/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Han brænder en film, men jeg kan ikke se~
Fra : Bragesvej
Vist : 570 gange
20 point
Dato : 19-02-05 17:27

Min ven har brændt et par film til mig, han har pakket dem med Shrink (Det har jeg også) jeg kan se dem på min pc, men ikke min Dvd afspiller, men overspiller jeg dem til en af mine egne Dvd skiver, kan jeg se den på min dvd afspiller, hans skiver er 8x mine er 4x nogen forklaring på dette?

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 19-02-05 18:26

DVD-R / DVD+R ?
Nogle DVD-afspillere kan kun læse et af formaterne.
Gambrinus

Kommentar
Fra : ks71

Dato : 19-02-05 18:55

Hvis det er en ny DVD afspiller kan den næsten altid bruge både + og -

Kommentar
Fra : Bragesvej

Dato : 19-02-05 19:00

Hans skive er DVD+R min skiver DVD-R

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 19-02-05 19:21

Se det understøtter jo min teori.
Elementært min kære Bragesvej.
Du må nok finde din manual til DVD-afspilleren frem,
for at se hvilke formater den understøtter.
Gambrinus

Kommentar
Fra : Bragesvej

Dato : 19-02-05 19:28

Ja min understøtter kun DvD-R

Hvad er forskelen:
DVD+R 8x (10800KB/sec) by Zone-CLV
DVD-R 4x (5400KB/sec) CLV

+R -R??

Som jeg kan se brænder min med 4x

Accepteret svar
Fra : olepost

Modtaget 20 point
Dato : 19-02-05 20:29

Hvad er forskellen på – og + ??
DVD formater er en mindre jungle at finde rundt i.DVD + R og DVD –R kan reelt det samme.Plusset og Minusset før Rét angiver ,hvilke producenter der understøtter de forskellige skiver.I uenighed om ,hvad standarden skal være,har PHILIPS,SONY,HEWLET PACKARD,DELL;RICOH,YAMAHA besluttet sig for at understøtte plus formatet.Men´s bl.a PANASONIC,TOSHIBA,APPLE COMPUTER og SHARP har besluttet sig for at understøtte minus formatet.Det samme gør sig gældende for DVD – RW og DVD + RW.Og nogle af afspillerne kan kun håndtere et af formaterne mens andre kan håndtere begge formater

Kommentar
Fra : olepost

Dato : 19-02-05 20:31

Ejere af dvd-brændere har nu fået papir på deres frustrationer.En ny undersøgelse fra bla -bla har nemlig lavet en undersøgelse af kompatibiliteten mellem dvd-afspillere og overskrivbare dvd-skiver.Den nye undersøgelse viste ,at mange dvd-skiver og - afspillere ikke forstår hinanden-helt præcis kunne kun 85 % af de undersøgte 50 dvd skiver og14 afspillere snakke sammen.Testen var lavet på såvel forskl typer som mærker af dvdér,og resultatet betyder,at ca hver 10énde brændte dvd ikke vil virke på en af afspillerne.I nogle tilfælde kunne skiverne slet ikke aflæses,andre låste filmen under afspilnimg,men´s andre igen mistede lyd el billede undervejs.Det eneste positive ved testen var at nyere afspillere er bedre til at læse de forskl skiver end ældre modeller

Godkendelse af svar
Fra : Bragesvej

Dato : 19-02-05 22:40

Tak for svaret olepost.

Kommentar
Fra : olepost

Dato : 19-02-05 22:41

Selv tak