/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
case mod maling
Fra : Tompe_10
Vist : 587 gange
100 point
Dato : 20-01-05 07:50

Jeg har fået skaffet mig tingene til det fedeste kabinet men jeg syntes ikke at det skal være røg gul så jeg har tænkt mig at male den sort

Hvad skal jeg male den med...? bare almindelig spray maling....?

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 20-01-05 07:53

ovn lak eller bil lak det er godt har selv prøvet

Kommentar
Fra : Rustica.dk

Dato : 20-01-05 09:13

Hej !!!
Jeg har selv malet med alm. spray maling...
Jeg påførte noget binder oz på spray.
Og det er 4 år siden det holder fint :)

Held og lykke med dit sjove projekt.
Og husk at tage billeder af det løbende, så du evt. kan vie dit projekt frem ;)

V.H.
Michael

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 20-01-05 09:50

spray maling er ganske fint
bliver pænere med blankt / auto

Kommentar
Fra : Tompe_10

Dato : 20-01-05 11:25

Ok er der nogen der ved om man kan få sort auto maling og eventuelt hvad det koster....?

Kommentar
Fra : Tompe_10

Dato : 20-01-05 11:35

Ok ligger dem op på min server når jeg engang får det lavet...

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 20-01-05 11:36

Tompe_10 ........ i og med at der findes sorte biler tror du så ikke også du kan få sort automaling ????

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 20-01-05 11:40
Kommentar
Fra : Rascha

Dato : 20-01-05 13:25

Tompe_10

Du skal lige tænke på et pat ting, hvis du vil have et perfekt resultat?

(flere TYNDE lag, end få TYKKE)
dvs. jo tykkere lag du påfører, jo længer tid er det om at tørre/hærde. (læs anvisningen på dåsen!!!!!!!!)

Og til sidst, hvis du vælger blank sort til overfladen? SKAL du starte med MAT sort.
Dette gør at den blanke hæfter bedst. (ellers SKAL du SLIBE mellem hvert lag)

Held og lykke.

mvh
Rascha

p.s. (10 år som farvehandler, der af denne viden)

Kommentar
Fra : Rascha

Dato : 20-01-05 13:31

HUSK OGSÅ AT KØBE DE SAMME MÆRKER,(BLANK & MAT) ELLERS KAN DET GÅ MEGET GALT!!!!!!!

Kommentar
Fra : Tompe_10

Dato : 20-01-05 14:42

Ok jeg prøver det lige og ser hvad der sker...

jeg lukker ikke spørgsmålet før jeg lige får lagt nogle pics på

Accepteret svar
Fra : Gambrinus

Modtaget 100 point
Dato : 20-01-05 20:12

Det tog mig lang tid, at finde en sort lak, der passer præcis til den sorte
på diverse drev.
Til sidst fandt jeg den :
Wurth Spraylak Mat Ral : 9005
Art. nr. 0893 329 005-B
Du kan evt. efterbehandle med Wurth Spraylak Special :
Klarlak Silkens Ral 1920.
Art. nr. 0893 351 920-B
De er perfekte i farven til Kabinetdele.
Gambrinus

Kommentar
Fra : Tompe_10

Dato : 20-01-05 20:26

Ok god oplysning men da mine drev også er røg farvede får "coveret" til den også en tur HeHe

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 20-01-05 20:29

Ja så kan det jo være ligemeget med farven, når du dypper hele pc'en i lak.
Gambrinus

Kommentar
Fra : Tompe_10

Dato : 21-01-05 08:27

Dypper og dypper jeg tar tingene af hver for sig det skulle jo nødig komme maling ind i min floppy eller mit cd rom drev LoL

Kommentar
Fra : Tompe_10

Dato : 21-02-05 12:34

Ok så har jeg fået det malet neb jeg har desværre ikke længere noget digital kamera så jeg kan ik ta billeder af det men ellers tak for de mange gode svar

Godkendelse af svar
Fra : Tompe_10

Dato : 21-02-05 12:36

Tak for svaret Gambrinus.