/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Ram.. DDR SDRAM eller DDR 2
Fra : baller
Vist : 369 gange
150 point
Dato : 23-02-05 11:54

Hej !

Jeg er som mange andre begyndt at game World of Warcraft. Inde i spillet havde jeg en del FPS drop i det tunge steder på serveren (byer,raid osv) Så skiftede jeg til den nyeste driver og nu er det helt galt.
Mit hardware er:
GFX : X800 ATI Pro 256 Mb kort
Ram 2*256 Kingston DDR SDRAM
CPU AMD 64 3,2 GHZ
MotherBoard Abit KV8 PRO

Så har jeg ladet mig fortælle at hvis jeg smed 1 gb ram ville det blive meget bedre og endda nogen har sagt at jeg skulle smide den gamle GFX driver i igen for at undgå det "lag".
Mit spørgsmål breder sig faktisk egentlig til mere end bare hvad er bedst at DDR SDRAM og DDR2 RAM. Hvad er forskellen på de 2 og hvad kan jeg gøre for at mit game kommer til at kører mere smooth.
Jeg har slået Vertical sync fra og det er bedre end hvis det er on.
Nogle evt RAM producenter i syntes det er gode og har haft gode erfaringer med (gerne urls)
Tilsidst suger WOW rigtig meget på min CPU og sommetider faktisk ingenting. Hvorfor denne store forskel i min CPU, og det skal siges det ikke kun er npr jeg kører wow den suger. Sommetider også når jeg belaster den lidt hopper den op og ned. Det er somom windows ikke kan styre den.
Phuha en masse ting, håber der er nogen der kan hjælpe mig.

Mvh Baller

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 24-02-05 21:38

Kan dit motherboard tage ddr2ram? Har du mange programmer kørende i baggrunden når du spiller?

Her kan du se lidt om grafiksettings i spillet! http://www.blizzard.com/support/wow/?id=aww0791p

Du kunne jo prøve at gå ind i spilmappen og slette Config.wtf starte spillet og se om det kører bedre!

Kommentar
Fra : baller

Dato : 25-02-05 00:39

Ja godt spørgsmål om det kan det...
Det er dette her Abit KV8 Pro kan findes på www.shg.dk (socket 739)
Ved ikke rigtig om det kan DDR2

Skal lige test de settings der.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 25-02-05 15:39

under spillet kan du prøve at trykke ctrl+alt+del aflæs hvormange ram du bruger i mens du spiller 512 er ikke meget når windows xp bruger ca 200

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 25-02-05 16:01

Bundkortet kan ikke tage ddr2 ram, men grafikkortet mener jeg er udstyret med ddr2 ram. Det er da muligt at spillet er meget cpu og ramkrævende, men tror nu mest problemet ligger i grafikkortets driver! ATI er jo berygtet for elendig driverunderstøttelse, og mange gange fungerer spil meget bedre med en tidligere driver!
Kører du forøvrigt med de nyeste directx og open-gl drivere?

Kommentar
Fra : baller

Dato : 26-02-05 15:31

Ja har nappet den seneste Direct X 9.0c og har taget den sidste ATI driver.
Nu mangler jeg at prøve en tidligere driver, men open gl driver mener du ? Har altid kun brugt de drivers der hører til kortet.
Men ville det være en god ide at smide 1 gb DDR SDRAM i så ?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 26-02-05 17:48

Winxp elsker RAM i modsætning til de forrige windows, så man går selvfølig ikke galt i byen hvis man smider mere RAM i, spørgsmålet er så om det er nødvendigt for at spille lige netop WOW. Men ok din PC kommer til at køre bedre generelt hvis du smider mere RAM i.

Kommentar
Fra : baller

Dato : 09-03-05 00:55

Hey Tedd !

Nu har jeg smidt den gamle driver ind igen og har bestemt jeg vil smide mere
ram i altså 1024 og smide de "gamle" 512 over i min anden maskine. Hvad vill du foreslå der kunne passe til mit Bundkort og min pengepung ?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 10-03-05 04:01

Kender ikke din pengepung

Men de her RAM ser lækre ud http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=86124

Kommentar
Fra : baller

Dato : 04-04-05 12:06

Ja de ser fede ud men som sagt har ikke ret meget forstand på det. Men min pengepung siger nok i mellem 1000 og 2000 kr. Hvad men Hypertrading i RAM har det noget at sige ? og alle de værdier (PC3200CL2.5 / 400 MHz ) godt eller skidt.. Med andre ord vil bare gerne have nogle ram der virkelig kan hjælpe optimere min spand..

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 04-04-05 13:27
Kommentar
Fra : baller

Dato : 13-05-05 08:30

Hey Tedd !

Jeg er kommet frem til jeg vil have de GeiL Ram men skal de være dual kit eller 2 single 512 ?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 13-05-05 12:17

med 2 single kan du jo sagtens køre dual hvis du vil det! Det er bare spørgsmålet om at sætte dem i de rigtige slots eller indstille til dual/single i bios!

Kommentar
Fra : baller

Dato : 14-05-05 22:42

Hej.. ehh ok men ved nok ikke lige hvor i bios man kan se det.. og ikke mindst hvad menuen hedder. Nok dumt at skifte noget man ikke ved noget om

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 15-05-05 00:30

Under alle omstændigheder kan de osse køre dual tror bare det er et spørgsmål om at sætte dem i slot 1 og 3 så!

Kommentar
Fra : baller

Dato : 15-05-05 13:19

Ok Men så bestiller vi sgu lige sådan et par svende. At få 1 gb under 1000 er rigtigt billigt. Takker.
JEg har et par andre spørgsmål Tedd, de handler ikke om ram men og temperaturen på min CPU. Ny tråd eller sjak vi fortsætter her. ?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 15-05-05 13:30

Der kommer nok ikke så mange andre ind i denne tråd mere, så jeg ville stille et nyt spørgsmål Men du kan da lige smide spørgsmålet ind her så kan jeg da se om jeg kan svare på det

Kommentar
Fra : baller

Dato : 16-05-05 23:52

hehe ok.. vores hemlige tråd :)
Nej jeg har installeret et overvågnings program der hedder Motherboard Monitor 5 so holder øje med temperaturen på min cpu og case osv. Meget simpelt jeg starter computeren og der måler den ca. 35-45 grader, når så jeg starter explore op og mit wow (world of warcraft spil) drøner den i 65-70 grader og somme tider får jeg en alarm (en indstilling jeg har lavet 75 shutdown) ØV.
Men hvis jeg starter op og surfer lidt, altså får lidt gang i cpuen (3-5 min) også Genstarter computeren så falder den ved start kun til 24 grader og bliver max 40 grader som er den retter temperatur. Så her kommer spørgsmålet hvad gør jeg ved det.. ? Jeg har hørt at man kan hente et Bios program hos Abit der kan afhjælpe det men aner INTET om hvad det gælder og hvad man skal gører, da jeg har max frygt for at rode med bios. Syntes bare det er mærkeligt at efter Restart den falder til den rette Temp. Håeber du kan hjælpe lidt på den problemstilling jeg har fået.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 17-05-05 00:44

Det kunne godt lyde som om din bios skal opdateres! lyder som om temperatur proben måler fejl ved opstart!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 17-05-05 00:46
Kommentar
Fra : baller

Dato : 17-05-05 17:48

Det er jo bare super.. Skal bare lige have jokket mit gamle floppy drev i maskinen..
Tak for det.. håber det hjælper :)

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 150 point
Dato : 17-05-05 21:07

Det vil jeg tro!

Godkendelse af svar
Fra : baller

Dato : 18-08-05 17:53

Tak for svaret tedd. :)