/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
A/V input?
Fra : Hended
Vist : 430 gange
1 point
Dato : 21-01-05 15:53

Jeg har en Medion Life pc, hvor der på fronten er et lille panel der bliver kaldt A/V Input.
Hvor der er Composite In, S-Video In og Audio In.

På min VHS afspiller sætter jeg et form for Scart-kabel på, hvor der kommer 3 sti ud,
Left Audio(Den hvide), Right Audio(Den røde) og Composite(Den gule).

De to lyd stik har jeg sat i et Jack stik, det for dem til at passe ind i Audio In, og når jeg sætter dem i, så kommer der straks lyd i min højtalere!

Men desværre kan jeg ikke få noget billed frem, ved selvfølgelig godt at man skal bruge noget software, men i dem siger de at der ikke er nogen brugbar driver ellers installeret Enhed.
Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre for at få det til at virke.

Jeg kan godt tage nogle billeder senere hvis det skulle hjælpe?...

Grunden til at jeg vil bruge dette er fordi jeg vil få nogle VHS bånd over på min computer.
En serie jeg har optaget (Early Edition/Mig og fremtiden)

Hvis nogen har nogle forslag til at få det her til at virke/ et alternativ til det, er jeg villig til at give alle mine point, hvis det ville hjælpe jer

Mvh hended

Kommentar
Fra : Calleman

Dato : 22-01-05 00:24

Hej Hended.
- Video signalet i et scart kabel kan ikke gå begge veje, du har derfor muligvis brugt et Scart IN kabel, som altså kun kan modtage et videosignal.
- Du skal som du selv nævner have installeret noget software til at styre dit Grafikkort/TV-korts indput. Jeg vil anbefale at du kigger i de medfølgende CD-rommer til computeren, eller ringer til Medion support.

NB. Det var da ikke mange point du er villige til at give til folk som bruger tid og kræfter på at hjælpe netop DIG!

[Calle]

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 22-01-05 00:37

En rettelse til Calleman - selvfølgelig kan et scart stik benyttes både til input og output.
Det som Hended taler om. er et specielt scart stik, med scart stik i den ene ende og i den anden findes Audio L/mono (hvid), Audio R (rød), evt. S-video og Composite Video (gul). Derudover findes der en omskifter mellem Input og Output. - Men husk at stilleomskifteren korrekt.

Derudover skal du selvfølgelig have et grapper program, for at kunne omforme det analog signal du får fra din VHS til et digitalt signal.

Mvh Ivan

Kommentar
Fra : Calleman

Dato : 22-01-05 11:42

Ivan:
Mange Scart->Composite har IKKE en omskifter (IN/OUT) på scart stikket - og jeg hører heller ikke Hended nævne dette!
Derfor kan han meget vel sidde med et af disse kabler som kun er forbundet til enten IN eller OUT.
Du kan som nævnt tidligere IKKE have et Scart->Composite som både kører IN og OUT på samme Composite stik!

[Calle]

Kommentar
Fra : Hended

Dato : 22-01-05 12:10

Hej igen!

Hmm mange gode forslag!
Men for at i kan få en ide om hvordan det ser ud, vil jeg snarest mulig uploade nogle billeder til jer!

Citat
Hvis nogen har nogle forslag til at få det her til at virke/ et alternativ til det, er jeg villig til at give alle mine point, hvis det ville hjælpe jer ;-)

Calleman, jeg forøger bare point når der kommer i brugbart og virkende svar!
Fordi ellers ville jeg jo bare miste mine udlovede point på ingen ting

Mine aktuelle point er: 2433

Mvh Hended

Accepteret svar
Fra : Calleman

Modtaget 1 point
Dato : 22-01-05 14:07

Hej Hended.
Dette kabel vil i hvert fald virke:
http://www.sandberg.it/worldwide/prod.asp?prod=504-88
Herefter skal du bruge noget software til at grappe video fra din AV port.
Dette burde du kunne hente fra: http://www1.medion.com/dk/

[Calle]

Kommentar
Fra : Hended

Dato : 22-01-05 17:59

Hej allesammen!

Jeg fandt ud af mit problem helt selv!
Jeg ved godt nok ikke rigtigt hvordan jeg fandt ud af det, men jeg gik ind på nvidia's hjemmeside (Mit grafikkort, 5600).
Og syntes jeg havde hørt noget om WDM før, så det downloaded jeg! Og vupsi! En dejligt billede trillede ind på min skærm, helt uden forsinkelser!

Filen hed noget med: VIVO
Det står for: Video In, Video Out.

Så jeg må lukke dette spørgsmål...
Og jeg vil nok sige at Calleman var mest aktivt i dette spørgmål, så mit 1 point går til dig!

Mvh Hended

Godkendelse af svar
Fra : Hended

Dato : 22-01-05 18:01

Du var jo nok den mest aktive i mit spørgmål Calleman, så jeg må give mit point til dig...

Mvh Hended