/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Lineal/margen i WORD 2002
Fra : Ggaz
Vist : 505 gange
200 point
Dato : 04-02-05 10:10

Hejsa!

Jeg mangler det grå felt i den venstre lineal i dokumenterne. Jeg ynder at skrive i "udskrifts-layout" for at ha' lidt føling med hvordan tingene ser ud, men når jeg starter et dokument ser det ud som om teksten starter helt oppe på trods af jeg har indstillet øverste margen til 3 cm. På udskriften står det rigtigt. Jeg har også tilrettet normal.dot men lige meget hjælper det - ville jo gerne have det grå felt synligt på venstre-linealen så jeg lige med musen kunne flytte margen hvorhen jeg har lyst - der er bare ikke noget???? Kan nogen hjælpe?

Kommentar
Fra : petunia

Dato : 04-02-05 10:16

Jeg tror, du blot skal "dobbeltklik" på kommandolilien. Så kan du flytte margen hen, hvorhen du vil. Naturligvis skal du først markere hele siden.
Mvh
Petunia

Kommentar
Fra : Ggaz

Dato : 04-02-05 10:20

Nej desværre... hvis jeg dobbeltklikker så kommer jeg ind i sideopsætning og der står margen jo helt korrekt. Det er det grå felt i linealen jeg mangler. På øverste lineal er det der godt nok... Jeg fatter det ikke :-/

Accepteret svar
Fra : Gambrinus

Modtaget 210 point
Dato : 04-02-05 10:38

Hvis du går op lige under den vandrette linial, kommer der et par pile,
hvor du kan vælge skjul/vis tomt område.
Gambrinus

Godkendelse af svar
Fra : Ggaz

Dato : 04-02-05 10:42

Tak for svaret Gambrinus. Kors hvor er det simpelt - altså hvis man bare ved tak... tusind tak!

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 04-02-05 10:44

Jeg vidste det heller ikke.
Så jeg lærte også noget.
Gambrinus