/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Konsekvenser ved opdatering af Firmware?
Fra : moeller85
Vist : 349 gange
50 point
Dato : 27-01-05 13:26

Hej

Jeg ville bare høre, om det kan have konsekvenser at opdatere ens DVD-brænder med ny firmware?

Kommentar
Fra : Weird

Dato : 27-01-05 13:30

Din garanti bortfalder... det er den konsekvens der er

Kommentar
Fra : CarstenGP

Dato : 27-01-05 13:41

Vel gør den ej!

Accepteret svar
Fra : CarstenGP

Modtaget 60 point
Dato : 27-01-05 13:47

Hvis du går ind på producentens hjemmeside og henter en opdatering af firmwaren, så er der ingen problem med det.

Men til dit egentlige spørgsmål:

Når du opgraderer firmwaren, så sletter du indholdet i en IC og lægger nyt indhold i.
Hvis du så f.eks. afbryder strømmen lige idet at indholdet er slettet, så er der ingen software i IC'en længere og du kan risikere at drevet ikke længere virker.
Mange producenter skriver på deres hjemmeside, at opgradering sker på eget ansvar. Så hvis du ødelægger drevet ved at afbryde strømmen eller lægger forkert software i, så hænger du altså selv på den. Men garantien på produktet er som den altid har været, så længe du ikke bryder evt. plomber.

Kommentar
Fra : CarstenGP

Dato : 27-01-05 13:51

Jeg vil anbefale dig, at du poster navn/model på din brænder, så er der sikkert en venlig sjæl, der kan give dig et link til den rette software.
Modelnavnet står som regel ovenpå drevet, hvis det ikke står foran.

Kommentar
Fra : moeller85

Dato : 28-01-05 10:00

Det er en NEC ND-3500A

Godkendelse af svar
Fra : moeller85

Dato : 28-01-05 10:01

Mange tak for svaret CarstenGP. Var lige det svar, jeg ledte efter