/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
diskettedrev problemer
Fra : henka
Vist : 325 gange
200 point
Dato : 31-01-05 08:56

Dette spørgsmål drejer sig om min søsters pc. Hun køre xp.hun får en melding om at diskette drevet ikke findes, har prøvet med ikke mindre end tre forskellige diskettedrev men med samme resultat. Er der nogen som har en ide om hvad der kan være galt? Vi er ikke de store computer nørder men klarer os ellers rimeligt. På forhånd tak

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 31-01-05 09:00

hej
kan du registre om der sker noget når du sætter en disk i

Kommentar
Fra : henka

Dato : 31-01-05 09:03

det gør der ikke

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 31-01-05 09:10

hej
har du vendt stikkene rigtig

Kommentar
Fra : henka

Dato : 31-01-05 09:18

Hej.
Hvordan skal de vende? Nu sidder jeg ikke hos min søster, hun bor i en anden by, men jeg får hende til at se på stikket når hun kommer hjem i aften. Håber det er det som er galt. På forhånd tak for hjælpen.

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 31-01-05 09:26

hej
der er en rød leding på det flad kabel(ikke de nyeste omputerer)den skal vende mod rød på strømkabel
ergo rød mod rød

mvh
ole

Kommentar
Fra : phg1

Dato : 31-01-05 21:59

hvis stikket vender forkert lyser lampen i diskette drevet konstant,det er en god måde at tjekke det på

Kommentar
Fra : henka

Dato : 01-02-05 07:25

Hej igen.
Nu har jeg talt med min søster. Jeg har åbenbart misforstået hende for det der sker er at når hun sætter en diskette i så kommer maskinen med en melding om at der ingen diskette er i drevet. Ledningerne vender rigtigt og hun har som nævnt prøvet med tre forskellige diskettedrev. I må altså meget undskylde at jeg kom med forkerte informationer.
MVH.
Käthe

Accepteret svar
Fra : phg1

Modtaget 200 point
Dato : 01-02-05 15:17

kommer meldingen med det samme hun sætter disketten i eller er det først når når diskettedrevet skal læse disketten?
andre muligheder er at kablet(det bredde kabel) mellem diskettedrevet og bundkortet er beskadiget,prøv at teste med et nyt(de koster ikke mange basører,hvis man går til en computerbiks som foreks shg.dk,ikke købe dem ved elgiganten eller den slags steder de tror det er guld de sælger)

Kommentar
Fra : henka

Dato : 01-02-05 15:46

Hej igen.
Det er først når diskettedrevet skal til at læse disketten. Jeg tror vi prøver med et nyt kabel.
Mange tak for hjælpen.
MVH.
Käthe

Godkendelse af svar
Fra : henka

Dato : 01-02-05 15:49

Tak for svaret phg1.
Det er dejligt at der er nogen som bare har lyst til at hjælpe.
MVH.
Käthe