/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
hjælp!! trådløs tastatur har " virus"
Fra : Dullermaren
Vist : 1302 gange
300 point
Dato : 14-02-05 22:09

Vi har et mærkeligt problem med trådløst tastatur og mus.
En lille beskrivelse : et trådløst tastatur og mus , Logitech LX 700 , har fungeret udmærket i ca. 2 mdr.
Pludselig ville tastaturet ikke virke mere og vi prøvede at conecte igen , men uden resultat.
Det viser sig at special tasterne godt virker , men ikke tal og bostaver.
PC en kører Win XP , service pack 2 og der er installeret de nyeste driver fra Logitech.
Men ikke nok med det , vi har 2 sæt at samme type og ville lige prøve om tastaturet virker på den anden PC , der indtil da har virket upåklageligt , det viser sig at da vi conecter tastaturet til denne PC virker det heller ikke her. Fint tror vi , så er det jo tastaturet der er i stykker , og tager det andet tastatur til den første PC , men det virker ikke her , kun på specialtasterne. OK , så tager vi det tilbage igen til den anden PC og nu virker det heller ikke her , kun specialtasterne.
Vi har prøvet at tage strøm , forbindelser og batterier fra det hele og starte op forfra , men det har ingen effekt , så nu virker ingen af tastaturerne , men musene virker fint , det samme gør specialtasterne på begge tastaturerne.
Hjælp !!! hvad kan der være galt ?
Mvh Egon

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 14-02-05 22:24

Hejsa.
Har du tjekket batterier ? - du har sikkert gjort det hele, men jeg spørger alligevel, har du trykket "Reset" på din modtager og derefter aktiveret både tastatur og mus igen ?
Jeg bruger selv et "Medion" - men f.eks. efter batteriskift skal det hele "Resettes" -
jeg skal først trykke på knappen på "modtageren" og derefter på de små knapper bagpå først tastatur og bagefter mus.
mvh
Benny

Kommentar
Fra : Dr_Dydendak

Dato : 14-02-05 22:25

Har I skiftet batteri på tastaturet ?

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 14-02-05 22:31

Jeg tvivler nu MEGET på at tastatur og mus skulle ha' virus - det har jeg ALDRIG hørt om før. Har I prøvet med nye batterier? Du/I skriver en utroligt masse om jeres udelukkelsesmetoder, og det er jo godt nok, men hvad med at forklare lidt om jeres antivirusprogram - hvilket har I, hvornår sidst opdateret osv.
Ellers er der MEGET hjælp at finde på www.spywarefri.dk

Kommentar
Fra : tukols

Dato : 15-02-05 00:54

I skal også tænke i magnetiske felter. Har i modtager/sender i nærheden af højttalere? Mobiltelefoner? andet magnetisk der kan gå ind og påvirke? Noget elektronisk som er tilføjet i nærheden siden problemet opstod?

Kommentar
Fra : Dullermaren

Dato : 15-02-05 07:52

Overskriften er selvfølgelig ment som en joke
Der er selvfølgelig skiftet alle batterier,- så det er ikke det der er problemet.......

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 15-02-05 07:57

OK! 'Den joke hoppede de fleste vist på - inkl. undertegnede
Jamen så tilslutter geg mig teorien fra "tuklos" 00:54 for siden I snart har prøvet alt (inkl. at resette) + også har vendt batterierne rigtigt osv. osv. En anden mulighed er jo selvfølgelig at de "nye" batterier også er "flade", eller at jeres keyboard simpelthen er futtet af.
Fortsat god morgen til jer alle
Søren

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 15-02-05 07:58

ups! Jeg har også tastatur-virus (beklager stavefejlen)

Kommentar
Fra : alka

Dato : 15-02-05 08:01

Afinstall. driver og geninstall driver. Jeg får selv et par gange om året det samme problem med mit logitech. Jeg er holdt op med, at gå ind og kode de forskellige knapper, men det har ingen betydning. Hej fra alka

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 15-02-05 08:01

NB: Prøv lige at udtage jeres sender/modtager fra computeren til det trådløse udstyr, og hold det ud over skraldespanden som skræk og advarsel (ment som sjov), installer den så igen... se om det ikke skyldes dårlig forbindelse (derfor ud og ind med den).

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 15-02-05 08:18

alka... har selv Logitech keyboard med alle de knapper hjertet kan begære (kan dog ikke vaske op), og har ALDRIG haft problemer med mit (ej heller med musen)

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 15-02-05 10:14

Sidste forsøg (lyder lidt åndsvagt, men virker af og til).
1. Ud med alle batterier.
2. Knald det ned i bordet et par gange (ikke vildt hårdt med sving helt oppe fra loftspladerne, men ret bestemt - må godt støje lidt).
3. Tru' familien med at du køber et nyt + adskiller det gamle og tæsker den, som har hældt Cola eller kaffe i det, med mindre de indrømmer NU!

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 15-02-05 10:45

prøv at rykke senderen tættere på keyboardet / musen
tjek også at stikkene sider rigtig/ordenligt i
og som andre har skrivet udskift batterrierne

og vær opmærksom på når du installere driveren at du husker at vælge tast og mus da der er 3 muligheder mus tast tast og mus

Kommentar
Fra : Dullermaren

Dato : 15-02-05 17:21

Hej Alle
Der var ikke rigtigt nogen af de forslag der kom som vi ikke havde prøvet , så jeg fandt nummeret til Logitech og ringede til deres support, hvor de i løbet af 2 sekunder kunne fortælle mig hvad der var galt.
På LX700 er der mulighed for at kryptere signalet mellem tastatur og modtager , men krypteringen gælder ikke specialtasterne. På en eller anden måde er krypteringen blevet slået til på det første tastatur sæt , hvordan ved vi ikke lige , og denne indstilling blev så "arvet" af det næste da vi prøvede at conecte med det.Hvordan krypteringen lige virker og hvordan man skal indtaste koden , har jeg ikke undersøgt (endnu) , for Logitech havde også løsningen til hvordan man slår krypteringen fra og fremgangsmåden er følgende , hvis der nu skulle vær andre der kommet i samme situation :

Tryk på Ctrl + Alt (på venstre side af tastatur) + F12 ,(der startes et lille program)
Tryk på Conect på tastaturet.
Tryk på esc
Conect tastaturet igen ved først at trykke conect på senderen og derefter på tastaturet.

Nu virker det hele igen og det lille program kan lukkes igen.
Så simpelt , og så mange timer spildt , men lidt nyt lærte vi jo også.

Kommentar
Fra : tukols

Dato : 15-02-05 17:26

Hold da op mand. Den var langhåret. Den var ikke lige til at regne ud. Du må hellere gemme den "opskrift". Der vil nok komme flere herinde med den slags problemer.

He-he så var det ikke "virus" der var gået i skidtet.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 15-02-05 18:15

Gu' ved hvorfor Logitech laver så'n noget (måske for at holde liv i support afdelingen)

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 16-02-05 20:33

Herligt at det fungere... men glem ikke at lukke dit spørgsmål