/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Nero 6606
Fra : katin
Vist : 262 gange
100 point
Dato : 20-01-05 13:13

Når jeg vil brænde filer eller kopiere en cd/dvd og kommer frem til at klikke på brænd, er denne ikke aktiv. Er der nogen der kender løsningen. Jeg bruger Windows XP.

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 20-01-05 13:24

Når du åbner Nero, skal du oppe for oven vælge CD/DVD etc.
Står den ikke forkert ?
Gambrinus

Kommentar
Fra : tjantzen

Dato : 20-01-05 13:29

kan det være noget om, at du først skal vælge nogle indstillinger førend, at den er klar til at brænde?

mvh
Thomas

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 20-01-05 16:34

Du vælger først om det er kopier CD eller det er en data disk.
Hvis det er kopier CD, skal du sørge for at "source drive" er der hvor din orginale cd sidder i. (Hvis du kun har et drev altså brænderen, så skal source drive og destination drive være valgt som det samme)

Hvis det er filer fra harddisken, altså en data cd, du vil lave, så skal du vælge filerne i add data.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : katin

Dato : 21-01-05 13:47

Jeg har kontroleret det uden resultat.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 21-01-05 16:00

Hvis vi er enige om at du har en Nero, der er registreret? Og du indsætter feks. en musik CD der ikke er kopibeskyttet, feks. en brændt (Som er ren), og du lukker for windows meddelse om hvad den skal åbne CDèn med, og du har valgt CD oppe i neros højre hjørne, så kan jeg heller ikke se hvad der skulle være galt.
Det var lidt smart, hvis du fortalte om du bruger samme drev til indlæsning eller du vil brænde direkte fra et andet drev.
Er du sikker på du har valgt brænderen som destination drive, den skal jo hedde noget med CD-R/RW?
Hvis der ikke er nogen CD i source drive (Som godt kan være det samme drev, som brænderen); Så vil "burn" være nedtonet.
VH Palle Hansen
NB: Ellers beskriv nøjagtig hvad du gør, og hvad source drive og destination drive kaldes i Nero, og har du kunnet før?

Kommentar
Fra : katin

Dato : 22-01-05 14:19

Jeg har kunnet før med tidligere vertioner af Nero. Jeg bruger et dvd drev og en dvd brænder, og de står rigtig som henholdsvis kilde og destination. Nero er registreret. Jeg sørger samtidig for at markere om det er cd-er eller dvd-er.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 22-01-05 17:43

Hvis du kunne i tidligere versioner, hvorfor så opgradere til en anden version Nero?
Du kunne jo afinstallere din Nero (Sørg for der ikke er andre versioner) i kontrolpanelets: tilføj fjern.
Og så geninstallere den igen.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : katin

Dato : 23-01-05 01:11

Grunden til at jeg opgraderede er at den version jeg har registreret er ver: 60013. den er imidlertid engelsk og jeg kan åbenbart ikke bruge sprogpakken fra den nye. Jeg kører med 2 PCer med hver sin version, og den gamle virker udmærket men jeg opgraderer selvfølgelig også for at have det nyeste.

Kommentar
Fra : Aalborg67

Dato : 20-03-06 00:45

Hej

Nogle der kender et "Billigt" link til programmet?...

Mvh.
Mogens