/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
BÆRBAR PC TRÅDLØS MUS
Fra : dhmoelsted
Vist : 484 gange
100 point
Dato : 31-01-05 17:06

Min kone har købt en hp bærbar men musen er jo lidt akavet, jeg mener ikke der kan fås en trådløs til den uden en bluet. box. jeg mener hun skal have en til at sætte i USB stik, har jeg ret heri ?
mvh
dh.moelsted

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 31-01-05 17:20

Du skal blot have en ledig USB 2.0 port. Jeg har en trådløs mus til min IBM Thinkpad UDEN Bluetooth, det kan sagtens lade sig gøre. Og min er mini så den nem at have med rundt. De fråes fra flere forskellige forhandlere/mærker. Check det på www.edbpriser.dk

M.v.h. Arne

Kommentar
Fra : Soenne

Dato : 31-01-05 17:20

jeg er ikke helt sikker på, at jeg ved hvad du mener, men det er nok bedst med en trådløs mus, f.eks denne http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=510202

Kommentar
Fra : Soenne

Dato : 31-01-05 17:24

Linket henviser til den mus der er vist som nummer 3, jeg tror ikke at man kan få en egentlig bluetooth-mus, Zitech har én med bluetooth, men tilslutningen er stadig med USB, den kører bare med bluetooth mellem base og mus, jeg tror ikke den bærbare kan "overtage" signalet mellem base og mus...

Kommentar
Fra : dhmoelsted

Dato : 31-01-05 17:25

hej Arne. jacobsen, jeg er måske lidt tungnem, men hvad skal man bruge en ledig usb port til når den er trådløs

Kommentar
Fra : dhmoelsted

Dato : 31-01-05 17:25

hej Arne. jacobsen, jeg er måske lidt tungnem, men hvad skal man bruge en ledig usb port til når den er trådløs

Kommentar
Fra : dhmoelsted

Dato : 31-01-05 17:25

hej Arne. jacobsen, jeg er måske lidt tungnem, men hvad skal man bruge en ledig usb port til når den er trådløs

Kommentar
Fra : Soenne

Dato : 31-01-05 17:29

Har ledt lidt på edbpriser.dk, der er ikke nogen bluetooth-mus som ikke bruger et USB-stik... Det er iøvrigt ikke nødvendigt med USB 2.0, 1.1 er fint nok.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 31-01-05 17:32

Har selv en trådløs mus til min bærbare.
Stikket skal du bruge til at koble modtageren af musesignalet til computeren.
På min IBM sidder stikket bag på computeren.

mvh dova

Accepteret svar
Fra : arne.jakobsen

Modtaget 110 point
Dato : 31-01-05 17:35

Præcist dova. Og på min sidder yderligere et på venstre side. Min er som sagt ikke Bluetooth men er stadig kun er smule større. Min musemodtager altså.

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 31-01-05 18:04

kik i Aldi på onsdag der er hvad du skal bruge og lidt mere til. en tegneplade og en trådløs mus til 299kr.
Håber selv at få et sæt hvis det ikke er udsolgt, men Aldi er nu gode til at have nok af deres tilbudsvarer
http://aldi.dk/index_dk.htm
kik under ALDI Aktuelt
http://aldi.dk/OFFER_DK/OFFER_05/OFF02.HTM

Kommentar
Fra : dhmoelsted

Dato : 31-01-05 18:12

hej natmaden vill denne mus så også kunne bruges som almindelig mus ( trådløs ) tak for linket
mvh hans

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 31-01-05 18:39

Den mus jeg har er en Logitech optisk mus. 307,00 kr. Læg mærke til at den er optisk, det gør den langt mere anvendelig, idet du ikke har brug for en musemåtte. Logitech er førende på området mus & tastatur. Den er også mini (10x5x3 cm) hvilket gør den mere anvendelig til bærbare. Den fra Aldi har normal størrelse og har IKKE Scroll-knap. Tegnepladen ved jeg ikke om din kone har brug for, men den er jo heller ikke specielt nem at rejse rundt med.

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 31-01-05 19:06

Hmm....jeg har mine tvivl om den kan køre trådløst uden at ligge på tegnepladen. Det tror jeg nemlig ikke den kan.
Både mus og pen benytter garanteret tegnepladen ("sensorfladen") til at registrere bevægelserne - og så skal man iøvrigt lige have plads til den på skrivebordet.

Derudover kan der muligvis være problemer...læs her: http://forums.computingreview.com/showthread.php?t=121

Iøvrigt tankevækkende, at man IKKE kan finde den på www.medion.de eller www.medion.com (jeg kunne ikke finde den i hverttilfælde )

mvh berpox

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 31-01-05 19:46

En bemærkning: Du skal da have en sender modtager til trådløs mus som enten skal være indbygget eller som typisk anbinges i USB stik.

Godkendelse af svar
Fra : dhmoelsted

Dato : 31-01-05 21:02

Tak for svaret arne.jakobsen.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 31-01-05 21:16

Tak for point dhmoelsted. Jeg gjorde jo kun mit bedste for at vejlede jer.