/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
system32\ntoskrnl.exe efter overclock af~
Fra : cbsjanten
Vist : 504 gange
50 point
Dato : 02-02-05 20:54

system32\ntoskrnl.exe mangler eller er beskadiget skriver min comp under opstart lige efter jeg havde clocket min cpu en lille smule amd 3200+ med 200mhz så den skule kører 2400 mhz hvad kan det skyldes ????

er det fordi den er clocket for meget eller er der noget softwaer eller lign. jeg kan hente ???
jeg kører win xp pro med sp1

jeg kan sagtens starte op igen med cpu sat til 3200+

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 02-02-05 22:49

Du skal huske at skanne for virusser.
Prøv at omdøbe ntoskrnl.exe i biblioteket C:\WINDOWS\system32 til: oprindeligntoskrnl.exe
Og så kopier du ntoskrnl.exe fra biblioteket C:\WINDOWS\ServicePackFiles\i386
Og læg den så ind ved siden af oprindeligntoskrnl.exe
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : cbsjanten

Dato : 03-02-05 07:39

jeg har omdøbet den fil som du skrev men kan ikke finde C:\WINDOWS\ServicePackFiles\i386 nogle steder har en cd med sp1 indbygget er det der for men da jeg ville omdøbe den anden igen var der kommet en ny ntoskrnl.exe af sig selv???
men nu prøver jeg lige at clocke lidt igen og se om det kommer tilbage

Kommentar
Fra : cbsjanten

Dato : 03-02-05 07:51

der sker nøjagtig det samme igen når jeg clocker er der nogen der ved lige nøjagtig hvad jeg skal stille på i bios eller kender et sted jeg kan læse mig frem????

Kommentar
Fra : cbsjanten

Dato : 03-02-05 16:35

har scannet for virus der er ingenting hverken med norton eller online scanner ???

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 03-02-05 18:04

Har du prøvet i start/søg/Alle filer og mapper at indsætte ordet: ntoskrnl.exe
Hvis du finder den i søg så højreklikker du på den, kopierer den, og lægger den ind i biblioteket C:\WINDOWS\system32
Eller hvis du har en anden komputer med XP så kopiere den derfra.
Ellers må jeg jo sende den til dig.
Hvorfor har du ikke opdatet til SP2 fremfor SP1?
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : cbsjanten

Dato : 03-02-05 19:50

min kæreste har sp2 og jeg syntes ikke om den bruger kun sp1 for at få usb 2.0 til at virke ellers så opdaterer jeg ikke selvom jeg godt kan har nemelig ikke piratkopi
men jeg ved ikke om det er den fil der er problemet for når jeg stiller overclockning tilbage virker alt jo fint ville gerne bare have cpu til at yde noget merer da jeg koder film om osv
jeg har fået filen af en anden og prøver det nu for at se om jeg så kan clocke

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 03-02-05 20:49

Det kan også være at din CPU er låst til den normale hastighed?:
http://www.bleedinedge.com/forum/archive/index.php?t-4529.html

Filen har jo noget med opstart skærmbilledet at gøre, og nogen skriver ude på nettet, noget med at skærmbilledet (På skrivebordet)kan have noget med det at gøre, hvis det har for mange farver og for stor opløsning?

It will be long, it will be hard and there will be no withdrawal.
Winston Churchill

VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 03-02-05 21:07
Kommentar
Fra : cbsjanten

Dato : 03-02-05 22:16

haha palle dejlig med en griner men jeg vil clocke om det så skal koste mig en ny cpu