/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Bærbar adapter - spørgsmål vedr. ampere
Fra : rico_jensen
Vist : 629 gange
20 point
Dato : 22-02-05 11:18

Hej

Jeg har en bærbar (siemens mobile 360) som mangler en ac adapter og den vil gerne ha' 19v-2.64a. Jeg har fundet nogle universaladaptere (originalen kan ikke skaffes mere :/), og de kan godt nok fint komme med 19v men allesammen giver 5-6a. Mit spørgsmål er derfor om der er nogen der ved om jeg kan tilslutte sådan en adapter uden problemer?

Jeg har efterhånden snakket med en del, men ingen har endnu været særligt overbevisende i deres argumenter, og jeg vil meget nødig futte noget af :)

På forhånd tak

Rico

Accepteret svar
Fra : kpm10

Modtaget 30 point
Dato : 22-02-05 11:33

Det kan du sagtens, Ampere er ikke noget den giver men noget som computeren trækker ud af strømforsyningen. Så det er bare vigtigt at den ikke er underdimensioneret!

Du skal bare være opmærksom på om den gamle rent faktisk gav AC ud og ikke DC? det er ret vigtigt at det er ens på den nye og den gamle!

Kommentar
Fra : rico_jensen

Dato : 22-02-05 11:38

Hej

Jeg har lige kigget på adapteren igen, og der står ac over det hele så det går jeg ud fra. Jeg kan se at du er elektronikmekaniker, så jeg føler mig ret overbevist om at du ved hvad du snakker om

Tak for det hurtige svar.

Rico

Godkendelse af svar
Fra : rico_jensen

Dato : 22-02-05 11:38

Tak for svaret kpm10.