/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Hjælp!!! DVD Brænder Nec 3500
Fra : pytberg
Vist : 329 gange
100 point
Dato : 21-01-05 18:28

God aften ...

Jeg har købt mig en DVD brænder NEC ND-3500A. Det var en total bulk version, uden andet end brænderen. Jeg har installeret den som slave til mit alm. CD-brænder drev. Skal der en driver til, eller noget firmvare ?
Jeg har prøvet at brænde en i forvejen brændt DVD.... halvvejs i brændingen sagde den stop, pga. skrivefejl. Derefter prøvede jeg at brænde en musik CD, hvilket gik fint.Det var på en MR-Platinium skive.
Jeg bruger Record now og de DVD skiver jeg har er Verbatim -skiver 4xcertified.

Hvordan lærer jeg at brænde uden alt for mange "døde" skiver.

På forhånd tak

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 21-01-05 19:12

dvd drev har det bedst som master sæt den på ide2 som master

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 21-01-05 19:14

og så tag og prøv at sætte den til at skrive med mindere end 4X
nero er at anbefale

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 21-01-05 20:32

Jeg har selv en bulk NEC ND-3500A, det er en virkelig fin brænder, som jeg bruger sammen med forskelligt software, bl.a. Nero, som klart kan anbefales.
Nero kan du bl.a. sætte til at lave en "simulation" før brændingen, så mister du ingen DVDèr.
Men de få fejl jeg har lavet, skyldes ridser mm, i de nye DVDèr.
At du laver fejl i en allerede brændt DVD, er der vel ikke noget at sige til.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : pytberg

Dato : 22-01-05 08:09

Halløj...

Det lyder som om jeg skal prøve Nero... og så brænde ved lavere hastighed.
Men jeg kan dog ikke se hvorfor det skulle være sværere at brænde en brændt DVD, end er ikke brændt !

Mange tak for hjælpen

Kommentar
Fra : DaaNo

Dato : 23-01-05 23:56

Hejsa =)
Det er noget mange drev ikke kan lide, af mystiske oversager.. Men bortset fra det, så er det et PISSE godt drev du har købt dig der Du kan evt. cracke Firmwaren til 2.18 som er den nyeste.. der skulle være noget mere support på nogle flere forskellige skiver..
- DaaN