/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Mus som er "lydløs".
Fra : pallenoc
Vist : 1192 gange
450 point
Dato : 21-01-05 11:11

Kan man købe en mus som er "lydløs", altså man ikke kan høre når man "klikker" på knapperne?

Mvh
Palle Jensen

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 21-01-05 11:21

ja - du kan få en trådløs mus for eks der har finger touch i stedet for højre og venstre klikplader - men husker ikke hvorfra

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 21-01-05 13:36

Så meget støjer en almindelig mus da ikke!
Ikke at du skulle behøve en beroligende pille

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 21-01-05 13:56

Nej valde, det er såmænd heller ikke fordi jeg er ved at blive høreskadet, men i visse sammenhænge ville en lydløs mus være RIGTIG dejlig!!!

Kommentar
Fra : Harlekin

Dato : 21-01-05 15:00

Der er faktisk en del der har efterlyst sådan en mus på nettet, men der er ikke rigtig nogen produkter at finde... måske kan en Pen bruges istedet? Ellers skal man til at være kreativ, og lave om på sin mus, hvis man kan finde ud af sådan noget.

Kommentar
Fra : larsfrohn

Dato : 24-01-05 10:11

Hej Pallenoc

Det findes, men så er det ikke en mus, men en "Touchpad" - og det kan folk generelt ikke lide at arbejde med. Ulempen er også at den koster en "bøjet arm" (ca. 500,-) men den "dupper" du bare på pladen, og det svarer til dobbeltklik, 1 "dub" er et klik. Men det er skide besværligt at vælge flere ting med denne "dub" teknilogi, og så smatidgi trække/flytte dem til et andet sted.

Jeg har testet sådan en USB touchpad, og jeg fik ondt i pegefingeren af at køre rundt med den en hel arbejdsdag, så jag kan ikke anbefale sådan en ting - ikke en gang på bærbare - USB mus = meget bedre arbejdsergonomi

Så dit dilemma er at der ikke er noges musproducenter som vil lave en alm. optisk mus med touchpad i stedet for knapper, og touchpad producenterne vil ikke lave en muselignede sag, da de primært producerer til bærbare PC'ere, eller koster en "bøjet arm"

Lars

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 24-01-05 10:17

hmmm larsfrohn - jeg har da set sådan en mus - så findes altså !!!!!!!!
ringer ski senere til familien for at høre hvor de har den fra

ps.. touchpad ? mener du en pen ? sådan en man kan tegne med for eks ?????????

Kommentar
Fra : larsfrohn

Dato : 24-01-05 10:59

En Touchpad er en flad plade med en trykfølsom belægning = lidt ligesom en Ipaq.

Når du kører med pegefingeren flytter musen sig, og når du trykker 1 gang på pladen, så vælges noget og 2 gange er det samme som et dobbeltklik.

Alle alm. bærbare leveres med Touchpad kun IBM/Toshiba har også "pegepinden" i midten af tastaturet.

HYsynx leverer en extern Touchpad til USB porten som så kan lægges til højre for dit numeriske tastatur, og fungere som "mus", men du bliver træt i fingrene af at køre med din pegefinger hele tiden. Så ergonomien er mildt sagt elendig ved 8 timers arbejde.

Jeg har ikke set en optisk mus med touch knapper nogetsted - og jeg at da på CEBIT hvert år, og bruger 4 dage derned især i Taiwan/Kina hallerne hvor alt dette elektroniske isenkram er. Dermed ikke sagt at det findes, men at det kan blive besværligt at få til DK fordi det er købt i HongKong - og hvad med garanti/rep/ombytning hvis noget går galt????

Der findes 1000 vis af penne/pegeredskaber hvor du "bare" trykker

Kommentar
Fra : larsfrohn

Dato : 24-01-05 10:59

En Touchpad er en flad plade med en trykfølsom belægning = lidt ligesom en Ipaq.

Når du kører med pegefingeren flytter musen sig, og når du trykker 1 gang på pladen, så vælges noget og 2 gange er det samme som et dobbeltklik.

Alle alm. bærbare leveres med Touchpad kun IBM/Toshiba har også "pegepinden" i midten af tastaturet.

HYsynx leverer en extern Touchpad til USB porten som så kan lægges til højre for dit numeriske tastatur, og fungere som "mus", men du bliver træt i fingrene af at køre med din pegefinger hele tiden. Så ergonomien er mildt sagt elendig ved 8 timers arbejde.

Jeg har ikke set en optisk mus med touch knapper nogetsted - og jeg at da på CEBIT hvert år, og bruger 4 dage derned især i Taiwan/Kina hallerne hvor alt dette elektroniske isenkram er. Dermed ikke sagt at det findes, men at det kan blive besværligt at få til DK fordi det er købt i HongKong - og hvad med garanti/rep/ombytning hvis noget går galt????

Der findes 1000 vis af penne/pegeredskaber hvor du "bare" trykker

Kommentar
Fra : larsfrohn

Dato : 24-01-05 10:59

En Touchpad er en flad plade med en trykfølsom belægning = lidt ligesom en Ipaq.

Når du kører med pegefingeren flytter musen sig, og når du trykker 1 gang på pladen, så vælges noget og 2 gange er det samme som et dobbeltklik.

Alle alm. bærbare leveres med Touchpad kun IBM/Toshiba har også "pegepinden" i midten af tastaturet.

HYsynx leverer en extern Touchpad til USB porten som så kan lægges til højre for dit numeriske tastatur, og fungere som "mus", men du bliver træt i fingrene af at køre med din pegefinger hele tiden. Så ergonomien er mildt sagt elendig ved 8 timers arbejde.

Jeg har ikke set en optisk mus med touch knapper nogetsted - og jeg at da på CEBIT hvert år, og bruger 4 dage derned især i Taiwan/Kina hallerne hvor alt dette elektroniske isenkram er. Dermed ikke sagt at det findes, men at det kan blive besværligt at få til DK fordi det er købt i HongKong - og hvad med garanti/rep/ombytning hvis noget går galt????

Der findes 1000 vis af penne/pegeredskaber hvor du "bare" trykker

Kommentar
Fra : larsfrohn

Dato : 24-01-05 11:00

sorry min musse knap satte sig fast - derfor 3 x indlæg

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 24-01-05 12:33

laarsfrohn godt det ikke var i en skjortekrave knappen satte sig fast da - de der dobbelt og tre/firedobbelte indlæg er vist ved at være mere almindeligt en sjældent pt -

ok - så fattede jeg hvd touchpad var (kender den men - ikke navnet - det er jo bare en dims )

underligt den åndsvage mus ikke kan fås i dk - men der er stor sandsynlighed for at den jeg har set faktisk er købt i udlandet - kan bare ikke svare på det endnu hvor jeg ikke kan få kontakt til familien. Jeg har foriøvrigt mere en set den - har prøvet den og det er en underlig fornemmelse ..... netop fordi den ligner en almindelig mus så meget forsøger man jo at klikke "rigtigt"

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 24-01-05 13:09

miritdk:
Jeg venter gerne på at du finder yderligere oplysninger om denne mus som nogen i din familie har!! Mht prisen skal du ikke tage "hensyn" til...hvorend den findes på markedet er jeg MEGET interesseret.

Foreløbig TAK for jeres kommentarer!

Kommentar
Fra : Harlekin

Dato : 24-01-05 13:11

Jeg læser interesseret med...

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 28-01-05 11:53

miritdk: Du har ikke yderligere informationer omkring denne mus?
ALLE andre:
Er der virkelig ikke nogen/andre som kan komme med oplysninger omkring en sådan "almindelig/traditionel" lydløs mus??

Venter med længsel!!!

Mvh
Palle

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 28-01-05 15:28

nej ingenting endnu desværre - har sendt mail med dit spørgsmål men ikke fået svar - men skal nok komme igen når jeg ved mere

ps... jeg tror forresten den er købt i enten frankrig eller en del af mellemøsten hvor manden var på besøg i forretnings øjemed - men kan ikke sige det sikkert.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 28-01-05 16:43

Mig bekendt findes der ikke nogle klikfrie mus! Det er jo små microswitches man trykker på lidt lige som at tænde og slukke! Du kan få software der agerer et museklik og derfor er lydløst (med mindre du har klik sat til som lyd i windows), og det virker på den måde at det selv klikker på et link når musecursoren sættes hen over (naturligvis med en lille pause, så man ikke kommer til at trykke på alt)

Prøv at check denne side
http://www.quillmouse.com/clickless/

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 13-12-05 09:28

Skulle der mom være sket en eller anden form for "udvikling" mht dette spørgsmål

Mvh
Palle

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 450 point
Dato : 13-12-05 10:59
Kommentar
Fra : Harlekin

Dato : 13-12-05 12:00

cool link tedd

Godkendelse af svar
Fra : pallenoc

Dato : 14-12-05 10:06

MANGE Tak for svaret tedd. Jeg har nu prøvet på en "gammel mus" og det fjerner rent faktisk kliklydene

Glædelig Jul og et Godt Nytår til dig og dine kære!!!

Mvh
Palle

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 14-12-05 16:36

Tak og en glædelig jul uden mus øh mislyde til dig osse