/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Driver til MP3-afspiller
Fra : xhund
Vist : 528 gange
50 point
Dato : 27-08-02 17:13

Hej

Jeg har en POP3 MP3-afspiller, som jeg er glad for. Men jeg ville høre om der er nogen der kender en driver, så PC'en kan genkende afspilleren direkte som et eksternt drev, så det er muligt at lægge filer og modtage filer fra den uden den medfølgende software. Det ville være nemmere ikke at skulle have en CD-rom med, hvis man skal flytte filer med den.

mvh

Kommentar
Fra : xhund

Dato : 27-08-02 17:14

Jeg glemte at skrive at jeg bruger Win98
mvh

Kommentar
Fra : kaasgaard

Dato : 27-08-02 17:21

Hmm..

Hvem har produceret playeren?

Hedder de POP3?

// Martin

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 27-08-02 17:41

Hej Xhund,

hvilket firma har lavet Pop3 MP3 afspilleren, og fulgte der ikke noget software med den?

problemet med Win 98 er den ikke har Default understøttelse af USB Mass Storage Devices, som f.eks. Win 2000/XP samt Win ME har...

så hvis der ikke fulgte noget software med, ka' det evt. godt gå hen og blive lidt besværligt, med mindre firmaet bag har lavet en driver...

jeg har selv arbejdet med at lave en USB Mass Stoage Device Driver, da jeg arbejdede på mit afslutnings projekt...

Microsoft har det meste af kildekoden liggende på en side Mht. en USB Mass Storage Device Driver... men det kræver så også at POP3 afspilleren understøtter USB Mass storage device specifikationen...

står der noget i manualen eller noget andet om hvliket firma det er?

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : xhund

Dato : 27-08-02 17:47

Firmaet hedder vist: Internet digital audio - DIGIT@L SQUARE
Og afspilleren hedder mere præcist: miniPOP3 (modelnr: PA20)
Og jo der fulgte software med, men det ville være nemmere hvis man havde en driver, der ikke lå på en CD, så det var nemmere at flytte filer til andres PC

mvh

Kommentar
Fra : kaasgaard

Dato : 27-08-02 17:55

Jeg er lidt i tvivl om hvad du mener.

For at benytte afspilleren kræves der normalt en driver, med mindre den er direkte understøttet af operativsystemet.

Du kan jo evt kopiere driveren ud på din webside så har du den tilgængelig og slipper for at have din cd med.

Jeg er ikke sikker på det er det svar du søger, men så må du lige forklare hvad det er du vil opnå med en ny/anden driver.

// Martin

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 27-08-02 17:58

Hej Xhund,

oki doki... har fundet dem...
http://www.digital-square.com/index_eng.html

tja... det ka' det også... bare ikke med Win 98... endnu...

Win ME/2000/XP har disse drivers bygget ind i styresystemet... det er en USB Mass Storage Device driver, så her ka' du bare plugge den ind i computeren uden at behøve at installere noget... Men i Win 98 har du altså enten brug for en diskette eller en Cd-rom...

idet Win 98 ikke understøtter det... mit Projekt gik bl.a. ud på at finde ud af en måde hvorpå man ku' Automatisk få et USB device automatisk til at installere en driver fra selve Devicen...

men det ka' det ikke umiddelbart... i den måde og struktur USB er bygget op på... jeg er fuldstændig enig i med dig at det vil være meget nemmere... men indtil videre er du altså tvunget til at bruge cd-rommen... beklager...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : prisme

Dato : 27-08-02 18:41

Hej Xhund.

Jeg har fundet ud af at din MP3 afspiller er russisk! Og producenten har ikke lavet en sådanne driver til Windows98, beklager.

Mere GRATIS og professionel support på www.prismatic.dk

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 27-08-02 19:18

Hej Xhund,

du ka' bl.a. læse dette indlæg/spørgsmål, samt de efterfølgende kommentare... "Automatic installation problem"... som jeg stillede ude på USB developer forum i slutningen af mit projekt...
http://www.usb.org/forums/developers/messages/22909.html
jeg fik bl.a. et par dunk i hovedet, og blev beskyldt for at jeg var i gang med at lave en hardware virus... jeg blev også kaldt for "Don Quixote"... så der er også lidt at grine af...

men før det ka' la' sig gøre for et USB device ka' smide sine drivers over på PC'en ska' den være Host/Vært, og det er som regel selve PC'en der er host... men der er en ny USB teknologi på vej der hedder "USB On The Go"... hvor det er muligt at koble USB devices direkte på hinanden f.eks. sin Mobil telefon til ens Mp3 afspiller, eller sit Digitale Camera på sin printer... Idet et OTG device ka' være et Dual Role device, dvs. både være Master og Slave...

men en sådan en er "POP3 MP3" afspilleren ikke... men hvis dine venner har Win 98 ska' du ta' din CD-rom med, eller Kopiere Driverne derfra over på en diskette, eller gøre som Martin siger smide dem op på nettet et sted hvor de ka' hente dem... eller sende dem med E-mail...

hvis dine venner derimod har Win ME/2000/XP er det ikke nødvendigt med nogle drivers idet USB Mass Storage Device driveren er installeret pr. default... hvis den ikke er... idet det ikke altid er at Win ME har dem installaret pr. default... så ligger den på deres Windows Installations CD... og hvis de har et af disse operativ systemer så ka' din "POP3 MP3" afspiller bare plugges på computeren uden du behøver at installere noget...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : xhund

Dato : 27-08-02 21:32

tak for alle svarene. Jeg er nu meget klogere
mvh

Accepteret svar
Fra : prisme

Modtaget 50 point
Dato : 27-08-02 22:34

Hej Xhund.

Jeg har fundet ud af at din MP3 afspiller er russisk! Og producenten har ikke lavet en sådanne driver til Windows98, beklager.

Mere GRATIS og professionel support på www.prismatic.dk

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 27-08-02 23:38

Hej Prisme,

eh... faktisk er det et Koreansk firma der har lavet den... men jo der er del russiske sider der også sælger den... men det bliver den jo ikke ligefrem russisk af...
http://www.digital-square.com/index_eng.html

for det andet så er der en Driver til Win 98 til "POP3 MP3"-afspilleren på den CD-rom der fulgte med...
http://www.digital-square.com/home_eng/products/main-1.htm

men derud over er det altså også muligt at downloade software til den samt en driver til Win98 på deres Download-support side... -->
http://www.digital-square.com/home_eng/customer/mid1.htm

den driver der følger med er en USB Mass Storage Device driver til Win 98...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : prisme

Dato : 28-08-02 06:09

Hej Starup.

Jeg har bare erfaret, at afspilleren ikke kører helveds godt, med den driver. Og hmmm... jeg spurgte en forhandler og han sagde den var russisk og at der ikke var lavet en sådanne driver. Men jeg takker for oplysningen og siger undskyld for fejlen!!