/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Ingen forbindelse til DVD, cd, A-drev mv~
Fra : ks71
Vist : 580 gange
20 point
Dato : 19-02-05 18:41

Min pcér har været nede!! Derefter har jeg ikke haft mulighed for at læse fra hverken dvd-, cd-, a-drev, USB eller digitalkammar. Jeg prøvede at brænde en DVD lige efter nedbrudet (backup, hvorfor gøre det før det er forsent) det virkede som om at den brændte som den skulle og viste heller ingen fejl. Men da jeg ville se det brændte fra min stifinder skriver den "drev:\ er ikke tilgængelig. Forkert funktion" Mit styresystem er Windows XP
Er der nogen der kan hjælpe?

Kommentar
Fra : olepost

Dato : 19-02-05 18:44

Er der i enhåndshåntering nogen gule advarsler,hvis ,så dobb klik,afinstall driver,luk ned og start op igen

Kommentar
Fra : ks71

Dato : 19-02-05 18:54

Nej der ikke nogen gule advarsler

Kommentar
Fra : olepost

Dato : 19-02-05 19:07

Tag strømmen- og lakridskablerne fra forneden fra de forskl drev.Start op og luk ned---sæt kabler til igen og start,så skulle xp gerne selv finde dem

Kommentar
Fra : ks71

Dato : 19-02-05 19:39

ingen ændring, men jeg kan se at hvis jeg sætter en cd i dvd drevet ændre den mappen i stifinderen fra "DVD-rw-drev (F:)" til "CD-drev (F:)" dvs. at den registerer cd'en men jeg kan stadig ikke se hvad der er på den, som om drevet ikke var delt!!

Kommentar
Fra : ks71

Dato : 19-02-05 19:58

er der nogen steder i windows XP hvor man kan "låse" så men ikke kan læse alle flytbare drev (cd, dvd m.v)?

Kommentar
Fra : olepost

Dato : 19-02-05 20:26

Jeg har ikke andre ideer end at prøve et par gange med at tage strømmen og forbindelsen,det lyder utroligt at der ikke er nogen gule advarsler når hverken USB,cd rom er til at se.Når der ikke er nogen gule,så prøv at opdarere driverne i enhåndshåndtering

Kommentar
Fra : computersmeden

Dato : 20-02-05 00:31

har du set i BIOS, sæt den alle til auto
eler gå i diskhåndtering og se om du kan se dem der.

Kommentar
Fra : ks71

Dato : 22-02-05 00:56

jeg er kommet lidt længer nu, har fundet ud af at det må have noget med Windows xp at gøre. Eftersom jeg har to 2 vers. liggende på pc'eren (en jeg arbejder på der bliver opdateret løbende og en der ligger som skrapet model) på den anden vers kan jeg se ALLE drev incl cd og dvd, men stadig ikke på den opdateret vers. (Dvs. det kan ikke være hardware, BIOS, løse ledninger mv.) Jeg har prøvet at lave systemgendannelse uden held.

Er der nogen der har hørt om problemet før ?

Kommentar
Fra : olepost

Dato : 22-02-05 07:43

Undskyld,men hvad er ideen med at have 2 versioner,det er da noget der indbyder til problemer,men dem har du jo også nu,men hvorfor,hvad er ideen?Det har jeg da ikke set,hørt,før,du skal se ,hvis du formatt HD og indstall XP normalt med div opdateringer,er du ovre dine probl på en 1/2 time