/ Forside/ Teknologi / Hardware / Bundkort / Spørgsmål
10  srhansen 945
Ps2 tastetur virker ikke
Fra : calibra2003
Vist : 341 gange
70 point
Dato : 20-02-05 11:46

Kan man installere xp fra starten med en usb tastetur da miin ps2 tastetur ikke virker alt andet på bundkortet virker.
Skal jeg købe en ny bundkort eller ?

Kommentar
Fra : calibra2003

Dato : 20-02-05 11:49

Kan man installere med trådløs mus og tastetur fra starten

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 20-02-05 11:52

Det skulle ikke være noget problem.
Du kan evt. prøve om tastaturet virker i BIOS under opstart.
Hvis du kan navigerer rundt i BIOS, virker det jo, inden div. Windows drivere er indlæst.
Gambrinus

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 20-02-05 11:56

Jeg har gjort det Logitech trådløse tastaturer både alm. og bluetooth uden problermer.
Selvfølgelig virker de ekstra funktioner på tast/mus ikke, før driverene er installeret.
Gambrinus

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 20-02-05 12:10

har du andre usb ting ??
kan være opsætningen af usb

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 20-02-05 12:10

Et meget kendt problem, at man ikk ekan udføre de nødvendige kommandoer med USB tastatur, men i BIOS setup skulle der være en funktion hvor man kan vælge at lade USB understøtte i DOS og det plejer , at være det.
Du kunne jo oplyse hvilket bundkort du har så skal jeg da geren kigge lidt nærmere på det hvis du ikke selv kan finde det.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 20-02-05 12:12

P.S! Tastaturet virker typisk i BIOS setup, men ophører med at virke længere fremme, for eksempel ved >>tryk på en tast for at boote fra cd<< og derfor skal funktionen aktiveres.

Kommentar
Fra : BjarneD