har en Plextor Brænder 40x12x40A, og af en eller anden
> grund stopper den altid sine brændinger ved 67%. Vi troede først at
> det var en fejl i brænderen, og byttede den, men den "nye" brænder
> gør det samme.
>
> Vi har opdateret alle drivere. lige lidt hjælper det.
>
> Vi kører med XP, NeroBurn (Nyeste version)..
>
> .Jeg har løst mange tekniske opgaver igennem tiderne, men her kommer
> jeg altså til kort.. Please Help!

Det de andre siger lyder fornuftigt, men det kan også være meget mere
simpelt: Har i prøvet at bruge en anden type CD'ere? Efter jeg er
skiftet til Imation 700MB CD'ere har jeg ikke haft nogen fejl
overhovedet, med min arkaiske 8x SCSI brænder. Jeg troede ellers den var
ved at gå død. Måske er der en nyere firmware til brænderen, prøv at se
efter inde hos Plextor. Deler brænderen IDE kanal med et andet drev?
Prøv at hive stikket ud af det andet drev.

-Sune

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 04-09-02 08:04

"Wedebye" <Wedebye.news@kandu.dk> wrote in message
news:pw8d9.50566$ww6.3664012@news010.worldonline.dk...
> Min Svigerfar har en Plextor Brænder 40x12x40A, og af en eller anden

Har du prøvet i news:dk.edb.hardware.drev.cd-rom ?

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Godkendelse af svar
Fra : Wedebye

Dato : 05-09-02 19:24

Tak for svarende!!

Jeg har nuked den gamle ASPI, og installeret en ny, hvilket hjalp. Der var også nogle problemer med DMA, men de er også blevet løst. Endnu engang tak for hjælpen!

Mvh
Wedebye

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 05-09-02 19:32

"Wedebye" <Wedebye.news@kandu.dk> wrote in message
news:pw8d9.50566$ww6.3664012@news010.worldonline.dk...
> Min Svigerfar har en Plextor Brænder 40x12x40A, og af en eller anden
> grund stopper den altid sine brændinger ved 67%. Vi troede først at det
> var en fejl i brænderen, og byttede den, men den "nye" brænder gør det
> samme.

Det kan godt ske det lyder åndssvagt, men min kammerat fortalte at han havde
haft samme problem, og fået byttet brændere osv også.

Det viste sig at der var en bad sector på harddisken lige et bestemt sted,
så det virkede som om det var brænderen det var galt med.

mvh Steffen