/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Bios opgradering
Fra : KSGP
Vist : 517 gange
500 point
Dato : 05-02-05 11:44

Hejsa Jeg skal opgradere min bios, for at køre XP.
Jeg har et gigabyte GA-6VXC7-4X bundkort, og har downloadet en opgradering fra Gigabyte.
Denne opgradering har jeg lagt på en diskette, der er formatteret til DOS.
Når jeg kører opgradering, får jeg at vide, at den skal bruge en 4mb bios fil??
Jeg kan ikke på hjemmesiden finde en sådan, og hvordan skal man få den ned på en disk, som de foreskriver?

MVH
KSGP

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 05-02-05 11:55

Det nemmeste er at køre @BIOS
http://tw.giga-byte.com/MotherBoard/Support/BIOS/HowToReflash/HowToReflash_1.htm
Så kan du opdaterer BIOS fra Windows.
Jeg har efterhånden opdateret med @BIOS på flere Gigabyte bundkoet.
Gambrinus

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 05-02-05 11:57
Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 05-02-05 12:08

Det skulle da ikke være nødvendigt, at opgraderer BIOS for at kunne køre Windows XP.
Til det bundkort findes der jo kun en BIOS (Fc).
Er det ikke den du har ?
Gambrinus
If it ain't broken. Don't fix it.

Accepteret svar
Fra : Malik

Modtaget 500 point
Dato : 05-02-05 13:05

Du skal nok passe lidt på ikke at komme til gøre noget forkert. Før du laver noget som helst, så tag lige at gå ind i
START/PROGRAMMER/TILBEHØR/SYSTEMVÆRKTØJER/SYSTEMGENDANNELSE (Opret her et tidspunkt for en systemgendannelse).

Du kan gå til WEB linken http://www.esupport.com/ og downloade BIOS agent.

Men normalt skulle det ikke være nødvendigt at opgradere BIOS, uanset om du kører det ene eler det andet Windows program. Gambrinus har også givet dig et par gode muligheder. Selvfølgelig kan du for en lille betaling opdatere din BIOS fra ovenstående link. Du kan jo frit vælge mellem vore forslag.
MVH.
Malik

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 05-02-05 14:49
Godkendelse af svar
Fra : KSGP

Dato : 05-02-05 19:34

Problemet er løst.