/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
brænder program
Fra : 1133
Vist : 392 gange
100 point
Dato : 22-02-05 16:11

hej
da jeg kørte win 98 havde jeg et program der kørte ibagrunden
så jeg kunne trække en fil over på e cd-rw ligesom på en diskette
også slette dem igen den virkede som en stor diskkette
jeg tror nok det hedder noget lign.apdict el.lign.
det fulgte med en hp brænder i tiderneses morgen
er der nogen der kender det? xp idag

om dette er det rette forum ved jeg ikke lige men kunne ikke lige finde andre

mvh
ole

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 22-02-05 16:16

Nu skriver du ikke hvad du kører idag, men hvis det er XP hedder programmet IBM Record Now og du kan finde det via Start - Alle programmer. Hilsen AJ

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 22-02-05 16:17

Undskyld, du skrev jo xp idag. Jamen så har jeg svaret.

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 22-02-05 16:24

hej arne
hvor finder du det det, ikke en ibm jeg har mere
jeg har prøvet at søge

ole

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 22-02-05 16:28

Nero Burning Rom Suite 6 Express (og tidligere versioner) har InCD indbygget.
http://www.prishammer.dk/ sælger den til kr. 89,-
Gambrinus

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 22-02-05 16:29

Hvis du kører Windows XP bør IBM Record Now også findes på din PC. Prøv evt. en Windows Update. Eller Check dine System-CD'ere. Enhver ny maskine med Windows XP har da også IBM Record Now. (Så vidt jeg er orienteret?)

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 22-02-05 16:30

Prøveversion her : http://nero.com/en/index.html
Gambrinus

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 22-02-05 16:45

hej begge 2
gambrinus
jeg har nero express 6 ver.6.3.1.20b er det den samme du henviser til?
hvis det er hvor finder jeg det?
hvis jeg vil trække noget til brænderen bliver det lagt i en miderligtid mappe
hvor jeg så skal brænde det fra

arne
xp står til auto opdating så den er update
sp2 fik jeg på cd fra microsoft da jeg ikke få den downloade ver.til at du så den kører nu OK

JEG har selvfølig org.licens til al på pcèn den er ikke mere en få mdr.gammel

ole

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 22-02-05 16:58

Nej ibm record now er ikke et standard windowsxp program, Arne! Det må ha fulgt med din PC da du købte den! sikkert noget ibm tools? Jeg tvivler osse på det kan packet writing som er en forudsætning for at bruge en genskrivbar cd som extra harddisk?

Den 1133 tænker på er direct cd som ganske rigtigt kom med en hp brænder!

Direct cd følger med Roxio's easy cd creator i dag men blev købt fra adaptec!
InCD som Gambrinus nævner er Nero's pendant til direct cd.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 22-02-05 17:19

tedd - Tak for oplysningen. Rart at du er her.

Giv så lige 1133 det rigtige råd, så er du dagens mand i skysovs.

Accepteret svar
Fra : anyway

Modtaget 110 point
Dato : 22-02-05 17:23

Her henter du den nyeste version af nero programmerne - også InCD som du skal bruge: http://nero.com/en/nero-up.php Husk alle 4. Hvis du vil have den nyeste NeroMix er den her: http://nero.com/en/neromix-up.php Husk at vælge dansk hvis du ønsker http://nero.com/en/sp_file.php?spla=dan Husk alle 4

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 22-02-05 17:30

Bare en service meddelelse Arne. Gambrinus og anyway har jo leveret svaret!

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 22-02-05 17:43

hej
skysovs jeg skal lige til at lave aftensmad

så hvis jeg når det kigger jeg nærmere

mvh
ole

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 22-02-05 17:54

tedd - jeg kunne bare ikke læse ud af dine kommentarer at du også syntes at Nero var det bedste program til opgavens løsning. Men det kan jeg så forstå at det er. TAK, så blev jeg også så meget klogere. Hyg jer. AJ

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 22-02-05 20:38

InCD burde ligge på din Nero CD.
Skal installeres for sig selv.
Gambrinus

Kommentar
Fra : anyway

Dato : 22-02-05 20:53

Hvis du har lovlig licens til at bruge nero 6, har du ret til at hente de opdateringer jeg linker til.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 22-02-05 22:14

Det program du har haft er Easy CD Creator platinum 5 www.roxio.com
Det kan bruges i win 2000 / XP men der skal opdateres inden genstart.
Nero 6 har 4 opdateringer som anyway henviser til.
Men den funktion som du havde i Easy CD kan jeg ikke finde i Nero.

Kommentar
Fra : anyway

Dato : 23-02-05 00:04

emesen, Nero har netop denne funktion. InCD er et af programmerne includereret i Nero licensen. På en cd-rw som er formateret med InCD (UDF) kan man netop "trække" filer/mapper over på som så automatisk brændes. Det kan man gøre i en uendelighed til cd'en er fyldt.

Godkendelse af svar
Fra : 1133

Dato : 23-02-05 17:35

Tak for svaret anyway.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 24-02-05 16:52

OK anyway - tak.