/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Langsom Harddisk
Fra : CCjunior
Vist : 809 gange
100 point
Dato : 18-02-05 23:02

Jeg har fået ny com og min nye HD opfører sig underligt..
når jeg flytter data så går det op og ned.. så kører den med ca 14000kb og ryger ned på 400 kb.. hvad er der galt..
jeg har delt den i 2 partioner hvor det ene er mit c drec..
jeg kører xp..

det er en SEAGATE BARRACUDA 7200.7 PLUS 200GB 7200RPM 8MB (st320082 2as scsi disk control)

ccjunior

Accepteret svar
Fra : ultra2

Modtaget 110 point
Dato : 18-02-05 23:27

det er ikke sikker din bios kan klare den så prøv at opdatere din bios
eller prøv at frakmentere den

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 18-02-05 23:31

den er ny fragmenteret... har jo lige fået det, men måske biosen skal ha en tur...

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 18-02-05 23:34

Det er altså bedre at Defragmentere end at Fragmentere.
Gambrinus

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 18-02-05 23:36

hehe.. så pyt da..

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 18-02-05 23:41

meget undskyld gambinus

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 18-02-05 23:41

Flytter du fra en partition til en anden ?
Hvordan måler du ?
Gambrinus

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 18-02-05 23:49

jeg flytter med totalcomander og kan derfor se det.. men det startede med at jeg brændte en film ud jeg havde på mit drev og bufferen hele tiden gik i 0.. efterfølgende hakkede filmen...

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 18-02-05 23:51

det er forresten en AMD Barton 3200+ XP 400 men er der ikke noget med at det er farligt at opdaterer cpu ?

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 18-02-05 23:56

ØØhh opdaterer CPU ? Mener du overclock ?
Prøv lige at se her : http://www.seagate.com/support/seatools/
Gambrinus

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 18-02-05 23:58

nå..jeg er sq ikke så frisk.. mener hvordan opdaterer jeg bios

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 19-02-05 00:11

Det er forskelligt fra bundkort til bundkort.
Du skal bevæge dig ind på bundkortleverandørens hjemmeside og finde BIOS opdatering til lige præcis dit bundkort.
Nogle BIOS skal opdateres fra DOS andre kan opdateres fra Windows.
Din pc skal køre stabilt og må ikke slukkes under opdateringen.
Hvis der sker fejl under opdateringen, kan du ende med et ubrugeligt bundkort.
Jeg har dog opdateret mange BIOS uden problemer.
Se forresten lige her : http://www.benchmarkhq.ru/english.html?/be_hdd.html
Der er et par benchmark programmer til harddiske.
Jeg har selv brugt HD_Speed og HD Tach.
Du skal dog tage resultaterne med et gran salt.
Men de kan måske give dig et fingerpeg om, hvordan harddisken kører.
Gambrinus
Jeg er også lidt klatøjet. Så, over and out for today

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 19-02-05 00:13
Godkendelse af svar
Fra : CCjunior

Dato : 19-02-05 22:21

Tak for svaret ultra2.

jeg er handlingens mand så jeg startede med at slette mine raid drivere.. ved et uheld vel og mærke.. så jeg har brugt dagen idag på at få en xp installeret på en anden hd så jeg kunne kører mit c drev som slave og hente de ting ud som jeg skulle bruge.. for dernæst at formaterer den og genistallerer det hele..
jeg har i samme ombæring opdateret bios og det hjalp faktisk... så tak for hjælpen..

Junior

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 20-02-05 00:05

Glæder mig.
Men du ved altså ikke helt, hvad det var der hjalp ?
Nå, det skal man ikke altid tænke så meget over.
Bare man har fået skidtet til at spille igen.
Gambrinus