/ Forside/ Karriere / Job / Selvstændige / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 508
Tlf. mellem hjemmekontor og kontor i bye~
Fra : U_J
Vist : 780 gange
500 point
Dato : 22-02-05 15:29

Jeg har kontor i mit private hjem og står for at flytte til et lokale i byen. Da jeg stadig vil arbejde hjemmefra på forskellige tidspunkter, skal min firmatelefon kunne bruges begge steder.

Er der nogen, der har nogle alternative løsninger til TDCs Duet, jeg synes det er lidt dyrt at skulle betale 50 kr. i mdr. for abonnementet + 75 øre i min. når min fastnet bliver viderestillet og 120 øre pr. min. når jeg taler i min mobil på kontoret i byen.

Det må da kunne gøres billigere!

Hilsen U_J

Kommentar
Fra : Roben

Dato : 22-02-05 15:32

Prøv evt. at kigge på www.citycallcenter.dk

De kan evt. hjælpe dig med dit problem

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 22-02-05 15:33

HVAD MED AT BRUGE Skype over nettet du alligevel betaler
Mvh Sune

Kommentar
Fra : Harlekin

Dato : 22-02-05 15:34

Hvad med udelukkende at have en mobiltelefon i et discountselskab, som CBB eller Telmore?

Kommentar
Fra : U_J

Dato : 22-02-05 15:47

Hej alle tre

Roben: Jeg har ikke behov for at der er andre der tager telefonen for mig. Så et Callcenter er ikke løsningen.
Sunowich: Skype kan ikke bruges firmamæssigt, da det kræver at kunderne også er på Skype (bruger det iøvrigt privat, hvilket fungerer fint).
Harlekin: Hvis jeg vælger din løsning, bliver jeg så ikke nødt til at skifte telefonnr.? Eller kan man få en discount/viderestillingsløsnings med mobil?

Til sidst må jeg lige sige, at det skal være en løsning man kan vokse med.

Tak for svarene.

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 22-02-05 15:49

Du kan oprette et 70 nummer som du så stiller til den telefon du befinder dig på, eller du kan lade dit mobilnummer være din firmatelefon

Accepteret svar
Fra : Gambrinus

Modtaget 510 point
Dato : 22-02-05 15:50

Hvis du har bredbånd begge steder, kunne du jo bruge IP-Telefoni.
F.eks redspot.dk 89 kr./mdr. (Gratis telefoni i skandinavien).
Telefonnummeret følger IP-telefonen/adapteren.
Du kan slæbe IP-telefonen med frem og tilbage, eller ha' en IP-telefon/adapter hver sted, som er sat op til samme tlf. nummer.
Du kan ta' telefonnumeret med til Langbortistan, så længe du har adgang til bredbånd.
Gambrinus
Har selv lige fået IP-telefoni fra Redspot og er rigtig godt tilfreds.

Kommentar
Fra : U_J

Dato : 22-02-05 15:59

Hej

Better_Performance: jeg vil hest beholde det nr. jeg har. Desuden koster det 250 i oprettelse og 50 kr. i kvartalet, minuttaksten fik jeg ikke at vide, men jeg hæftede mig også mest ved at der skulle et nyt nr. til.

Gambrinus: Det lyder som en god idé, kan man overføre telefonnr. til IP. Undrer mig at TDC ikke nævnte det, jeg mener da, at de også er begyndt at tilbyde IP-telefoni. Jeg tror lige, jeg vil gå på deres hjemmeside og se, hvad de skriver. Det samme med redspot.dk, jeg har ikke hørt om det før, men tjekker lige.

U_J

Kommentar
Fra : Harlekin

Dato : 22-02-05 16:07

Skift til udelukkende mobiltelefon kræver at dit telefonnummer er et "mobilnummer". Det kan jeg forstå det ikke er, så der ville du blive nødt til at få nyt nummer.

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 22-02-05 16:21

Jeg undersøgte forskellige udbydere, før jeg valgte Redspot.
Hos de fleste andre skulle man investerer i en telefon/adapter, der var låst.
Se forresten http://estation.dk/ de har et helt godt udvalg.
Så en artikel om en fyr det brugte flere IP-telefoni udbydere.
En til skandinavien, en til USA o.s.v.
Hvad der nu var billigst til/fra det pågældende land og på hvilke tidspunkter.
Hans kunder i USA kunne så ringe lokalt til ham, når han sad i Danmark.
Gambrinus

Kommentar
Fra : U_J

Dato : 22-02-05 16:34

Hej Gambrinus

Jeg kiggede først hos TDC og ringede dernæst til dem ... hold fast ... de sagde at det kostede mellem 70.000 og 100.000 at oprette pt., men om et års tid, vil de lancere noget, der passer lidt bedre til min størrelse.

... og nu er jeg ved at kigge hos Redspot, men jeg synes der et sted står, at de har løsnininger til alle, men et andet sted står der, at det kun er for private, så jeg må lige studere det lidt nøjere og evt. prøve at ringe til dem.

Det lyder i hvert fald umiddelbart til at være en god løsning i min situation.

Kommentar
Fra : U_J

Dato : 22-02-05 17:09

Hej igen

Jeg har nu studeret redspots osv. og må vist ringe til redspots i morgen. Der er muligvis flere forhindringer, under ofte stillede spørgsmål er nævnt et problem med opsigelse af fastnetabb. fra forskellige udbydere, men hvordan det helt nøjagtigt skal forstås ved jeg ikke. Desuden står der at det kun er ens hovednummer, man kan flytte. I mit tilfælde er det et ekstranr., jeg bruger til mit firma, så det kan være blive et problem (men problemer er jo ofte til at løse). Til sidst må de også fortælle om priser, idet der kun står at de har løsninger til erhverv med besparelser på op til 80%.

Foreløbig tusind tak for svaret.

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 23-02-05 08:39

Uanset hvad, så må du være indstillet på at det koster lidt at få en ny og mere fleksibel løsning, og helt ærligt, hvis en oprettelse på 250 kroner og et abonnement på 50 kroner afholder dig, så skulle du måske overveje om du har råd til et kontor ude i byen

Kommentar
Fra : U_J

Dato : 23-02-05 12:43

Hej Better–Performance

Mht. til omk. i forbindelse med oprettelse og abonnement ved et 70-nummer, var det som sagt ikke det, jeg hæftede mig mest ved, men det, at jeg skulle have et andet telefonnr. Men minuttaksten er ikke uvæsentlig, når man taler meget i telefon. Det koster 1 kr. ekstra i minuttet, hvis jeg taler viderestillet via Duet, det kan nemt løbe op. Så det er ikke fordi, jeg går i små sko, men idag bliver man nødt til at se på, hvilke omkostninger man har, og hvordan man kan holde dem nede.

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 25-02-05 08:47

Jeg er fuldstændig enig, men hvis du ikke vil skifte nummer, og du ikke vil betale for at tage nummeret med, så er der ingen løsning.

ps. 70 nummeret erstatter jo ikke dit eget nummer som stadig vil være i drift, og i yderste konsekvens kan du jo på det nummmer folk kender i forvejen installere en telefonsvarer der henviser til det nye når du ikke er "på pinden"

Godkendelse af svar
Fra : U_J

Dato : 25-02-05 17:16

Tak for svaret Gambrinus.

Jeg har forgæves forsøgt at ringe til redspot, men det er åbenbart svært at komme igennem.

Jeg har også talt med TDC igen igen, og fundet ud af at tingene ikke var helt som først beskrevet, samt at jeg også havde nogle andre muligheder med et fastnetnr. kombineret med duet.

Så lige nu afventer jeg. Jeg vil gerne have uddybet IP-telefonien hos Redspot, men kan sagtens klare mig med den viderestilling, jeg har nu, (det var alligevel ikke en samtaletakst på 120 øre i minuttet, når jeg ringede op). Derfor vil jeg lige se tiden an, men som sagt lyder redspot, som en god løsning, hvis de ellers har nogle gode erhvervsordninger, men det vil tiden vise.

Også tak til jer andre, der er kommet med bidrag.

Hilsen U_J