/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
USB - Controller
Fra : Seeman
Vist : 416 gange
50 point
Dato : 08-02-05 17:57

Har lige købt et "PCI USB controller card" fra ST Lab. Da jeg satte det i og startede installerede jeg driveren fra den medhørende cd-rom. Men da jeg startede computeren op igen frøs den ved windows logoet. Da jeg endelig kom ind i windows ville den ikke acceptere det nye kort. Hvad har jeg gjort galt?
Har i forvejen indbygget USB kort i bundkortet.Skal det først fjernes fra enhedshånteringen?

Accepteret svar
Fra : IBM760

Modtaget 60 point
Dato : 08-02-05 18:04

Hej Seeman,

det nye kort du har købt er formodentligt USB 2.0, hvorimod det du har på dit bundkort er en USB 1.1.
Umiddelbart kan jeg ikke se hvorfor begge dele ikke skulle fungere - jeg har selv samme situation - USB 1.1 på bundkort og USB 2.0 PCI kort.
Jeg benytter ME og det fungerer, men det er muligt at jeg mindre problemer med installationen, men jeg kan ikke huske nøjagtigt hvad det var.

Har du fulgt den medleverede vejledning og evt. søgt på deres hjemmeside for evt. Q&A (Spørgsmål/svar)?

Mvh Ivan

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 08-02-05 18:04

Hej Seeman,

det nye kort du har købt er formodentligt USB 2.0, hvorimod det du har på dit bundkort er en USB 1.1.
Umiddelbart kan jeg ikke se hvorfor begge dele ikke skulle fungere - jeg har selv samme situation - USB 1.1 på bundkort og USB 2.0 PCI kort.
Jeg benytter ME og det fungerer, men det er muligt at jeg mindre problemer med installationen, men jeg kan ikke huske nøjagtigt hvad det var.

Har du fulgt den medleverede vejledning og evt. søgt på deres hjemmeside for evt. Q&A (Spørgsmål/svar)?

Mvh Ivan

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 08-02-05 18:05

Ubs - nu Kandu igen svar problemer.

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 08-02-05 18:16
Kommentar
Fra : oleeliassen

Dato : 08-02-05 18:20

Hvor gammelt er dit bundkort. Nogle bundkort med et par år på bagen konflikter med usb 2.0 men det kan i flere tilfælde klares med en opdatering fra bundkortproducentens hjemmeside..

-Ole

Kommentar
Fra : cbsjanten

Dato : 08-02-05 20:04

nogle bundkort kræver windows sp1 ins inden det kan kører 2.0
det gør mit feks abit nf7-s v 2.0

Godkendelse af svar
Fra : Seeman

Dato : 15-03-05 17:46

Tak for svaret IBM760.