/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Lenco MXTV-9578 CP Tv Kort
Fra : skalsted
Vist : 387 gange
75 point
Dato : 24-08-02 13:45

er der nogen der ved hvor man kan få en windows XP driver der virker til ovenstående kort ! Eller kender en metode der virker så det kan komme til at køre

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 24-08-02 14:04

Hej Skalsted,

umiddelbart ser der ikke ud til inde på deres side, at der er lavet en specifik Win XP driver endnu... -->
http://www.lenco.de/mm/support.html
men i nogle tilfælde ka' en Win 2000 driver nu også bruges...

men ellers ka' du afprøve denne her fra denne side... -->
http://btwincap.sourceforge.net/
den har en noget general driver der bygger på Windows Driver Model... WDM... og så vidt jeg ka' forstå på det indeholder dit kort også Brooktree´s Chipset...
filerne ka' downloades her... -->
http://btwincap.sourceforge.net/download.html
men prøv at læse det lidt igennem...

jeg vil nu foreslå dig først at afprøve Lenco's W2k driver... hvis du allerede har gjort det og det ikke virker, tja... så prøv den anden...
og hvis den heller ikke virker... tja... så er jeg lidt tom for ideer... med mindre Microsoft ikke har lavet en Generel WDM driver til TVkort...

men umiddelbart burde det funke, selvom jeg ved i visse tilfælde at der ka' være problemer med W2k drivers i XP, med tit fordi de i visse henseender ligner hinanden samt begge bygger på WDM, er det tit muligt at det ka' lade sig gøre...

men ellers hvis intet af det funker, så meld lige tilbage...

mvh.

Strarup

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : skalsted

Dato : 24-08-02 15:52

Hejsa.. jeg har lige prøvet det hele... intet hjælper... den vil ikke acceptere driverne...

Accepteret svar
Fra : strarup

Modtaget 75 point
Dato : 24-08-02 19:48

Hej Anders,

oki doki... surt show...

jeg lavede en lille søgning og fandt dette Hollandske forum der indeholdte dette indlæg... -->
http://www.softcity.nl/forum/148.html
der kom der en der havde fået et svar fra Lenco Hollandske support afdeling... jeg skriver både det hollandske og så prøver jeg at oversætte det bagefter.... beskeden er fra d. 4. juni 2002...

.." Hoi Frank, ik heb hem er nog niet in, maar heb van support lenco NL bericht gehad dat we de xp drivers moeten halen van model mxr-9577 (te vinden op lenco.de) helaas worden de teletekst en camcorder functie dan niet ondersteund in XP. "...

.." Hej Frank, jeg har den ikke endnu, men har fået følgende besked fra support lenco NL, at vi ska' hente XP driverne til model mxr-9577 (er at finde på lenco.de) desværre bliver teksttv og camcorder funktionerne så ikke understøttet i XP. "...

sådan frit oversat, jeg har boet nogle år i holland, og mit hollandsk er ikke så godt som det har været... men ifølge det du ka' læse så skulle MXR-9577 så udgøre driverne til den, indtil de får lavet en egen XP driver til den...
http://www.lenco.de/mm/drivers/MXR-9577/MXR_9577_XP.ZIP

men jeg synes nu det er lidt underligt det andet ikke vil funke... men hvis du ka' leve uden Teksttv og camcorder funktionen, indtil de får lavet en XP driver til MXTV-9578 CP, så vil jeg vil jeg foeslå dig at downloade den, og så håbe de snart får den lavet... hvis de da overhovedet for den lavet... men det håber jeg da de gør...

jeg beklager det andet ikke virkede, og har sat dig på de strabasser... men jeg håber dette vil funke for dig, som det har gjort for de hollændere... indtil der kommer en rigtig XP driver til dit kort...

mvh.

Strarup

Godkendelse af svar
Fra : skalsted

Dato : 24-08-02 19:53

Tak for svaret strarup... du fortjener pointene