/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
computer låst
Fra : legind
Vist : 687 gange
100 point
Dato : 22-02-05 12:44

hvordan kommer jeg vidre jeg sidder med en ibm thinkpad bærbar den kræver en kode i selve opstarten
hjælp

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-02-05 12:47
Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-02-05 12:52

Ps. På nogen pc,ere kan du blot pille back-up batteriet ud, starte op og sætte det i igen, når du har været inde og resette bios til defaultværdierne. Jeg ved ikke om en thinkpad har et sådant batteri og om man overhovedet kan skille skidtet ad, så man kan komme ind til det ?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 22-02-05 13:02

Hvis det er et Harddisk password som du møder, kan du normalt ikke gøre ret meget.

Hvilken IBM Thinkpad model drejer det sig om?
Hvis du har papir på PC'en kan du evt. få hjælp fra IBM.

Mvh Ivan

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 22-02-05 13:57

Aflever den på værtshuset igen, og bed om at få dine 200kr igen.
VH Palle Hansen

Accepteret svar
Fra : alstroem

Modtaget 100 point
Dato : 22-02-05 14:32

På en IBM Thinkpad er der 2 former for password, enten et harddisk password eller poweron password. Hvis det er et poweron password, så vil du ikke kunne ændre i BIOS. Når der er sat et poweron password, er der også sat et supervisor password, og hvis du ikke har nogle af dele, så er der ingen måde at resette den på selv. Dette skal i så fald gøres fra værkstedets side.
Hvis det er et harddisk password, så vil du kunne ændre i BIOS på maskinen, men du vil ikke kunne boote maskinen. Hvis du ikke har harddisk password, så har ingen mulighed for at få adgang til dataene på disken. Hvis du vil bruge maskinen, så skal der købes en ny harddisk, som skal monteres af en certificeret hardware tekniker, såfremt der er garanti på maskinen.

Hvis du skal have maskinen på værkstedet, så er det nemmeste at ringe til IBMs hovednummer på 45233000 og gå igennem der.

Kommentar
Fra : legind

Dato : 22-02-05 14:33

kære palle det er nu sådan at den ikke er stjålet men jeg arbejder på en skole og en elev er kommet til at lave kode så så hvis du ikke har andet at sige så bland dig uden om

Kommentar
Fra : legind

Dato : 22-02-05 14:35

jeg er bange for at du har ret jeg kan intet gøre der er bare et billed af en lås
jeg må vel nok bare ringe

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 22-02-05 14:42

Hvis det havde været en Dell Laptop - kan man med behørig dokumentation få en kode til oplåsning af Harddisk password. Jeg mener ikke, at det er muligt hos IBM.

Men i betragtning af, at det er en skole PC - må I også kunne dokumentere købet og derigennem få IBM / forhandler til at hjælpe. Men selv her er det muligt, at det koster en ny harddisk.

Mvh Ivan

Godkendelse af svar
Fra : legind

Dato : 23-02-05 08:52

Tak for svaret alstroem.jeg prøver at ringe