/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Toshiba Satellite 2180 CDT Pris: ???
Fra : ppk
Vist : 372 gange
200 point
Dato : 05-02-05 09:46

Hej

Min studerende svigersøn har en ovenstående maskine, som desværre er gået død på grund af den har fået en tår juleøl ned i tastaturet. Jeg har efterfølgende haft en ven til at adskille og rense tastaturet, men det hjalp ikke.

Som han ser det er bundkortet stået af siger han, mit spørgsmål er så NU hvad kan man forvente at få for en sådan maskine da der jo burde være mange gode reservedele i den, bl.a. en udemærket skærm og drev og ram samt HDD.

Eller noget helt andet er der nogen som e.v.t. har nogen ide om hvad det ville koste at få den repareret og eventuelt måske også kunne sige en ca. pris ?

Hilsen Preben

Kommentar
Fra : olepost

Dato : 05-02-05 09:51

Øl i tastaturet?Brændt bundkort,det tror jeg ikke på,har du prøvet med et andet tastatur?

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 05-02-05 09:55

Hej olepost

Nej det har jeg ikke ! det er jo ikke lige noget man har liggende. Hvad kunne du så forstille dig at det så kunne være ? maskinen stod med strøm på i standbey funktion da den fik en øl.

Den er bare fuldstændig død !

Hilsen Preben

Kommentar
Fra : olepost

Dato : 05-02-05 10:07

Et nyt tastatur af de billigste koster 49 kr .på et loppemaked får du dem i nakken for en femmer.Du må da kende en med et tastatur?

Kommentar
Fra : olepost

Dato : 05-02-05 10:10

Der er da det der sker når et tastatur går ned,kagekrummer ,håndsved,røg osv.Jeg,inden jeg begyndte at være lidt forsigtig,har da spildt i tastaturet et par gange,kaffesjat,rom&cola

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 05-02-05 10:12

Hej
Jeg tror vi måske misforstår hinanden, maskinen er jo en bærbar ! jeg ved ikke så meget om det er muligt at sætte andet tastatur til den. Men iøvrigt vil maskinen overhovedet slet ikke starte op.

Hilsen Preben

Kommentar
Fra : olepost

Dato : 05-02-05 10:39

Nåhhhhh ,så stiller det sig jo helt anderledes,det må du undskylde

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 05-02-05 10:49

Det er bare okays ! vi må se om der kommer andre gode råd hen over weekenden.

Accepteret svar
Fra : olepost

Modtaget 200 point
Dato : 05-02-05 11:06

Jeg kan da ikke tænke mig andet end at en gang kontakt rens (affedtning) brugt af en fingernem ville gøre mirakler.Den dur jo ikke alligevel og kontaktrens skader ikke

Godkendelse af svar
Fra : ppk

Dato : 23-12-06 02:04

Tak for svaret olepost.

Maskinen er blevet solgt for 250 kr. (incl. indtørret øl)

PPK