/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Adgang til Bios
Fra : mikesav
Vist : 790 gange
100 point
Dato : 19-01-05 16:37

Hvordan hulen kommer jeg tilbage til min BIOS, Jeg har af hensyn til mine børn givet min bios en lås ved hjælp af en kode og koden kan jeg simpelthen ikke huske, jeg husker den ikke pga. en ulykke der har givet mig nogle huller i hukommelsen, og efter at have forsøgt på alle de muligheder der kunne være prøver jeg nu her. Så mit spørgsmål går på om det overhovedet er muligt at komme ind igen? og hvis ikke hvad kan jeg så gøre?

Kommentar
Fra : computersmeden

Dato : 19-01-05 16:40

prøv F2 eller DEL under opstart

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 19-01-05 16:45

Nogle computere går selv i bios hvis der ændres på hardware eks. mus/tastatur/printer/ram/pci-kort

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 19-01-05 16:52

http://members.cox.net/joemurphy/setup.htm
Her er der et par BIOS koder.
Du kan prøve at resette BIOS ved at tage batteriet ud et par minutter.
Gambrinus

Kommentar
Fra : ben

Dato : 19-01-05 16:53

hvis du ikke kan komme i bios uden kode, eller ved en resetomskifter på motherboardet, skal du prøve at afbryde det lille batteri, der sidder på MB. du vil normalt under ny opstart blive bedt om dato tid o.s.v. så skulle der igen være adgang til bios uden password.

Kommentar
Fra : computersmeden

Dato : 19-01-05 16:55

her er det svar du har ventet på tag bat. ud og vendt i 3min. og sæt det i igen og din bios er som nyfødt

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 19-01-05 17:12

Her er lidt bagdørs password:
Manufacturer BIOS Password
VOBIS & IBM - merlin
Dell - Dell
Biostar - Biostar
Compaq - Compaq
Enox - xo11nE
Epox - central
Freetech - Posterie
IWill - iwill
Jetway spooml
Packard Bell - bell9
QDI - QDI
Siemens - SKY_FOX
SOYO - SY_MB
TMC - BIGO
Toshiba - Toshiba
http://www.cgsecurity.org/index.html?cmospwd.html
benyt >>zip<< eller >>tgz<< alt efter hvad du kan åbne.

Kommentar
Fra : mikesav

Dato : 19-01-05 17:48

Mange flotte svar, og jeg starter fra en enden, men lige et lille spørgsmål, nu er det en bærbar IBM Thinkpad, hvor sidder det lille bateri henne her?

Kommentar
Fra : frostys

Dato : 19-01-05 18:16

Hej mikesav

Ville nok prøve at kontakte ibm eller prøve via deres support side, kræver nok serienr. da de vil checke at det er legalt, hvad jeg ikke tvivler på. Normalt gør man som tidligere beskrevet , hvis man ikke bruger jumper til clr.cmos som er hurtigere og mere korrekt, men ellers er der kun af med låget og finder clr.cmos eller backup batteri -hvis det ikke er loddet på, for at tage alm batteri og vente flere måneder er ikke måden. Held og Lykke

Accepteret svar
Fra : emesen

Modtaget 100 point
Dato : 19-01-05 18:52
Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 19-01-05 21:43

batteriet er et lille urkapsellignde et, indpakket i noget krympeplast (sikkert gul eller blåt),
med 2 ledninger sat til et lille stik,
det sidder og gemmer sig under et af de dæksler der kan åbnes i bunden af ibm'en,
på de modeller hvor at det opladelige batteri tages ud i bunden, sidder det i en lille sprække der,
beskyttet af en lille plastikdims med en lille skrue.
når at du finder det så tag det ud i 10min. og isæt det igen.
Bios bør nu være nulstillet

Kommentar
Fra : mikesav

Dato : 20-01-05 10:54

Tak for alle jeres svar nu kan jeg komme videre, og jeg ville gerne kunne give alle point men vejledningen jeg fik fra emsen er den der hjalp mig videre.

Godkendelse af svar
Fra : mikesav

Dato : 20-01-05 10:55

Tak for svaret emesen.