/ Forside/ Karriere / Job / Selvstændige / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 508
flex job
Fra : vi
Vist : 364 gange
50 point
Dato : 05-02-05 20:55

kan det lade sig gøre at få/have et flexjob hos sig selv, hvis man er blivet så dårlig, at det kniber med fuldstid i eget firma, hvor man ogsa har andre ansatte??

Kommentar
Fra : dova

Dato : 05-02-05 21:12

I følge lov om aktiv beskæftigelsesindsats § 75, "kan en selvstændig erhvervsdrivende med varige begrænsninger i arbejdsevnen, og som opfylder betingelser for fleksjob, få støtte i form af tilskud.
Det selvstændige erhverv skal dog være hovedbeskæftigelse og skal indenfor de seneste 24 måneder være udøvet i en periode på mindst 12 måneder sammenlagt, og i et omfang der kan sidestilles med almindeligt lønarbejde i over 30 timer ugentligt."

Så decideret fleksjob er det sådan set ikke, men mulighed for tilskudsordning.

mvh dova

Kommentar
Fra : anmar

Dato : 06-02-05 00:16

Har lige været til en debat, der blev der sagt næsten det samme som dova skriver,men jeg forstod at det skulle ha været udøvet i en periode på 24 måneder, så kunne det komme ind under fleks ordningen.

Kommentar
Fra : lillespir

Dato : 06-02-05 08:26

Hej Vi .
Jeg har en side her som jeg bruger når jeg er tvivl.
http://www.dch.dk/publ/flexjob/indhold.html
Derefter Tilskud tilselvstændige erhvervsdrivende.
Hilsen Rita

Kommentar
Fra : lillespir

Dato : 06-02-05 08:43

Hej Vi
Jeg ved ikke hvorfor linket ikke vil virke, men her er en anden vej.
www.dch.dk
Derefter søger du på selvstændige i flexjob.
Så popper der noget op til dig.
Hilsen Rita

Kommentar
Fra : vi

Dato : 06-02-05 08:50

Tak for besvarelserne, men lige et tillægs sp. hvordan indvirker det på en evt. efterløn? hvis personene er 55år og ønsker at gå på efetrløn som 60 eller 62 år?

Kommentar
Fra : dova

Dato : 06-02-05 11:55

For at få efterløn, skal man have været medlem af en a-kasse i 25 år og have indbetalt efterlønsbidrag.

http://www.via2000.dk/sw17705.asp

Rul ned til der hvor der står Fleksydelse, det omhandler folk der har været i fleksjob

mvh dova

Kommentar
Fra : lillespir

Dato : 06-02-05 13:17

Hej vi.
Du vil stadig få din "Efterløn" men det ændre navn og indbetalingsmåde.
Hilsen Rita