/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Nero problem!!!
Fra : lavang
Vist : 464 gange
200 point
Dato : 19-01-05 13:01

Hej med jer!
Jeg har et problem med Nero vers. 5 og min CD-brænder "Slimtype COMBO LSC-24082". Problemmet er, hver gang jeg prøver at brænde en CD, kan Nero kan ikke finde brænder'en og der vises kun én eneste mulighed, lige netop "Image Recorder" i driver boksen... Hvordan løser jeg problemmet?

(jeg skal lige gøre opmærksom på, at driver til brænder'en er blevet installeret, fordi Nero kan godt finde brænder'en når jeg prøver at køre "driverSpeed" vha. "Nero Toolkit").

PLEASE!!! hjælpe mig med at løse problemmet.

Hilsen
Lavang

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 19-01-05 13:14
Kommentar
Fra : lavang

Dato : 20-01-05 00:41

Det duer hellere ikke! men tak alligevel.

Hilsen
Lavang

Kommentar
Fra : DaaNo

Dato : 24-01-05 00:02

Hejsa =)
Opdater Nero og opdatere din Firmware i dit drev.. Så burde der være Genvist :) DET SKAL VIRKE!!
- DaaN

Kommentar
Fra : lavang

Dato : 24-01-05 00:10

hej!
Jeg kan ikke opdatere driver til brænderen, der findes ikke nogen driver til den selv under forhandlers hjemmeside...
Har prøvet nero vers. 6 men duer hellere ikke.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 24-01-05 00:17

Kan du ikke rulle ned til din brænder der hvor der står image recorder?

Kommentar
Fra : lavang

Dato : 24-01-05 00:38

hej tedd!
nej, det kan jeg ikke...derfor :), ellers har det ikke været nogen problem.

Kommentar
Fra : SANTA2002

Dato : 15-02-05 15:31

Hejsa

Du er nødt til at bruge netop det Nero program/Version som gerne skulle være fulgt med til din brænder ellers kan du komme i problemer og der er jo så fandens mange versioner at det gør helt ondt *LOL*

Hygge

Mvh
SANTA

Kommentar
Fra : lavang

Dato : 15-02-05 15:45

Hej Santa!
Der er overhovedet ikke nogen Nero software, som er fulgt med brænderen. Det er derfor, jeg blev nødt til at bruge andre Nero software for at kunne brænde MPEG til VCD vha. Nero...Hvis jeg ku' finde noget andet software (share/free ware) som kun' godt brænde MPEG til VCD så er jeg åbenbart lige glad med Nero ...tak for dit indlæg.

Mvh
Lavang

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 15-02-05 21:42

Så er det jo derfor! Nero der følger med en brænder kan normalt kun bruges sammen denne.

Kommentar
Fra : DaaNo

Dato : 16-02-05 20:28

Hej Lanvang Du svarer til min indlæg du ikk kan opdatere dit drev, har selv fundet frem tol det er Lite-on.. og det kan sagtens opdateres.. Den sidte nye firmware til dit drev Hedder "JKON" Så jo den kan sagtens opdaters.. og det Burde afhjælpe dit problem med det samme. Firmwaren er fundet på Lite-on's egen hjemmeside http://www.liteonit.com/ODD/webfw/LSC-24082KX/KX24JK0N.zip

Kommentar
Fra : lavang

Dato : 16-02-05 22:21

Hej DaaNo!
Tak for dit indlæg. Jeg har downloaded firmware og prøvede at opdateres driver'en, men...så sker der noget mystisk, der kom en error-dialog...

"No matched drive detected!
This utility is only for Slimtype COMBO LSC-24082K.

Detected drives:
1-0-0-0:SlimType COMBO LSC-24082K"

Hvis jeg klikker på OK knap, bliver opdatering afsluttet...er det ikke noget bøv? Jeg er 100% sikkert på min brænder hedder Slimtype COMBO LSC-24082K, fordi jeg kan se det i endhedshåndtering.

Mvh
Lavang

Kommentar
Fra : SANTA2002

Dato : 18-02-05 13:19

Hvor mange versioner af Nero har du prøvet med ???
Hvis du har MSN# kan jeg sende dig nogle versioner idet jeg arbejder med computere hver dag og nå jeg har fri sidder jeg ofte og "leger" på nettet alligevel og så kan jeg da sende dig nogle versioner i et forsøg på at løse problemet

Hygge og ha en dejlig weekend

Mvh
SANTA

Kommentar
Fra : lavang

Dato : 18-02-05 15:00

Hej Santa!
Mange tak i lige måde...Jeg har desværre ikke MSN, herhjemme bruger vi kun Yahoo! messenger. Det betyder ikke, at jeg vil takke nej...Hvis du også har Yahoo! Messenger installeret på din computer, er du velkommen til at tilføje mit nick name (Lavang_160474) så kan vi sende file(r) til hinanden...

Jeg har både installeret Nero version 5 og 6, og begge har ikke hjulpet så meget... Jeg har også prøvet at snakke med computer forhandler'en om problemmet, og de ku' hellere ikke hjælpe med, så jeg må lære at live med det :(, surt ikke!

Kommentar
Fra : DaaNo

Dato : 18-02-05 23:56

Hvad med bare at købe en ny, de koster jo ingen penge mere Så du ovre det problem, du længe har rodet med..

Kommentar
Fra : lavang

Dato : 19-02-05 10:44

Hej DaaNo!
Hvis jeg skal købe en ny, skal det være en ekstern brænder, og det koster en del jo. Jeg er ikke længere en ungarl, hvor pengene betyder ikke særlige meget, nu er jeg blevet en familiefar, der skal først og fremmest tænker på familiens økonomi...

Jeg har fundet frem til en Nero 6.6.06 ultra... denne version kan løses problem, men mangler en licens for at kunne køre programmet...

Hilsen
Lavang

Accepteret svar
Fra : DaaNo

Modtaget 200 point
Dato : 20-02-05 17:46

Her er en Serial til Nero 6.6.0.6 ULTRA
1A21-7543-6787-2748-8730-0229

Håber det løser dit problem =)

Godkendelse af svar
Fra : lavang

Dato : 21-02-05 00:21

Mange tak for svaret DaaNo. Problemmet er løst.

Mvh
Lavang

Kommentar
Fra : DaaNo

Dato : 26-02-05 15:25

Det var så lidt =) Vi er her jo for at hjælpe hinanden ik Accepterer du mit svar og lægger lidt points på min liste?

Kommentar
Fra : lavang

Dato : 28-02-05 11:35

hej DaaNo!
Jeg har accepteret dit svar og har lukket emnet... Endnu én gang tak for hjælpen!

Mvh Lavang

Kommentar
Fra : DaaNo

Dato : 28-02-05 17:09

Det var så lidt og Takker, skal du have :)