/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
USB hjælp !
Fra : Mr.Marley
Vist : 421 gange
50 point
Dato : 04-02-05 17:17

Hey jeg er ved at lave backup til min pc, dertil har jeg købt en USB-pen som anbefalet, den hedder Pen Drive HAMA USB 2.0 512 MB

når jeg tilslutter usb-pennen, " USB-højhastighedsenhed, der er tilsluttet en langsom hub. og at jeg mangler en værtscontroller - ????? hvad skal det betyde, den siger at enheden fungerer korrekt, og jeg kan godt lægge word-dokumenter over på pennen, men den vil ikke tage imod hverken jpg. eller bitmap billeder - - Hjælp

jeg kører windows xp

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 04-02-05 17:26

Har du SP1 og/eller SP2 installeret ?
Gå ind i :
Kontrolpanel - Administration - Computeradministration - Enhedshåndtering -
USB-Controllere.
Her kan du prøve at opdaterer driveren.
Gambrinus

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 04-02-05 18:15

Har du husket at indstaler driver - før du satte USB-stik i ?
mvh Benjamin

Kommentar
Fra : olepost

Dato : 04-02-05 18:21

Har du i det hele taget USB 2 på PCén?

Kommentar
Fra : olepost

Dato : 04-02-05 18:22

Gå i enh håndtering-hardware-USB værtscontroller-dobb klik-opdater driver

Kommentar
Fra : Mr.Marley

Dato : 04-02-05 18:36

nope jeg har ikke service packer installeret, og jeg vil helst heller ikke have det - aner det ikke, jeg har ikke særlig stor forstand på al den slags, jeg forstår det bare ikke da der på pakken står den virker på Xp

Kommentar
Fra : olepost

Dato : 04-02-05 18:48

Undskyld ,prøv at svare en af gangen.At den kommer med den melding betyder enten at du ikke har USB 2 på PCén eller at du skal opdatere driveren.Prøv Gå i enh håndtering-hardware-USB værtscontroller-dobb klik-opdater driver

Kommentar
Fra : olepost

Dato : 04-02-05 18:52

Ellers gå ind og opdater windows ,i det mindste med SP 1 og så tag en brugerdefineret opdatering efter og hold dig til sikkerhedsopdateringerne http://www.wintip.dk/xp/artikler/sp1.htm nederst

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 04-02-05 19:10

Når du har prøvet noget af det ovenstående:
H-klik på denne comp>administrer>diskhåndtering>kan du se din pendriver ned til højre..........og hvad står der.
Står der ikke allokeret - så skal der oprettes en partition og formateres (FAT/FAT32)

Kommentar
Fra : olepost

Dato : 04-02-05 19:29

Emmesen
Er det godt at blande FAT og NTFS i XP?

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 04-02-05 19:43

Ja olepost - hvis der "blandes" den rigtige vej.
Filsystemet NTFS kan se NTFS /FAT /FAT32
FAT 32 kan se kun se FAT /FAT32
Så derfor råder jeg til at bruge FAT/FAT 32 nå jeg ikke ved hvad der er på pågældende XP
FAT/FAT32/NTFS er jo kun en metode til at lægge filerne på - filerne er de samme.

Kommentar
Fra : holniels

Dato : 04-02-05 20:25

Jeg har samme problem med den jeg har,fortæller meg det er højhastighets på langsom hub,men det kommer af at det kabel jeg fikk med åbenbart ikke fungerer rett,slutter jeg pennen direkte til porten på pcen er der ingen problemer

Kommentar
Fra : olepost

Dato : 04-02-05 20:35

Emesen undskyld Marley
Kan USB 2 og FAT enes?

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 04-02-05 21:05

Win 2000 og Win XP begge med NTFS,
Jeg har USB 2
og i den sætter jeg min kortlæser med canon CF-kort og filsystemet FAT
Og en USB HD med fil systemet FAT 32
Jeg har også løse HD med NTFS
Alt snakker sammen.

Kommentar
Fra : olepost

Dato : 04-02-05 21:07

VI VI Monsjø

Kommentar
Fra : stub

Dato : 04-02-05 22:26

Når Xp skriver: "USB-højhastighedsenhed, der er tilsluttet en langsom hub. og at jeg mangler en værtscontroller".

Betyder det: At du USB-port er version 1 - din USB-pen understøtter også version 2 som er den hurtige version at USB.

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 05-02-05 07:30

Til mit bundkort (Gigabyte) findes der ikke en USB 2 Driver til Windows XP.
Den ligger i SP1 eller SP2. (Får man at vide på Gigabytes hjemmeside).
Før en af disse er installeret, kan USB kun køre som USB 1.
Gambrinus